15 comments
Comment from: adrian
Comment from: Cristian D.
O decizie intr-adevar binevenita mai ales ca este obligatorie si pentru instantele noastre in conditiile in care suferim datorita lipsei obligativitatii respectarii jurisprudentei (chiar daca practica unitara e un principiu despre care se vorbeste pe la teoria generala a dreptului in facultate. :-)
In alta ordine de idei: Utilizarea marcilor pentru publicitate de catre cei care nu sunt titulari a devenit atat de raspandita incat titularii trebuie sa dedice departamente intregi de depistare a acestui tip de anunturi. Exemplu din lumea open source: Sun Microsystems si acum Oracle, au ajuns pentru OpenOffice.org spre exemplu in ultimul an sa implice multi membri ai comunitatii in vanarea acestor anunturi care utilizeaza marca OpenOffice.org fie ca e vorba de folosirea ei pur si simplu sau de contrafaceri ale produsului. S-au depistat sute de astfel de site-uri numai in ultimele lui. Iar pe Google i-am vazut foarte responsivi in a investiga si a actiona in momentul in care li s-a adus la cunostinta utilizarea fara drept.
E importanta partea din decizie care obliga furnizorul sa actioneze daca este notificat.
Comment from: adrian
si inca o intrebare:
—
…luând cunoștință de caracterul ilicit al acestor date sau de activitățile persoanei care publică anunțuri…
—
Ce inseamna acest lucru? Ce valoare are de exemplu faptul ca primesc un email de la persoana A in care mi se comunica ca X, furnizat de B, e “ilicit". Asta ma pune intr-o pozitie de “judecator". Nu cred ca este corect. Corect mi s-ar parea ca A sa-l dea in judecata pe B pentru X. Daca judecatorul ii da dreptate lui A, atunci sa vina A cu hotararea judecatoreasca si atunci da, consider ca “am luat la cunostinta de caracterul ilicit” a lui X si voi lua masuri sa limitez accesul. Altfel mi se pare un fel de DMCA american - fara nici o dovada eu limitez accesul la X. Apoi vine B, si ma da pe mine in judecata pentru ca nu am respectat contractul.
Comment from: romania inedit
Poate pana la urma trilulilu va castiga si in Romania pe aceesi speta!
Comment from: bogdan
@Adrian - da, ar fi putut fi aplicabil si acolo, numai ca ei “pupat Piata Independentii” deja, asa ca procesul ala e inchis.
Partea aceea (ca si cea amintita de Cristian) este copy&paste din textul directivei (sau din recitaluri). CEJ nu se poate pronunta decit pe acesta, urmind ca sa lase la latitudinea instantelor de fond pronuntarea asupra asupra faptelor sau interpretarii lor in spiritul sau litera legislatiei nationale.
@Cristian, cred ca trebuie sa facem distinctie intre o contrafacere evidenta si una dubioasa. Eu vad ca sunt din ce in ce mai multe firme care incearca sa-si impinga protectia marcii dincolo de limitele legale si in special in zona comentariilor negative la adresa companiei facute de consumatori.
Si ma tot gindesc care ar fi avantajul sa “vinzi” un Open Office contrafacut ? :-)
Comment from: Cristian D.
@Bogdan: cele mai multe cazuri au fost de site-uri care se dadeau drept autorul softului, cereau bani si nu faceau trimitere asa cum o cere licenta la site-ul mama. Cei mai avansati in programare, modificau codul pe unde puteau, sa nu se mai numeasca OpenOffice.org (incepand cu Splash-Screen-ul) si il vindeau ca pachet total nou, incalcand iarasi licenta in privinta originii sursei si a disponibilitatii codului. E evident de ce procedau asa si unii si altii: banii. A treia categorie insa il vindea cu malware/spyware incorporat, dar aici e alta discutie. Multe insa se dadeau de gol aparand pe AdWords la cautari pe openoffice.org.
Comment from: constantin
Bogdane
un exemplu si trei intrebari:
“kurtos kalacs” este marca inregistrata
Eu fac reclama pentru o patiserie prin ad-words google sau alt sistem
1-sunt raspunzator pentru utilizarea cuvintelor?
2-nu exista riscul de-a bloca dictionarele?
3-nu era buna o solutie in care motoarele de cautare sa lege “cuvantul” numai de titular in cazul marcilor inregistrate?
Comment from: bogdan
1. Da (pentru ca vinzi produse similare)
2. Nu (si care dictionare?)
3. Nu, pentru reclama legata de cuvintul - marca inregistrata - este permisa in situatia in care nu esti concurent pe acea categorie de produse/servicii. De ex. daca vindeai ciorapi Kurtos Kolacs (unde probabil nu e o marca inregistrata), aveai dreptul sa te folosesti de utilizarea cuvintului. La fel pentru promovarea unui proiect necomercial sau chiar - IMHO - a unei critici aduse firmei. (desi la acest din urma punct devine discutabil).
Comment from: constantin
Bogdane
ceva e in neregula!
un centru de multiplicare nu poate pune “copii xerox” ci “fotocopii” in reclama!
asta daca nu cumva cineva va inregistra “fotocopia” !
daca-mi fac reclama pe google la depozitul de bauturi nu voi putea posta “cognac unirea” pentru ca include “cognac” si asta e marca inregistrata
ma refer la dictionar ca depozitar de cuvinte!
dreptul asupra cuvintele trebuie sa ramana liber!
se naste un precedent extrem de periculos!
Comment from: Daniel Ispas
Era de asteptat sa castige Google procesul acesta. Ei spun foarte clar ca daca incalci drepturile inregistrate de alta firma sau persoana o faci pe riscul tau si iti asumi consecintele. Sistemul lor este complet automatizat si chiar nu au cum sa detecteze in momentul asta folosirea frauduloasa a unei marci inregistrate daca nu sunt notificati despre aceasta.
Comment from: bogdan
@Constantin
Asta zice si decizia in punctul 3 si chiar mai mult - ca dreptul asupra cuvintelor este liber, si ca poti folosi cuvintele la cautare si ca sa arati reclame - deci de ce esti nemultumit ?
Decizia spune ca poti folosi cognac, dar o faci pe barba ta.
Comment from: constantin
@Bogdan
Normal ar fi ca orice cuvant sa fie liber la utilizare!
Brandurile au inregistrate logouri imagine+text.
Normal asta ar fi. Logoul imagine sa fie protejat iar cuvantul (sau expresia) din el sa fie liber!
Decizia este aruncata pe utilizatori si nu pe sistem dar normal e sa nu se faca nici un fel de referinta sau restrictie la cuvinte!
Pentru ca la fel de normal este sa utilizez negatia fara nici o opreliste
“nu cognac Unirea ci o superspecialitate” sau sa formez un cuvant nou “nucognac"!
Va fi multa bataie pe tema asta!
Nu situ daca am inteles bine, dar poti folosi marcile respective daca detinatorul marcii accepta asta. Cognac Unirea va fi de acord sa promovezi cognac Unirea, dar daca tu in pe site vinzi cu toul al cognac de la o firma concurenta unirea.
Comment from: bogdan
Evident, daca ai un acord scris din partea detinatorului marcii, normal ca poti face orice actiune care ar putea fi considerata initial ca o incalcare.
Ce actiuni se pot intreprinde acum impotriva concurentilor care folosesc marca inregistrata pe publicitatea adwords?
Afecteaza aceasta decizie procese gen AIMR vs. Trilulilu ?