L E G E
privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia
vietii private in sectorul comunicatiilor electronice

Numarul 506/2004

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.


Articolul 1 – Dispozitii generale
(1) Prezenta lege stabileste conditiile specifice de garantare a
dreptului la protectia vietii private in privinta prelucrarii datelor cu
caracter personal in sectorul comunicatiilor electronice.
(2) Prevederile prezentei legi se aplica furnizorilor de retele
publice de comunicatii electronice si furnizorilor de servicii de
comunicatii electronice destinate publicului, precum si furnizorilor de
servicii cu valoare adaugata si furnizorilor de registre ale abonatilor
care, in cadrul activitatii lor comerciale, prelucreaza date cu caracter
personal.
(3) Prevederile prezentei legi se completeaza cu prevederile
Legii nr.677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea
datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.
(4) Prezenta lege nu se aplica prelucrarilor de date cu caracter
personal efectuate:
a) in cadrul activitatilor in domeniul apararii nationale si
securitatii nationale, desfasurate in limitele si cu restrictiile stabilite de lege;
b) in cadrul activitatilor de combatere a infractiunilor si de
mentinere a ordinii publice, precum si in cadrul altor activitati in
domeniul dreptului penal, desfasurate in limitele si cu restrictiile stabilite
de lege.

Articolul 2 – Definitii
(1) in intelesul prezentei legi, urmatorii termeni se definesc
dupa cum urmeaza:
a) utilizator – orice persoana fizica ce beneficiaza de un serviciu
de comunicatii electronice destinat publicului, fara a avea in mod
necesar calitatea de abonat al acestui serviciu;
b) date de trafic – orice date prelucrate in scopul transmiterii
unei comunicari printr-o retea de comunicatii electronice sau in scopul
facturarii contravalorii acestei operatiuni;
c) date de localizare - orice date prelucrate intr-o retea de
comunicatii electronice, care indica pozitia geografica a echipamentului
terminal al utilizatorului unui serviciu de comunicatii electronice
destinat publicului;
d) comunicare – orice informatie schimbata sau transmisa intre
un numar determinat de participanti prin intermediul unui serviciu de
comunicatii electronice destinat publicului; aceasta nu include
informatia transmisa publicului printr-o retea de comunicatii electronice
ca parte a unui serviciu de programe audiovizuale, in masura in care nu
poate fi stabilita o legatura intre informatia in cauza si abonatul sau
utilizatorul identificabil care o primeste;
e) apel – conexiunea stabilita prin intermediul unui serviciu de
telefonie destinat publicului, care permite comunicarea bidirectionala in
timp real;
f) serviciu cu valoare adaugata – orice serviciu care necesita
prelucrarea datelor de trafic sau a datelor de localizare, in alte scopuri
decat transmiterea comunicarii sau facturarea contravalorii acestei
operatiuni;
g) posta electronica - serviciul care consta in transmiterea
printr-o retea publica de comunicatii electronice a unor mesaje in format
text, voce, sunet sau imagine, care pot fi stocate in retea sau in
echipamentul terminal al destinatarului pana la receptionarea de catre
destinatar.
(2) in cuprinsul prezentei legi sunt, de asemenea, aplicabile
definitiile prevazute la art.3 lit.a), b), c) si i) din Legea nr.677/2001
pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter
personal si libera circulatie a acestor date, art.2 lit.a), b), c) si h) din
Ordonanta Guvernului nr.34/2002 privind accesul la retelele publice de
comunicatii electronice si la infrastructura asociata, precum si
interconectarea acestora, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr.527/2002, art.2 alin.(1) lit.b) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr.79/2002 privind cadrul general de reglementare a
comunicatiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea
nr.591/2002, art.1 pct. 1 si pct.8 din Legea nr.365/2002 privind comertul
electronic si art.2 alin.(1) lit.c) din Legea nr.304/2003 pentru serviciul
universal si drepturile utilizatorilor cu privire la retelele si serviciile de
comunicatii electronice.
Articolul 3 – Masuri de securitate
(1) Furnizorul unui serviciu de comunicatii electronice destinat
publicului are obligatia de a lua toate masurile tehnice si organizatorice
adecvate in vederea garantarii securitatii serviciului. in ceea ce priveste
securitatea retelei, daca este necesar, furnizorul serviciului de
comunicatii electronice va lua masurile de securitate respective
impreuna cu furnizorul retelei publice de comunicatii electronice.
Masurile adoptate trebuie sa garanteze un nivel de securitate
proportional cu riscul existent, avand in vedere posibilitatile tehnice de
ultima ora si costurile implementarii acestor masuri.
(2) Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii,
denumita in continuare ANRC, stabileste conditiile in care furnizorii
trebuie sa isi indeplineasca obligatia prevazuta la alin.(1).
(3) in cazul existentei unui risc determinat de incalcare a
securitatii retelei, furnizorul unui serviciu de comunicatii electronice
destinat publicului este obligat:
a) sa informeze abonatii asupra existentei acestui risc, precum si
asupra posibilelor consecinte ce decurg;
b) sa informeze abonatii asupra posibilitatilor de remediere;
c) sa informeze abonatii asupra costurilor probabile privind
inlaturarea riscului.

