56 comments
Comment from: Cristian Banu
Comment from: bogdan
Sunt 2 posibile raspunsuri - in opinia mea :
a) in mod clar se poate incadra la exceptia de la art 10 alineat a), atita vreme cit cel care furnizeaza cursul online este suficient de istet in a insera o astfel de clauza in contractul cu consumatorul
b) desi exista un anume avantaj din aceasta poveste, cred (din experienta mea) ca avantajul deosebit dintr-un curs online nu este accesul la materiale, ci mai degraba discutiile cu ceilalti participanti, interactiunea cu tutorele si, pentru foarte multi, diploma care este acordata la finalul cursului dupa acordarea examenului.
Comment from: Tudor Vaida
Art.4: “, in scris sau pe un alt suport de informatii durabil, la dispozitia sau accesibil acestuia,”
Intra oare traditionalul TOS de pe site, sau textul contractului accesibil cu parola in aceasta categorie, de suport durabil?
Comment from: bogdan
Intra.
Dar e important cum aduci la cunostinta. Astfel informatia respectiva nu trebuie doar sa fie undeva disponibila pe site pe un fisier, ci ar trebui :
a) sa fie luata la cunostinta in momentul in care isi face un cont de client ( acea casuta care trebuie bifata) sau
b) sa fie trimisa intr-un e-mail care confirma comanda sau
c) sa o trimiti pe o hirtie o data cu produsul.
excelent articolul. eu cand am citit ordonanta mi-am luat teapa la punctul f din art. 6, nu stiam ca a fost abrogat! excelente informatii.
intrebare: din cate inteleg este vorba de contracte de la distanta. nu prea ma pricep la aspectele comerciale, dar luati urmatorul exemplu:
X face comanda de 12 mil sa zicem. Este o suma ft mica pentru a se face contract, deci se trimite proforma, se accepta de catre X apoi produsele cu fact, garantie, etc. Deci atentie nu s-a incheiat contract ci doar s-au trimis documentele necesare. Este comerciantul obligat sa scrie pe factura ingrosat observatia conform careia “cumparatorul are posibilitatea sa returneze in termen de 10 zile …"?
Doi la mana. Daca sa zicem comerciantul scrie asta pe factura, cumparatorul se decide sa returneze, atunci am vazut ca in lege scrie ca tot cumparatorul achita taxele ramburs. Este corect ce am spus? (vezi Art 7 din ordonanta)
Comment from: bogdan
Cred ca confundati unele aspecte. Acest act normativ se refera doar la consumatori si nu la persoanele juridice care cumpara de la un magazin online. Ca atare nu este nevoie de facturi pro-forma si alte chestiuni. - ca atare punctul 1 nu are relevanta.
Oricum - nu interpretati contractul in sensul strict de bucata de hirtie pe care ambele parti au semnat si stampilat , ci ca acordul de vointa a 2 parti - Am mai scris despre asta in alt articol.
La punctul 2 - consumatorul plateste DOAR chltuielile de rambursare.
Sunt intr-o mica dilema cu un prieten in legatura cu legea asta: ce se intampla daca cumparatorul face comanda online sau telefonic, si apoi vine la magazin sa ridice produsul? E cam cvasi-online modul asta de a comanda… pentru ca are loc intalnirea fizica dintre vanzator si cumparator.
Mergand mai departe cu aceasta ideea, ce se intampla daca un reprezentat al magazinului de unde s-a facut comanda (soferul) transporta produsele comandate la sediul clientului, unde acesta le probeaza ca sa vada ca e totul ok. Si aici exista intalnirea fizica dintre cumparator si magazin (reprezentat prin angajatul acestuia), deci chiar daca s-ar testa produsele, cumparatorul tot poate sa le atinga si sa se uite la ele inainte sa le plateasca.
2. “Cred ca confundati unele aspecte. Acest act normativ se refera doar la consumatori si nu la persoanele juridice care cumpara de la un magazin online.” Adica consumatori = doar persoane fizice, iar persoanele juridice nu sunt acoperite de legea asta???
