10 comments
Comment from: romania inedit
Eu cred ca doar sase au fost controlate !
Multe magazine online ar trebui inchise pentru ca ofera informatii incomplete si incorecte .
Spre exemplu in pret ar trebui sa fie incluse si taxele de expediere , nu s afiseze un pret de 100 de lei si sa afli ca te costa 150 de lei ca sa le aduci acasa .
Comment from: Marius Ciocan
Cititi cu atentie documentul original. Din romania au fost verificate 11 din care doar 6 sunt in black list. (http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=MEMO/09/379&format=HTML&aged=0&language=EN)
Si cred ca romania-inedit greseste… este normal sa ai cheltuieli de livrare intr-un magazin online, asa cum este normal sa alegi de unde cumperi si in functie de acest criteriu: costuri de livrare.
Comment from: bogdan
Ai dreptate Marius, am citit prea repede - am corectat in articol !
Comment from: Catalin
pai stam bine din 11 6 au probleme - la nemti din 29 - au probleme la 21 :)
Important e ca isi baga cineva nasul si in activitatea acestor magazine. Sunt inca prea multi pirati in domeniu pentru ca activitatea de comert pe net sa aiba cedibilitate. Legi bune exista, dar romanii nu sunt in stare sa tina lucrurile sub control. E nevoie ca organismele europene sa faca curatenie.
Buna ziua tuturor.
Eu in 4 august 09 am pornit magazinul online.Nu va inchipuiti cate probleme am cu descrierea produsului.Accesez paginile producatorilor si am gasit urmatoarele probleme:
-sunt produse care nici nu existe pe site-ul oficial
-desciere vaga ,am gasit care nici gramajul nu da
-L’OREAL nu permite sa copiez poza produsului,cel putin eu nu reusesc.L’Oreal nu vrea sa vanda produsele?
-la produse de machiaj este esential culoarea ,nuanta produsului.De unde?2 zile am cautat pe net culorile de machiaj.Ce am gasit era naspa.
Multe ori sunt blocata la alegerea pretului.Sunt en-gros-uri care nu permite sa notez ce preturi au.Ma duc acasa cu “capul calendar” si afisez preturile aiurea.
In Romania au fost verificate 11 site-uri, din care:
- 5 site-uri au fost selectate in functie de numarul de reclamatii primate de la consumatori;
- 6 site-uri au fost selectate in baza statisticilor privind cele mai accesate si utilizate site-uri care comercializeaza produse electronic. Sursele utilizate au fost statistici si top-uri despre site-urile romanesti, precum si monitorizari de presa.
Neregulile constatate>
a) Informarea asupra drepturilor consumatorilor la achizitionarea on-line a produselor:
- informatiile privind dreptul de rambursare al produsului in termen de minim 10 zile, conform legislatiei romanesti, erau incorecte sau inselatoare;
- informatiile privind garantia produselor nu erau in conformitate cu legislatia in vigoare.
b) Informatiile privind pretul final si taxele de livrare:
- nu existau pe site informatii referitoare la taxele de livrare sau alte taxe practicate;
- informatiile privind preturile si taxele practicate nu erau clare, inducand in eroare cumparatorul.
c) Afisarea pe website a datelor de contact ale comerciantului:
- nu existau pe site informatii complete referitoare la operatorul economic care comercializeaza produse prin intermediul site-ului, facand dificila contactarea comerciantului.
…informatii primite oficial de la ANPC
Comment from: bogdan
Multumesc Corina pentru clarificare.
In acest raport nu se discuta despre garantia produselor si existenta unor produse piratate. Nivelul redus de informare al consumatorilor privind caracteristicele produselor electronice nu este nici el abordat.
Lucrurile sunt intr-adevar mai simple pentru un magazin online decat pentru unul clasic. Se reduc bataile de cap, dar asta nu inseamna ca nu exista. Concurenta e mare si la produsele care se vand online, de aceea preturile (pe unele site-uri)nu au adaos mare tocmai pentru a putea concura cu restul magazinelor online.
Iar in ceea ce priveste preturile pentru livrare nu cred ca ar trebui incluse in pretul produselor. De exemplu in magazinul nostru online e o diferenta intre un set de pixuri Balmain si un frigifer pentru vinuri de exemplu.
Plus ca mai exista problema cu produsele deteriorate din cauza firmelor de curierat. Care se cam spala pe maini daca nu ai un contract ca lumea incheiat cu ei.Pe ei cine-i trage la raspundere?