Articolul 4 – Confidentialitatea comunicarilor
(1) Confidentialitatea comunicarilor transmise prin intermediul
retelelor publice de comunicatii electronice si a serviciilor de
comunicatii electronice destinate publicului, precum si confidentialitatea
datelor de trafic aferente sunt garantate.
(2) Ascultarea, inregistrarea, stocarea si orice alta forma de
interceptare ori supraveghere a comunicarilor si a datelor de trafic
aferente este interzisa, cu exceptia cazurilor urmatoare:
a) se realizeaza de utilizatorii care participa la comunicarea
respectiva;
b) utilizatorii care participa la comunicarea respectiva si-au dat,
in prealabil, consimtamantul scris cu privire la efectuarea acestor
operatiuni;
c) se realizeaza de autoritatile competente, in conditiile legii.
(3) Prevederile alin.(1) si (2) nu aduc atingere posibilitatii de a
efectua stocarea tehnica necesara, in scopul transmiterii comunicarii, in
conditiile respectarii confidentialitatii.
(4) Prevederile alin.(1) si (2) nu aduc atingere posibilitatii de a
efectua inregistrari autorizate in conditiile legii ale comunicarilor si
datelor de trafic aferente, atunci cand acestea se realizeaza in cadrul unor
practici profesionale licite, in scopul de a furniza proba unui act
comercial sau a unei comunicari realizate in scopuri comerciale.
(5) Utilizarea unei retele de comunicatii electronice in scopul
stocarii de informatii in echipamentul terminal al unui abonat sau
utilizator sau al obtinerii accesului la informatia stocata in acest mod
este permisa numai cu indeplinirea, in mod cumulativ, a urmatoarelor
conditii:
a) abonatului sau utilizatorului in cauza i s-au furnizat informatii
clare si complete, in conformitate cu prevederile art.12 din Legea
nr.677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor
cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, intre altele cu
privire la scopul in care se efectueaza stocarea sau accesul la informatia
stocata;
b) abonatului sau utilizatorului in cauza i s-a oferit posibilitatea
de a refuza stocarea sau accesul la informatia stocata.
(6) Prevederile alin.(5) nu aduc atingere posibilitatii de a efectua
stocarea sau accesul tehnic, in urmatoarele cazuri:
a) atunci cand aceste operatiuni sunt realizate in scopul exclusiv
al efectuarii sau facilitarii transmiterii unei comunicari printr-o retea de
comunicatii electronice;
b) atunci cand aceste operatiuni sunt strict necesare pentru
furnizarea unui serviciu al societatii informationale, solicitat expres de
abonat sau utilizator.