Inteleg ca garantia este de 10 zile lucratoare, in cazul in care ea este adusa la cunostinta cumparatorului.
Ce se intampla in cazul in care aceasta informatie se primeste odata cu produsul cumparat? Eu as opta pentru 90 de zile, pentru ca nu a fost o informare prealabila ci ulterioara.
Comment from: bogdan
Nu are importanta modul de livrare al produsului - important este modul de creare al acordului de vointa ( adica contract ) vezi linkul care l-am dat anterior.
Legea defineste ce inseamna consumator:
b) consumator - orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care cumpara, dobandesc, utilizeaza sau consuma produse ori servicii in afara activitatii lor profesionale;
Aici ar putea fi o discutie mai lunga daca in cadrul consumatorilor ar intra si pers juridice care nu actioneaza in scopul lor profesional. ex: daca o firma de contabilitate isi cumpara o imprimanta.
Legea vorbeste de trimiterea informatiilor in timpul ” executarii contractului “, deci daca le trimite o data cu produsul este OK.
In plus - exista cazuri de contracte la distanta cind nici nu se poate face mai devreme - vezi teleshoppingul.
Comment from: Marius
O nelamurire.
Citez: “nu va bucurati prea tare daca cititi legea in forma initiala si dati peste punctul f din art. 6 care spune ca ordonanta nu se aplica in cazul comertului electronic. Punctul respectiv a fost abrogat prin legea 365/2002.”
Nelamurirea este: de unde rezulta acest lucru?
Comment from: bogdan
Articolul 32 Legea 365/2002
http://www.legi-internet.ro/index.php?id=22
Comment from: Razvan Oprea
Ce se intampla in momentul in care produsele sunt returnate cu deprecieri sau fara ambalajele si sigiliile firmei sau ale producatorului?
Comment from: bogdan
E un principiu in drept - Unde legea nu distinge, nici noi nu putem distinge (ubi lex non distinquit, nec nos distinquere debemus).
Ca atare - eu as interpreta ca, chiar daca sunt returnate fara ambalajele si sigiliile firmei - dvs trebuie sa returnati banii. Sigur - probla poate veni in cazul in care produsul a fost depreciat semnificativ de cel care l-a primit - aici cred ca se aplica regulile generale in domeniu - vezi dreptul comun.
Comment from: Octav
Exista norme de aplicare pentru Legea 51/2003 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 130/2000?
Multumesc
Comment from: bogdan
Nu, nu sunt norme de aplicare…Si ar fi trebuit sa fie doar daca erau in mod expres prevazute in lege.. ori aici nu sunt.
Comment from: Marius
Am comandat de pe un site o e-carte si am platit la posta pentru colet (un CD) suma de 35,7 lei. Pt. ca nu mi se pare grozava, m-am folosit de garantia primita la achizitie si am solicitat restituirea sumei. Vanzatorul a fost de acord, dar solicita sa-i trimit prin posta in sistem ramburs cd-ul pe o suma mai mica, respectiv 30 de lei. Citez: “La valoarea rambursului va rog sa treceti 30 ron
deoarece 5,7 ron este tva pe care l-am platit deja.”
Daca se poate sa-mi explice cineva ce treaba am eu cu TVA-ul lui? In garantie scrie ca primesc banii inapoi. In fine, scrie chiar ca pot sa pastrez si “produsul” dar pot sa-l dau…nu-i problema.
Multumesc anticipat!
Comment from: angel
am facut comanda la un goblen. posta nu mi-a adus avizul postal (sau poate l-au adus insa in cutiile noastre postale din bloc poate umbla oricine, fiind descuiate) si m-am trezit cu un mail de la firma prin care ma anunta ca ma vor da in judecata, cerandu-mi despagubiri de 3000 lei fiindca nu am onorat comanda facuta.(probabil le-a sosit ramburs coletul).
