12 comments
Comment from: Gabi
Pana acum daca iti decodai telefonul, pierdeai garantia, dar nu era considerata infractiune
Comment from: romania inedit
Adica daca eu l-am decodat deja , doar ca sa vad cum functioneaza in alta retea , :P , sunt bun de plata ?
Cine ma pune sa platesc , cat si de ce ?
Comment from: Danutz
…Deci vom avea iPhone functional in toate retelele?… Sau pica deal-ul Orange/Apple?… Pe piata romaneasca ar fi posibil.
Comment from: Visitor
Daca decizi sa deblochezi telefonul propriu nu este nici infractiune, nici contraventie, ci o actiune cat se poate de sanatoasa. Nu stiu daca ai observat, DAR in contract nu se face nici o referire la telefonul blocat intrucat aceasta este o clauza cat se poate de abuziva si in cele din urma frauduloasa. Interesant este ca azi suntem in 2 septembrie iar respectivii merg pe burta deoarece nici acum, cand codul de bune practici ar trebui sa intre in vigoare, nu doresc sa faca public acest lucru. Rusine!
Comment from: Gabi
Daca ai factura care demonstreaza ca ti’ai luat telefonul de la Orange la liber, decodarea este gratuita, daca vrei sa’ti decodezi tel. in timpul perioadei contractuale e 100 euro, iar daca vrei dupa perioada contractuala e 30 euro- acestea sunt tarifele la Orange iar decodarile se fac doar in Orange shop’uri.
Comment from: bogdan
Gabi, cred ca tu ai dreptate. E vorba probabil de pierderea garantiei. Mersi si pentru celelalte informatii.
Visitor, nu stiu, ca nu am telefon pe contract, d-aia intreb ..
Comment from: John Doe
Vorbiti de sanctiuni pentru nerespectarea Codului. Astea trebuie cautate conform Ordonantei Guvernului 2/2001 numai in actele normative care sunt cel putin la nivelul unei hotarari de Guvern. Asta se poate vedea lesne de o peersoana cu pregatire juridica.
In cazul in care nu se respecta prevederile Codului … cred ca poate fi avuta in vedere adoptarea de catre Autoritate a unei decizii. Actul normativ ulterior adoptat, prin coroborare cu prevederile regimului sanctionator al OUG nr. 79/2002, poate sa reprezinte un mijloc de sanctionare.
Cele bune.
Comment from: bogdan
John Doe, intentionat nu am folosit termenul de sanctiuni, ci cel de rezolvare a plingerilor.
In cazul unui cod de conduita, o sanctiune clasica nu are sens.
Dar poti fi metode prin care plingerea sa fie primita la ANCOM sau AOMR si sa se incerce o mediere. Mai mult la asta ma refeream.
n-am mai auzit de asta ..chiar nu se grabesc sa faca public acest lucru ;)) oricum e buna schimbarea asta ;)
Comment from: sebastian
Am cumparat la data de 26.12.2014, un terminal cu bani jos fara abonament de la VODAFON CENTRU PITESTI pentru ca nu am gasit la alte magazine unde am abonamentul, nu mi-au spus ca e blocat in retea, a durat o saptamana pana sa mi-l deblocheze plus ca aparatul costa ceva bani era un sony xperia z3 compact, deci….putem sa-i dau in judecata pentru blocare abuziva a unui terminal.JEGURI CEI DE LA VODAFONE
Comment from: anti-marlani
Hotia operatorilor care blocheaza telefoanele este nemarginita. Vodafone e infractorul nr1. Este o clauza abuziva si grosolana adoptata cu marlanii de la ANCOM. Deci Vodafone are doar drepturi nu si obligatii. Obligatii are doar clientul dar ANCOM se face ca nu vede. Oare nu vede nimeni ca prin aceasta codare a telefoanelor se ingradeste dreptul la libera folosire a unui telefon pe care ai dat bani si care iti apartine?
Deci daca esti in afara perioadei minime, atunci ramine doar “tariful pentru operatiunea de deblocare", care din cite inteleg eu, este la liberul arbitru al fiecarui operator si probabil va fi destul de mare, lasind ceva loc de manevra unor intreprinzatori.