14 comments
Comment from: manolo
Comment from: Cristi
Am avut o problema cu cei de la eMag, mi-au trimis alte memorii, de fapt un produs diferit de cel cerut initial, pretul celor 2 produse era identic, dar asta nu justifica gresala lor. Am cerut sa-mi trimita ce am comandat si nu mai aveau pe stoc… am returnat produsul cum au specificat: in ambalajul origial exact cum mi l-au trimis ei. Mi-au returnat banii dupa 3 saptamani si telefoate date zilnic, dar nu toti… mi-au dat inapoi pretul produsului redus, adica cel ce apare la resigilate, pe motiv ca nu le-am trimis produsul in stare corespunzatoare…toate astea s-au intamplat in 2011, nu stiu daca in ultimii ani au schimbat politica, de atunci n-am mai cumparat nimic de la ei.
Comment from: Nebulus
As avea si eu o intrebare legata de context: in cazul in care magazinul se ofera sa schimbe produsul, ce se intimpla cu dreptul de denuntare unilaterala? Se transfera noului produs, se prelungeste cu 10 zile sau nu se mai aplica deloc pentru produsul inlocuit? Multumesc!
Comment from: Cristi S
@Cristi: Eu am returnat direct la showroom doua laptopuri care amândouă valorau undeva la 7000lei, anul trecut si in 2012. N-am avut cu ei nicio problema când a fost vorba sa-mi dea banii, cred ca toata treaba este sa te prezinti cu produsul la showroom si nu sa dai telefoane si mail-uri. In rest de emag nu-i am la suflet in ceea ce privește garantiile.
Comment from: Toma
Nu se pot returna produsele comandate online care sunt ridicate direct din magazine, intrucat acest tip de achizitie, prin natura sa (legatura directa dintre vanzator si cumparator in momentul achizitiei) nu intra sub incidenta Ordonantei de Urgenta 130/2000, unde contract la distanta = contractul de furnizare de produse sau servicii incheiat intre un comerciant si un consumator, in cadrul unui sistem de vanzare organizat de catre comerciant, care utilizeaza in mod exclusiv, inainte si la incheierea acestui contract, una sau mai multe tehnici de comunicatie la distanta (tehnica de comunicatie la distanta = orice mijloc ce poate fi utilizat pentru incheierea unui contract intre comerciant si consumator si care nu necesita prezenta fizica simultana a celor doua parti).
Sursa: domo.ro/returnarea_produselor.php
Si da, am patit-o, am luat de la ei o tableta, comanda online, ridicata din magazin, avea probeleme serioase, au refuzat returnarea si m-au tinut cu ea prin service la garantie.
Comment from: bogdan
@manolo - da, daca esti magazin online trebuie sa te asiguri ca producatorul intelege aceasta situatie si poti returna si tu produsul - sau sa iti bugetezi aceste pierderi.
@nebulus - daca produsul a fost schimbat tot la distanta, si nu intr-un showroom - atunci practic se aplica noului produs de la livrare un nou termen de 10 zile
@Toma - din pacate fiecare magazin scrie ce vrea (noi insa ii jurizam la www.gpec.ro pe aspectele astea si le atragem atentia ce nu poate fi legal.)
Comment from: Savu
@ Bogdan
Chiar așa ceva vroiam și eu să întreb, despre returnarea produselor ridicate din magazin. Am întâlnit și eu magazine care specifică clar că returnarea nu este posibilă la produsele ridicate personal din magazin.
Am înțeles că îi jurizați la GPeC, dar cu ce mă afectează pe mine, ca și comerciant, că îmi bateți obrazul?
Există o prevedere legală, oficială, care să confirme ce spuneți?
Adică și produsele comandate on-line și ridicate personal din magazin se supun OUG 130/2000? Sau totul rămâne la latitudinea comerciantului?
Comment from: bogdan
@Savu - am precizat mai sus in articol ca exista OG 130/2000 care spune clar ca produsele comandate online si ridicate personal sunt sub incidenta legii respective.
Dar mai mult ce vrei sa facem noi - ca un tert - sa impusc magazinul sau pe patroni?
Nu - noi putem sa le explicam bunele practici si ce este legal si de aici incolo e treaba lor daca le respecta sau nu…
Comment from: Andrei
In legatura cu cele 90 de zile de extindere, sau cele 30 pentru rambursare, sunt zile lucratoare sau calendaristice? La cele 10 se precizeaza explicit in lege ca sunt lucratoare, la celelalte nu.
Comment from: bogdan
@Andrei - in mod logic ar trebui sa se pastreze aceiasi unitate de masura - deci sa fie tot lucratoare.
Comment from: Catalin
Am cumparat un telefon din magazinul online Vodafone. Dupa o zi de folosire am constatat o defectiune a acestiua. Am solicitat inlocuirea produsului la relatii clienti. Mi s-a transmis ca telefonul trebuie sa treaca prin service pt a se valida defectiune lui. Este normal ?
Multumesc
Comment from: Iuliana Catrinescu
Buna ziua. Am si eu o intrebare. Daca am comandat un produs online si produsul primit nu corespunde cu produsul comandat, in cazul in care il returnez, sunt obligata sa suport eu taxele de transport?
Comment from: Filip Alexandru
Am returnat un card microSD care s-a defectat in garantie si mi-au rambursat doar valoarea cardului, fara costul initial al livrarii produsului catre mine. Este normal? In fond, si costul livrarii a intrat in costul total al cardului.
Comment from: Oana Miculaiciuc
Buna ziua,
Pot cere magazinului online sa imi refaca factura de pe persoana juridica pe persoana fizica in termen de 3-4 zile de la intrarea in posesie a produsului?
Multumesc anticipat,
Bună ziua, răsfoind rândurile de mai sus rămân cumva trist asupra unor reguli pe care consumatorul final îl are; exemplu cumpăr o placă video și la returnare nu returnez și ambalajul original fără a mi se imputa plata ambalajului original, lucru de tigan (dau tapa) apoi mă pun eu în locul firmei cum vând produsul ambalat necorespunzător unui produs original, ce fac suport eu din buzunar pierderea?Și îl mai și vând la preț redus fiind resigilat