Articolul 5 – Datele de trafic
(1) Datele de trafic referitoare la abonati si utilizatori, prelucrate
si stocate de catre furnizorul unei retele publice de comunicatii
electronice sau de catre furnizorul unui serviciu de comunicatii
electronice destinat publicului, trebuie sa fie sterse sau transformate in
date anonime atunci cand nu mai sunt necesare la transmiterea unei
comunicari, cu exceptia situatiilor prevazute la alin. (2), (3) si (5).
(2) Prelucrarea datelor de trafic efectuata in scopul facturarii
abonatilor sau al stabilirii obligatiilor de plata pentru interconectare este
permisa doar pana la implinirea unui termen de 3 ani de la data scadentei
obligatiei de plata corespunzatoare.
(3) Furnizorul unui serviciu de comunicatii electronice destinat
publicului poate prelucra datele prevazute la alin.(1), in vederea
comercializarii serviciilor sale sau furnizarii de servicii cu valoare
adaugata, numai in masura si pe durata necesara comercializarii,
respectiv furnizarii acestor servicii si numai cu consimtamantul expres
prealabil al abonatului sau utilizatorului la care se refera datele
respective. Abonatul sau, dupa caz, utilizatorul isi poate retrage oricand
consimtamantul exprimat cu privire la prelucrarea datelor de trafic.
(4) in cazurile prevazute la alin.(2) si (3), furnizorul serviciului
de comunicatii electronice destinat publicului este obligat sa informeze
abonatul sau utilizatorul cu privire la categoriile de date de trafic care
sunt prelucrate si la durata prelucrarii acestora. in cazul prevazut la
alin.(3), aceasta informare trebuie sa aiba loc anterior obtinerii
consimtamantului abonatului sau utilizatorului.
(5) Prelucrarea datelor de trafic in conditiile alin.(1)-(4) poate fi
efectuata numai de catre persoanele care actioneaza sub autoritatea
furnizorilor de retele publice de comunicatii electronice sau de servicii
de comunicatii electronice destinate publicului, avand ca atributii
facturarea sau gestionarea traficului, relatiile cu clientii, detectarea
fraudelor, comercializarea serviciilor de comunicatii electronice sau
furnizarea serviciilor cu valoare adaugata si este permisa numai in
masura in care este necesara pentru indeplinirea acestor atributii.
(6) Prevederile alin.(1)-(3) si (5) nu aduc atingere posibilitatii
autoritatilor competente de a avea acces la datele de trafic, in conditiile
legii, in scopul solutionarii litigiilor, in special a celor referitoare la
interconectare sau la facturare.

Articolul 6 – Facturarea detaliata
(1) Abonatii primesc facturi nedetaliate.
(2) Emiterea facturilor detaliate se face la cererea abonatilor, cu
respectarea dreptului la viata privata al utilizatorilor apelanti si al
abonatilor apelati.
(3) Informatiile minime prezentate in cadrul facturilor detaliate
sunt stabilite de ANRC.

Articolul 7 – Prezentarea si restrictionarea identitatii liniei apelante
si a liniei conectate

(1) in cazul in care este oferita prezentarea identitatii liniei
apelante, furnizorul serviciului de comunicatii electronice destinat
publicului are obligatia de a pune la dispozitia utilizatorului apelant
pentru fiecare apel, precum si abonatului apelant pentru fiecare linie,
printr-un mijloc simplu si gratuit, posibilitatea de a ascunde identitatea
liniei apelante, indiferent de tara de destinatie a apelului.
(2) in cazul in care este oferita prezentarea identitatii liniei
apelante, furnizorul serviciului de comunicatii electronice destinat
publicului are obligatia de a pune la dispozitia abonatului apelat,
printr-un mijloc simplu si, in limitele unei utilizari rezonabile, gratuit,
posibilitatea de a ascunde identitatea liniei apelante pentru apelurile
primite, indiferent de tara de origine a acestora.
(3) in cazul in care este oferita prezentarea identitatii liniei
apelante, cand prezentarea identitatii liniei apelante se face inainte de
inceperea convorbirii, furnizorul serviciului de comunicatii electronice
destinat publicului are obligatia de a pune la dispozitia abonatului apelat,
printr-un mijloc simplu, posibilitatea de a respinge apelurile primite
pentru care identitatea liniei apelante a fost ascunsa de utilizatorul sau
abonatul apelant, indiferent de tara de origine a apelurilor.
(4) in cazul in care este oferita prezentarea identitatii liniei
conectate, furnizorul serviciului de comunicatii electronice destinat
publicului are obligatia de a pune la dispozitia abonatului apelat,
printr-un mijloc simplu si gratuit, posibilitatea de a ascunde identitatea
liniei conectate fata de utilizatorul apelant, indiferent de tara de origine a
apelurilor.
(5) in cazul in care este oferita prezentarea identitatii liniei
apelante sau a liniei conectate, furnizorii de servicii de comunicatii
electronice destinate publicului au obligatia de a informa publicul in
acest sens, inclusiv cu privire la disponibilitatea mijloacelor de
ascundere a identitatii sau de respingere a apelurilor prevazute la
alin.(1)-(4).
(6) Prevederile prezentului articol se aplica in cazul abonatilor
conectati la comutatoare digitale si, acolo unde este tehnic posibil si nu
presupune un efort economic disproportionat, in cazul abonatilor
conectati la comutatoare analogice.