Cum este posibil asa ceva? Au dreptul acesta? Eu cum ma pot apara? Nu mi se pare corect.
Comment from: bogdan
Ma indoiesc ca va pot da in judecata pentru asa ceva - a fost comanda online. Cred ca sunt doar niste amenintari. Daca aveti probleme - contactati ANPC-ul
Comment from: angel
Va multumesc din suflet pentru raspuns, m-ati mai linistit putin. In caz ca totusi respectiva firma imi va crea probleme, va voi urma sfatul si voi contacta ANPC-ul.
Sarbatori fericite!
Comment from: andrei
dar daca nu este vorba de comert electronic, sau la distanta? daca e vorba despre un produs cumparat din magazin, exista o perioada reglementata legal de inapoiere a produsului fara nicio explicatie?
Comment from: andrei
sau si mai mult, in cazul achizitionarii unui produs cu defecte, cumparatorul poate alege intre a fi schimbat produsul respectiv sau a-si primi banii inapoi? sau este obligat sa accepte schimbarea cu un alt produs? Primeaza schimbul? sau e la mica intelegere?
Comment from: bogdan
Comment from: Cristian
Produsele cosmetice pot fi incluse la art. 12? sau aceasta lege se aplica si pentru produsele perisabile?
Daca aceasta lege se aplica si produselor cosmetice, ca si comerciant ce pot sa fac daca de exemplu primesc un parfum inapoi, dar in loc de continutul original al produsului se afla sa zic apa?
Comment from: bogdan
Eu nu vad nici o excludere in lege a produselor cosmetice. Daca nu iti trimite produsul intact, atunci nu ii dai banii inapoi :-)
Comment from: CI
Nu sunt lamurit in urmatoarea situatie:
Fiind persoana juridica al carui domeniu de activitate este altul decat IT-ul achizitionez on-line un echipament IT. Am dreptul sa il returnez in 10 zile si sa cer returnarea banilor?
Comment from: Catalina
Punctul f nu a fost abrogat este inca in OG 130/2000 cu modificarile aduse prin Legea 51/2003 si Legea 363/2007 http://www.legi-internet.ro/index.php?id=247
Ce se intimpla cand un client plaseaza comenzi “la misto", magazinul le livreaza, si apoi consumatorul le returneaza in 10 zile FARA MOTIV? Si nu o face doar unul singur, ci un grup de consumatori organizati? Legea apara magazinul online in vreun fel?
Comment from: bogdan
Punctul f este abrogat - nu am corectat eu ultima varianta.
Cred ca nu cautati corect - legea de care am vorbit este de protectie a consumatorilor. Daca considerati ca unele persoane abuzeaza de aceasta dispozitie (de ce ar face-o insa?) aveti dreptul sa luati masurile pe care dvs le credeti de cuviinta.
Nu cred ca trebuie sa cautati o lege care sa apere un magazin online, asa cum nu trebuie sa cautati legea care sa va dea dreptul sa beti apa.
Comment from: Mihai
Sunt in aceeasi situati ca CI, care pe
24.07 a postat urmatorul comentariu, fara raspuns:
Nu sunt lamurit in urmatoarea situatie:
Fiind persoana juridica al carui domeniu de activitate este altul decat IT-ul achizitionez on-line un echipament IT. Am dreptul sa il returnez in 10 zile si sa cer returnarea banilor?
Cum se lamureste o astfel de probleme?
Eu am comandat on-line, pe firma (ca sa zic asa :) ) si nu sunt multumit de produsul respectiv.
Ce pot sa fac?
Din cate am vazut legea 130/2000 este clara:
” b) consumator - orice persoana fizica care achizitioneaza, utilizeaza sau consuma produse ori beneficiaza de prestarea unor servicii, in afara activitatii sale profesionale, in baza unui contract incheiat cu un comerciant, in conditiile prezentei ordonante;
“
Comment from: stefan
1.Ce se intimpla daca comerciantul sustine (minte) ca produsul returnat de cumparator nu coincide cu cel expediat la comanda acestuia si nu-i trimie banii. Cum se va face dreptate cumparatorului?
