Reorganizarea Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei
Proiectul de lege pentru reorganizarea Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei dovedeste faptul ca atunci cind exista interes si motivatie politica un proiect de lege poate sa treaca prin intregul parcurs " democratic" in 2 luni de zile.
Totul e sa existe acest interes.
Uitati-va la acest proiect de lege :
Aprobat de Guvern la 16 09 2004, aprobat de Senat pe 11 10 2004, la 9 11 aprobat de Camera Deputatilor (dupa ce a primit avize de la comisiile juridica , de industrii si servicii, dar si de la comisia IT&C), promulgat de presedinte in 17 11 2004.
Gata ! Finished !
Sa vedem ce a rezultat :
O noua-veche instituţie publică autonomă în domeniul radiocomunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei, în subordinea Guvernului, finanţată integral din
venituri proprii.
Aceasta institutie administreaza intreg spectru de radiofrecvente, adica sta pe un sac serios de bani.
Conducerea IGCTI este asigurată de un preşedinte
şi de un vicepreşedinte, numiţi prin decizie a primului-ministru, adica in subordine directa in cadrul primului ministru...
Nu exista nici o independenta sau macar autonomie a conducerii, ceea ce inseamna ca aceasta este influentabila direct din punct de vedere politic - depinzind de primul ministru si putind fi schimbata oricind fara vreo motivatie.
Nu exista nici o raspundere de a face publica activitatea, rapoartele sau modul cum sunt folositi banii care provin in primul rind de la operatorii de comunicatii electronice - adica din sectorul privat.