Articolul 8 – Datele de localizare, altele decat datele de trafic
(1) Prelucrarea datelor de localizare, altele decat datele de trafic,
referitoare la utilizatorii sau abonatii retelelor publice de comunicatii
electronice sau ai serviciilor de comunicatii electronice destinate
publicului, atunci cand este posibila, este permisa numai in unul din
urmatoarele cazuri:
a) datele in cauza sunt transformate in date anonime;
b) cu consimtamantul expres prealabil al utilizatorului sau
abonatului la care se refera datele respective, in masura si pentru durata
necesare furnizarii unui serviciu cu valoare adaugata;
c) atunci cand serviciul cu valoare adaugata cu functie de
localizare are ca scop transmiterea unidirectionala si nediferentiata a
unor informatii catre utilizatori.
(2) Furnizorul serviciului de comunicatii electronice destinat
publicului are obligatia de a pune la dispozitia utilizatorului sau
abonatului, anterior obtinerii consimtamantului acestuia, in conformitate
cu prevederile alin.(1) lit.b), informatii referitoare la:
a) tipul de date de localizare, altele decat datele de trafic, care
vor fi prelucrate;
b) scopurile si durata prelucrarii acestor date;
c) eventuala transmitere a datelor catre un tert, in scopul
furnizarii serviciului cu valoare adaugata.
(3) Utilizatorii sau abonatii care isi dau consimtamantul in
vederea prelucrarii datelor in conformitate cu prevederile alin. (1) lit. b)
au dreptul de a-si retrage oricand consimtamantul exprimat cu privire la
prelucrarea datelor sau de a refuza temporar prelucrarea datelor in cauza
pentru fiecare conectare la retea sau pentru fiecare transmitere a unei
comunicari. Furnizorul serviciului de comunicatii electronice destinat
publicului are obligatia de a pune la dispozitia utilizatorilor sau
abonatilor un procedeu simplu si gratuit pentru exercitarea acestor
drepturi.
(4) Prelucrarea datelor de localizare, altele decat datele de trafic,
in conditiile alin.(1)-(3), poate fi efectuata numai de catre persoanele
care actioneaza sub autoritatea furnizorului retelei publice de
comunicatii electronice sau al serviciului de comunicatii electronice
destinat publicului, ori a tertului furnizor de servicii cu valoare adaugata,
si trebuie sa se limiteze numai la ceea ce este necesar pentru furnizarea
serviciului cu valoare adaugata.

Articolul 9 – Exceptii
(1) Furnizorul unei retele publice de comunicatii electronice sau
al unui serviciu de comunicatii electronice destinat publicului poate
deroga de la prevederile art.7 referitoare la oferirea posibilitatii de
ascundere a identitatii liniei apelante, astfel:
a) temporar, in urma cererii unui abonat privind depistarea
sursei unor apeluri abuzive; in acest caz datele care permit identificarea
abonatului apelant vor fi pastrate si puse la dispozitie de catre furnizorul
retelei publice de comunicatii electronice sau al serviciului de
comunicatii electronice destinat publicului, in conditiile legii;
b) pentru fiecare linie, in vederea solutionarii de catre serviciile
specializate de interventie recunoscute in conditiile legii, precum
politie, pompieri sau ambulanta, a situatiilor ce le sunt semnalate prin
apeluri de urgenta.
(2) in cazul prevazut la alin.(1) lit.b), furnizorul unei retele
publice de comunicatii electronice sau al unui serviciu de comunicatii
electronice destinat publicului poate deroga si de la prevederile art.8,
referitoare la obtinerea consimtamantului abonatului sau utilizatorului cu
privire la prelucrarea datelor de localizare.
(3) Derogarile prevazute la alin.(1) si (2) sunt permise in
conditiile stabilite de Avocatul Poporului, cu consultarea ANRC.
(4) Prevederile prezentului articol se aplica in cazul abonatilor
conectati la comutatoare digitale si, acolo unde este tehnic posibil si nu
presupune un efort economic disproportionat, in cazul abonatilor
conectati la comutatoare analogice.