2. Cum poate actiona comerciantul daca cumparatorul returneaza ,in mod fraudolos,un alt produs sustinind ca vanzatorul nu a raspuns corect la comanda si solicita rambursarea contravalorii produsului (care de fapt a fost retinut de el).
O intrebare. Am dat peste clauzele celor de la Mediadot (http://www.mediadot.ro/cum-cumpar) Undeva pe la mijlocul paginii apare scris asa :
In cazul livrarilor pe raza municipiului Bucuresti, livrarea se face prin personalul propriu al magazinului. Sunteti deci rugati sa efectuati verificarea si proba la primirea produselor in prezenta reprezentantului nostru. Livrarea facandu-se prin personalul propriu al magazinului, ulterior aceasta nu poate fi considerata comert la distanta si ca urmare nu beneficiati de dreptul de denuntare a contractului in termen de 10 zile.
Deasemenea, in cazul ridicarii produselor de la sediu se aplica aceeasi regula de mai sus, respectiv nu puteti beneficia de dreptul de denuntare in 10 zile. Va rugam sa verificati produsele la ridicarea lor in prezenta personalului nostru, fiind obligatia Dumneavoastra sa nu semnati pentru primire pana la testarea corespunzatoare a produselor.
Cum stă treaba ? Au dreptate sau nu ?
Comment from: Gundam
Cum este protejat comerciantul, in cazul in care produsul este desigilat si returnat? Sunt conditii stricte din partea furnizorilor in cazul de RMA atat pe electronice cat si pe alte domenii.
Mai exact, sa zicem ca vreau sa vand piese auto pe internet, caz in care RMA-ul este foarte dur, specificandu-se in mod clar ca piesele sa fie montate intr-un service autorizat. Ce ma fac daca clientul isi pune piesa pe masina in fata blocului, o deterioreaza si mi-o trimite mie pachet inainte sa expire cele 10 zile? Am avut situatia asta si nu a fost deloc nice, mai ales ca era vorba de o piesa cu valoare mare, am scapat cu basma curata doar pentru faptul ca nu a fost vorba de comert online si trecusera cele 10 zile.
Comenzile telefonice intra tot in comertul electronic?
Comment from: Dan
Buna ziua.
Am si eu o problema. Am cumparat de la un magazin online dar m-am dus personal sa ridic produsul care nu a fost testat inainte de aceasta. Acasa produsul nu a functionat si in virtutea celor 10 zile conform O.G. nr. 130/2000 i-am anuntat printr-un mesaj online si a doua zi am venit la sediul lor sa-l predau in aceleasi conditii ca atunci cand l-am ridicat si sa-mi iau inapoi banii. Insa surpriza, mi-au spus ca trebuia sa-l aduc in 48 de ore ca de fapt eu nu l-am cumparat la distanta ci “O.G. 130/2000 prevede ca produsele achizitionate la distanta -adica livrate nu comandate! Dumneavoastra ati venit personal la sediu,ati vazut produsul,ati semnat certificatul de garantie ceea ce inseamna ca este ceea ce ati comandat.Nu este rea vointa ci doar respectam legea.Produsele achizitionate de la sediul nostru se pot returna in maxim 48 h doar daca sunt nefunctionale sau prezinta defecte de fabricatie.” De fapt care e realitatea in aceasta privinta? Va multumesc.
Comment from: bogdan
@Dan - nu este adevarat, este irelevant de unde ridici produsul, important este daca acel contract a fost incheiat la distanta sau nu.
Legea nu vorbeste niciunde de “produsele livrate".
Comment from: anca
Se aplica cele 10 zile si pentru produsele naturiste vandute pe internet de farmaciile online? Ai voie sa inapoiezi astfel de produse, sau au un statut special?
