TeliaSonera: Telefoanele mobile vor înlocui cheile de la camerele de hotel
Actionarul majoritar al companiei Moldcell vine cu o noua inovatie.
Conform strategiei grupului de telecomunicatii suedezo-finlandez TeliaSonera de a dezvolta în continuare societatea online, pe 1 noiembrie curent a fost lansat un proiect pilot de înlocuire a cheilor camerelor dintr-un hotel din Stockholm (Suedia) cu telefoane mobile.
Oaspetii se pot caza la hotelul Clarion primind cheia de la camera direct pe telefoanele lor mobile, înainte de a ajunge la destinatie. Astfel, la sosire, oaspetii evita randul format la receptie, merg direct la camera lor si deschid usa prin simpla apropiere a telefonului mobil de aceasta. De asemenea, prin intermediul telefoanelor mobile oaspetii hotelului pot accesa si alte servicii, iar la plecare pot evita traditionalul check-out realizandu-l la fel, prin telefon.
“TeliaSonera este într-o permanenta cautare de noi modalitati de a utiliza telefonul mobil pentru a face vietile clientilor nostri mai usoara. Tehnologia NFC, împreuna cu alte tehnologii încorporate, aduce un nou sens dispozitivului mobil care deschide noi oportunitati ” a mentionat Johan Wickman, Seful departamentului Cercetare si Inovatii din cadrul ariei de afaceri TeliaSonera Mobility Services.
Proiectul pilot s-a lansat pe 1 noiembrie pentru o perioada experimentala de patru luni. În baza experientei acumulate la hotelul Clarion Hotel din Stockholm, proiectul pilot va fi consolidat si extins si la alte hoteluri, precum si alte cladiri comerciale si rezidentiale.
Ca urmare a succesului TeliaSonera privind platile prin intermediul telefonului mobil, de procurare a biletelor de calatorie si alte proiecte pilot, acum a aparut o noua categorie de servicii – chei mobile care pot fi adaugate la industria contactless.
Despre NFC:
Near Field Communication este o tehnologie wireless de comunicare ce actioneaza pe o raza scurta, premitand schimbul de date între dispozitive ce se afla la distanta de maxim 10 cm. Aplicatiile includ tranzactii de plata contactless, precum procurarea de bilete, chei, transfer de date, inclusiv carti de vizita electronice si accesul la continut digital online.