Articolul 10 – Redirectionarea automata a apelului
(1) Furnizorul retelei publice de comunicatii electronice sau,
dupa caz, al serviciului de comunicatii electronice destinat publicului are
obligatia de a pune la dispozitia fiecarui abonat un mijloc simplu si
gratuit de a bloca redirectionarea automata de catre un tert a apelurilor
catre echipamentul terminal al abonatului respectiv.
(2) Prevederile prezentului articol se aplica in cazul abonatilor
conectati la comutatoare digitale si, acolo unde este tehnic posibil si nu
presupune un efort economic disproportionat, in cazul abonatilor
conectati la comutatoare analogice.

Articolul 11 – Registrele abonatilor
(1) Persoanele care pun la dispozitia publicului registre ale
abonatilor in forma scrisa sau electronica sau care furnizeaza servicii de
informatii privind abonatii au obligatia de a informa abonatii asupra
scopului intocmirii acestor registre in care pot fi incluse datele lor cu
caracter personal, precum si asupra oricaror alte posibilitati de utilizare,
bazate pe functii de cautare integrate registrelor in forma electronica.
Informarea este gratuita si se realizeaza inainte ca abonatii sa fie inclusi
in registrele respective.
(2) Persoanele prevazute la alin.(1) au obligatia de a oferi in
mod gratuit abonatilor urmatoarele posibilitati:
a) de a decide daca datele lor cu caracter personal, precum si
care dintre acestea, vor fi sau nu incluse intr-un registru public al
abonatilor;
b) de a verifica, rectifica sau elimina datele lor cu caracter
personal incluse intr-un registru al abonatilor.
(3) Persoanele prevazute la alin.(1) pot utiliza registrele publice
ale abonatilor in alt scop decat pentru simpla cautare a datelor de
contact, pe baza numelui si, daca este necesar, a unui numar limitat de
alti parametri, numai cu consimtamantul expres prealabil al tuturor
abonatilor ce figureaza in aceste registre.
(4) Prevederile alin.(1) si (2) se aplica in mod corespunzator si
abonatilor persoane juridice in privinta includerii datelor care permit
identificarea acestora in registrele publice ale abonatilor.

Articolul 12 – Comunicarile nesolicitate
(1) Este interzisa efectuarea de comunicari comerciale prin
utilizarea unor sisteme automate de apelare care nu necesita interventia
unui operator uman, prin fax ori prin posta electronica, sau prin orice
alta metoda care foloseste serviciile de comunicatii electronice destinate
publicului, cu exceptia cazului in care abonatul vizat si-a exprimat in
prealabil consimtamantul expres pentru a primi asemenea comunicari.
(2) Fara a aduce atingere prevederilor alin.(1), daca o persoana
fizica sau juridica obtine in mod direct adresa de posta electronica a unui
client, cu ocazia vanzarii catre acesta a unui produs sau serviciu, in
conformitate cu prevederile Legii nr.677/2001 pentru protectia
persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera
circulatie a acestor date, persoana fizica sau juridica in cauza poate
utiliza adresa respectiva, in scopul efectuarii de comunicari comerciale
referitoare la produse sau servicii similare pe care acea persoana le
comercializeaza, cu conditia de a oferi in mod clar si expres clientilor
posibilitatea de a se opune printr-un mijloc simplu si gratuit unei
asemenea utilizari, atat la obtinerea adresei de posta electronica, cat si cu
ocazia fiecarui mesaj, in cazul in care clientul nu s-a opus initial.
(3) in toate cazurile, este interzisa efectuarea prin posta
electronica de comunicari comerciale in care identitatea reala a
persoanei in numele si pe seama careia sunt facute este ascunsa sau in
care nu se specifica o adresa valabila la care destinatarul sa poata
transmite solicitarea sa referitoare la incetarea efectuarii unor asemenea
comunicari.
(4) Prevederile alin.(1) si (3) se aplica in mod corespunzator si
abonatilor persoane juridice.