Comment from: bogdan
Nu exista vreun statut special in legea generala. Poate exista legislatie speciala.
In schimb, daca aceste produse se pot degrada rapid prin plasarea lor in conditii improprii se poate aplica exceptia de la art 10 lit c OG 130
Comment from: andrei
Salut,
Mi-am achizitionat zilele trecute o camera de la MediaGalaxy, si nu sunt multumit de ea, implicit vreau sa o returnez.
Comanda a fost plasata online si a fost livrata de un camion de la Altex.
Uitandu-ma pe site-ul MediaGalaxy am vazut urmatoarea precizare:
Renuntarea la cumparare in termen de 10 zile se poate aplica doar pentru produsele comandate online si livrate prin curier.
Pentru comenzile online ridicate din magazinele MEDIA GALAXY sau livrate de catre ALTEX ROMANIA SRL direct la cumparator, prin intermediul personalului propriu, nu se aplica renuntarea la cumparare, intrucat produsele cumparate pot fi vizualizate, verificate si acceptate de catre cumparator in prezenta personalului MEDIA GALAXY, cumparatorul confirmand prin semnatura pe documentele de livrare la receptia produselor ca fiind corespunzatoare cu scopul si nevoile cumparatorului.
Asta inseamna ca nu pot returna produsul?
Evident nu aveam cum sa testez camera pe moment pentru ca acumulatorul propriu intotdeauna vine descarcat.
Multumesc
Comment from: bogdan
@andrei - din punctul meu de verede o asemenea limitare a clauzei de denuntare a contractului contravine dispozitiile legii romanesti. Esential este momentul incheierii contractului (care este la distanta) si NU momentul sau modalitatea livrarii produsului.
Comment from: andrei
Multumesc pentru raspuns Bogdan, o sa revin cu un feedback in functie de ce imi raspund.
Comment from: Gabriel Coman
Am si eu o intrebare. In cazul in care vand sa zicem o carte electronica care se descarca direct de pe internet, Clientul poate cere banii inapoi fara nici un motiv si chestia asta o pot face toti clientii .
Cum sunt eu protejat in acest caz???
Caci din cate imi dau seama nu este nimic care sa impiedice acest lucru… Sau este?
Comment from: Florin
Daca vand o carte electronica
(e-book) sub forma de fisier .pdf sau
.doc livrat prin e-mail catre client sau care poate fi descarcat de pe site, acest e-book este un produs sau un serviciu ?
In mod sigur nu este palpabil sau corporal. Si se poate copia/multiplica foarte usor.
Se aplica exceptia de nerambursare produs in intervalul de 10 zile ?
Ordonanda privind regimul juridic al contractelor la distanta este destul de ambigua si ar trebui sa sustinem modificarea si completarea ei cu proceduri de aplicare. Nu spune nimic de produsele care au fost deteriorate de client sau vin cu componente lipsa la returnare, sau ambalate necorespunzator la retur si in consecinta deteriorate.
Iar in cazul softurilor este o mare problema…ce faci instalezi softul si apoi il returnezi..
Comment from: Vali
Am cumparat un voucher de pe net pt o geanta si nu mi-a fost livrata in timpul mentionat la conditiile de utilizare ale voucherului. In acest sens am solicitat returnarea banilor, intrucat nu mai am nevoie de produs. Intrebarea este: exista vreun termen maxin in care trebuie sa returneze banii? Asta in cazul in care chiar imi vor returna banii. Multumesx
Comment from: Catalin
Am achizitionat de pe site http://digitalmarket.ro/ apartinand firmei Dorom serv srl o plasma de 152 cm in valoare de 3100 ron, (avea un pret forte bun fata de alte firme 300-400 ron mai mic) pana aici toate bune si frumoase.ma suna baieti confirm comanda , ma suna curierul, cand sa ridic plasma observ ca ambalajul pare vechi si plimbat.eram un pic ingrijorat. am vrut sa desfac coletul dar nu ma lasat cei de la fan courier (pe motiv ca trebuie platit ) astfel nu am nici o sansa sa il deschid pana nu dau bani.
In fine, platesc 31 mil il duc in curte si il desfac , STUPOARE… era o plasma cu ecranul spart , crapat.
ii sun pe cei de la Dorom serv, le fac poze cu plasma sparta le trimit pe mail,
Acum bani nu pot sa ii mai recuperez de la fan courier ,.Sun din nou la dorom serv care imi raspund dupa jumatate de zi de sunat sa imi trimita courierul sa isi ridice panaramile,
Am stat o zi, doua si nimic, atunci am chemat eu pe cei de la fan courier sa ridice.plasma
Acum stau si astept sa gaseasca ei o solutie sa gaseseasca cine este vinovat , dar probabil mai mult ca sigur aceasta plasma este plimbata la alt client stiind ca este deteriorara si o sa trimita coletul inapoi.
Cei de la Dorom nici nu vor sa auda de schimbat produsul sau sa imi trimita bani inapoi
Curierul a vazut si el ca ecranul era spart, apoi a completat un proces verbal
Ce as putea face sa imi recuperez macar bani?
O zi buna tuturor
Comment from: bogdan
@Vali - da, exista - 30 de zile
@Catalin - aici nu e vorba de returnarea produsului in 10 zile, ci de un produs defect.
E clar ca trebuie sa iti primesti banii inapoi - fie de la curier, fie de la firma.
Daca nu se intampla in timp util si magazinul nu vrea sa iti rezolve problema (ca tu de la el ai cumparat, nu de la curier) - atunci solutia este ANPC si/sau instanta (in functie daca este persoana fizica sau nu)
Comment from: Andrei
Ca persoana juridica, pot returna produse achizitionate online ? Exista lege care sa ma protejeze?
Sau, in cazul in care observ disconcordante intre descrierea produsului de pe site si marfa primita ( de exemplu in descriere mentioneaza un aspect pe care in mod evident produsul nu il are ).
Ce pot face mai departe ?
Comment from: bogdan
@ Andrei - doar daca magazinul a promis acest lucru tuturor clientilor.
Daca exista neconcordante intre reclama si produs, cred ca pot fi 2 variante pe care poti sa mergi:
- o eventuala garantie comerciala
- eroare asupra obiectului, care este motiv de nulitate relativa a unui contract de vinzare cumparare.
Dar daca nu te intelegi amiabil cu magazinul, singura varianta este instanta.
Comment from: vlad
Toate produsele din acest magazin sunt autentice. In Cazul in care clientii nostri nu sunt multumiti de produsul primit pot returna produsele in termen de 10 zile fara nici o piedica din partea noastra cu o singura conditie ca produsul sa nu fie desfacut…,….Pai daca nu desfaci acel produs de ex. Parfum ,…cum naiba poti sti daca esti sau nu multumit de el?..Imi poate explica cineva asta?:))))
Comment from: Radu
Buna Bogdan,
In primul rand vreau sa zic un “Multumesc” pt. toate articolele utile pe care le-am gasit atat aici cat si pe ecompedia.
Si acum o intrebare legata de legea asta, mai precis de paragraful urmator: “Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor".
Din cate vad eu, legea zice ca magazinul online trebuie sa suporte transportul initial in caz de retur. Asta mi se pare foarte grav pentru ca practic poate transforma un magazin online intr-o “cabina de proba” unde se incearca 10 produse pana se cumpara unul. Pentru un magazin online aflat la inceput de drum, asta poate fi fatal.