Articolul 13 – Regim sanctionator
(1) Constituie contraventii urmatoarele fapte:
a) neindeplinirea obligatiei prevazute la art.3 alin.(1), in
conditiile stabilite potrivit art.3 alin.(2);
b) neindeplinirea obligatiei de informare prevazute la art.3
alin.(3);
c) nerespectarea prevederilor art.4 alin.(2) referitoare la
interdictia interceptarii si supravegherii comunicarilor si datelor de trafic
aferente;
d) nerespectarea conditiilor prevazute la art.4 alin.(5);
e) nerespectarea prevederilor art.5 referitoare la prelucrarea
datelor de trafic;
f) nerespectarea conditiilor de emitere a facturilor stabilite
potrivit art.6;
g) incalcarea obligatiilor referitoare la disponibilitatea
mijloacelor de ascundere a identitatii sau de respingere a apelurilor,
precum si la informarea publicului, prevazute la art.7;
h) nerespectarea prevederilor art.8, referitoare la prelucrarea
datelor de localizare, altele decat datele de trafic;
i) nerespectarea prevederilor art.9, referitoare la conditiile in
care se poate deroga de la prevederile art.7 sau art.8;
j) incalcarea obligatiilor referitoare la posibilitatea de a bloca
redirectionarea automata a apelurilor, prevazute la art.10;
k) neindeplinirea obligatiilor referitoare la intocmirea registrelor
abonatilor, prevazute la art.11;
l) nerespectarea prevederilor art.12, referitoare la comunicarile
nesolicitate.
(2) Contraventiile prevazute la alin.(1) lit. a)-j) si l) se
sanctioneaza cu amenda de la 50.000.000 lei la 1.000.000.000 lei, iar
pentru societatile comerciale cu o cifra de afaceri de peste
50.000.000.000 lei, prin derogare de la dispozitiile Ordonantei
Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata
cu modificari si completari prin Legea nr.180/2002, cu modificarile
ulterioare, cu amenda in cuantum de pana la 2% din cifra de afaceri.
(3) Contraventia prevazuta la alin. (1) lit. k), precum si
contraventia prevazuta la alin. (1) lit. h) savarsita prin nerespectarea
obligatiei prevazute la art. 8 alin. (1) lit. b) se sanctioneaza cu amenda de
la 300.000.000 lei la 1.000.000.000 lei iar pentru societatile comerciale
cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000.000 lei, prin derogare de la
dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al
contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea
nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare, cu amenda in cuantum de pana
la 2% din cifra de afaceri.
(4) Contraventiile prevazute la alin.(1) lit a), b), f), g) si j) se
constata de personalul de control imputernicit in acest scop al ANRC, iar
sanctiunile se aplica, prin rezolutie scrisa, de catre presedintele ANRC.
(5) Constatarea contraventiilor prevazute la alin. (1) lit. c), d),
e), h), i), k) si l) si aplicarea sanctiunilor se efectueaza de personalul de
control imputernicit in acest scop al Avocatului Poporului, in conditiile
Legii nr. 677/2001.
(6) in masura in care prin prezenta lege se nu prevede altfel,
contraventiilor prevazute la alin.(1) li se aplica prevederile Ordonantei
Guvernului nr.2/2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea
nr.180/2002, cu modificarile ulterioare.

Articolul 14 – Dispozitii tranzitorii si finale
(1) Prevederile art.11 nu se aplica in cazul registrelor abonatilor
intocmite sau comercializate in forma scrisa sau in forma electronica
accesibila off-line inaintea intrarii in vigoare a prezentei legi.
(2) Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga Legea
nr.676/2001 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia
vietii private in sectorul telecomunicatiilor, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr.800 din 14 decembrie 2001, cu
modificarile ulterioare.

Articolul 15 – Transpunerea unor acte normative comunitare
Prezenta lege transpune Directiva 2002/58/CE a Parlamentului
European si a Consiliului privind prelucrarea datelor cu caracter
personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice,
publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene
nr.L.201/31.07.2002.

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor articolului 75 si ale articolului 76 alineatul (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

17 noiembrie 2004
Nr. 506

 

© Copyright 2001-2004. Toate drepturile rezervate. Bogdan MANOLEA