Eu din ce am vazut pana acum, majoritatea magazinelor specifica ca transportul initial nu se returneaza (chiar si cand e vorba de “transport gratuit” se returneaza suma totala minus taxa pentru transportul initial). Unele magazine scad chiar si taxa de procesare a platii din suma pe care o returneaza. Ba mai mult, tocmai am vazut o firma care ofera “transport gratuit” dar in caz de retur retine 60 RON (deci o suma fixa) pentru “cheltuieli rezultate din livrarea si returul produsului". Oare toate aceste firme opereaza in afara legii? Ai auzit cumva de un magazin online care sa fie sanctionat de autoritati pentru ca nu returneaza suma aferenta transportului initial? Daca da, care ar fi sanctiunea care se aplica? Trebuie magazinele online sa-si faca probleme sau pot functiona linistite fara sa returneze transportul initial?
Multumesc anticipat
Comment from: Emil
Buna Bogdan,
Multumesc mult pentru informatiile din site, sunt foarte utile.
Am o intrebare si eu. Voi vinde in curand niste aparate de filtrare si ionizare a apei. Aparatele acestea contin un cartus filtrant care filtreaza apa si o camera de ionizare care schimba proprietatile apei. Sa presupunem ca un client ia un aparat, il foloseste 9 zile dupa care vrea sa il returneze conform legii. Nu am nimic impotriva, dar eu nu pot vinde respectivul aparat fara sa schimb cartusul filtrant (sa zicem ca la camera de ionizare nu are loc o uzura semnificativa). Ma pot incadra la art.10 pct.c. din lege referitor la produse care se deterioreaza? Pot sa specific ca returnez banii integral pentru un produs nefolosit sau returnez banii minus valoarea cartusului filtrant pentru un produs utilizat? Un cartus filtrant costa 250 de lei, nu imi convine sa pierd atatia bani la un produs. Alta intrebare: Daca aparatul returnat nu mai arata ca nou, am legal dreptul sa returnez doar partial suma platita de client?
Multumesc.
Toate cele bune,
Emil
Comment from: Dan
Dar daca l-ai primit deteriorat si nu poti dovedi (pentru ca il primesti impachetat, curierul Fan ia banii si fuge, spune ca nu-i treaba lui ce e inauntru), cum il mai trimiti inapoi?
Comment from: Marian
Salut. Am cumparat o plasma pe persoana juridica, calitatea imaginii este dezastruoasa, am vrut sa o returnez in 10 zile si magazinul online imi spune ca, de moment ce nu sunt persoana fizica, la revedere, nu imi dau banii inapoi, nu mi-o schiomba, etc. Fac mentiunea ca este un produs de nisa, foarte scump. Sfaturi despre cum as putea rezolva fara instanta aceasta problema? Multumesc mult.
Comment from: Dragonu Rosu
Era o intrebare mai sus, daca produsele sunt purtate, deteriorate, ambalaje lipsa, fara etichete. Stimati cititori, in momentul in care consumatorul reziliaza contractul, ambele parti trebuie repuse in situatia anterioara contractului. Asadar produsul livrat trebuie returnat asa cum a fost el initial cand a fost scos din magazie de comerciant. Daca produsul returnat nu mai este cum a fost initial, comerciantul poate solicita daune sau poate refuza returul. Il reclami, probabil va lua amenda, dar o va contesta si timp de 2 - 3 ani stai in contencios administrativ asteptand banii. Sunt multe persoane neglijente crezand ca sunt acoperite de lege, poarta produsele si apoi vor retur, dar nu este tocmai asa. Atentie mare cu produsele primite, mai ales cand nu sunt cele dorite. Mai poti spune ca le-ai primit asa, dar daca comercianul filmeaza fiecare colet? Tocmai ce te alegi cu o plangere penala si nu e de bine. Mai este o situatie, transportul gratuit oferit ca promotie pentru o suma minima. Si pe acesta il vei plati, comerciantul trebuie pus in starea initiala. Inca o situatie interesanta intalnita. Comanda online (contract la distanta) - ridicare din magazin si achitat cu card. La achitarea cu card se ia un comision deloc neglijabil. Am returnat un produs si am primit suma mai putin comisionul bancar. M-am revoltat, dar comerciantul avea dreptate, el a platit comisionul bancii pentru ca eu am platit cu card. Daca vreau comisionul sa il cer de la banca. Am vrut sa arat ca a comanda online inseamna si obligatii nu doar drepturi
Comment from: Marcel
Buna ziua! Am o intrebare privind tranzactiile online cu operatori de telefonie mobila. Un operator m-a suparat cu dezinformarile sale prin SMS, din cauza carora am avut niste costuri suplimentare. M-am hotarat sa reziliez contractul la care am primit un raspuns misto - trebuie sa achit o suma de aprozimativ 200 euro, daca reziliez contractul inainte de termen. Atunci i-am rugat sa-mi trimita pe mail contractul semnat de ambele parti in care este stipulat acest lucru. Mi-au trimis un PDF in care evident nu este nici o semnatura, nici ale companiei, nici a mea, fiindca eu nu am semnat nimic, ci am facut comanda online. Am gasit comanda, in care este scrisa suma, bunul, abonamentul, termenul, denumirea operatorului, insa nu sunt trecute informatiile fiscale-juridice ale companiei, si cel mai interesant ca nu sunt trecute obligatiile in caz de reziliere a contractului inainte de termen. Este un link catre contract, insa accesandu-l ma duce la pagina operatorului, si dupa ce ma loghez tot nu gasesc contractul in pagina mea… Intrebarea - pot oare rezilia contractul fara sa achit suma de reziliere, in conditia in care nu am fost informat, si practic nu am semnat nici un contract? Multumesc!
Comment from: Dragos Cristian
220volt.ro mi-a livrat o cutie desigilata si apoi lipita iar in interior era un produs folosit (TV) cu alt serial number fata de cel de pe cutie.
Acestia refuza inlocuirea pe motiv ca nu e produsul comercializat de ei. Ce ar trebui sa fac ? Este clar o teapa in achizitie online.
Multumesc
Comment from: julia simon
Bună ziua, numele meu este Julia Simon, o victimă a fraudei în mâinile creditorilor falși. Am pierdut aproximativ 55,000.00.Euro pentru că am nevoie de un capital mare de 120,000.00.Euro. Aproape că a murit, am avut nici un loc pentru a merge. afacerea mea a fost distrusă, iar în acest proces am pierdut fiul meu. Nu mai pot suporta din nou, acest lucru se întâmplă. în decembrie 2014, am întâlnit un prieten care mi-a prezentat o mamă bună, doamna Augusta Ibramhim, care în cele din urmă m-au ajutat asigura un împrumut de la o companie. mamă bună, aș dori să profit de această ocazie pentru a spune vă mulțumesc și Dumnezeu continua să vă binecuvânteze. Îmi place, de asemenea, să folosească această oportunitate de a consilia colegii români, că există o mulțime de escroci acolo, așa că, dacă aveți nevoie de un împrumut, și doresc să obțină un credit rapid, conectați-vă cu dna Augusta Ibramhim prin e-mail: augustaibramhim11 @ gmail .com. De asemenea, puteți să mă contactați prin e-mail acest: juliasimon460@gmail.com. dacă aveți îndoieli. te rog el este singurul care este de încredere și de încredere.
Mulțumiri.
Comment from: Andreea
Ma puteti informa daca aceste detalii sunt valabile si pentru un abonament incheiat online? Asadar fara sa fie vorba desre un produs fizic cumparat online, ci un abonamnet. Multumesc!
Întrebare de baraj - nu ne-am lovit încă de problemă, dar tot ce se poate. La ce categorie intră cursurile online? Din momentul în care plăteşte, cursantul are acces la curs. În câteva secunde poate copia conţinutul cursului şi apoi solicita banii înapoi.
Această categorie nu este listată explicit în cazul excepţiilor prevăzute de lege, însă poate fi asimilată fie la art. 10, aliniatul d, sau chiar la aliniatul a.