Afacerea Google - DoubleClick - confirmata de Comisia Europeana
Comisia Europeana a anuntat ieri ca a incheiat investigatia in cazul achizitiei de catre Google a companiei DoubleClick, dind unda verde afacerii. Dupa ce si FTC-ul american a dat OK-ul , iata ca ne aflam deja in fata unui mare competitor pe piata de reclama online.
Doua lucruri sunt interesanta din decizia Comisiei.
Primul este ca decizia respinge plingerile Microsoft in aceasta materie, sustind ca acest nou competitor pe piata nu ar marginaliza competitorii, existind deja unii credibili - dind exemple pe Yahoo!, AOL si chiar Microsoft
The Commission found that the merged entity would not have the ability to engage in strategies aimed at marginalising Google’s competitors, mainly because of the presence of credible ad serving alternatives to which customers (publishers/advertisers/ad networks) can switch, in particular vertically integrated companies such as Microsoft, Yahoo! and AOL. The market investigation also found that the merged entity would not have the incentive to close off access for competitors in the ad serving market, mainly because such strategies would be unlikely to be profitable.
Al doilea este ca investigatia Comisiei nici nu a luat in considerare plingerile pe viata privata, zicand ca nu este in competenta ei pe partea de Merger Regulation. (asta spre deosebire de FTC)
La fel si in ceea ce priveste probleme legate de consumatori, bine punctate de BEUC si care au in vedere in special realizarea de profile ale utilizatorilor.
Ultimul ar putea insemna ca aceste probleme sa fie adresate ulterior achizitiei, fie la nivel european, fie la nivel national.
In fine, daca tot vorbim de profile de vizitatori - sa remarcam ca si in Romania incepe sa se practice - Boom vorbeste de o targetare demografica in campaniile online - pe care si Vivi o comenteaza. Am impresia insa ca nu este suficient de clara, dar am inteles ca inca este in dezvolatare si nu toate detaliile au fost stabilite asa ca astept sa vad mai multe detalii inainte sa arunc cu ciocanul. :D
E bine, e rau? Interesant de urmarit evolutia viitoare a lui Google. Luate in parte nu cred ca acele competitoare enumerate au vreo sansa reala cu Google. Google ori se va sinucide prin vreo politica gresita la un moment dat ori va fi detronat de alt conglomerat mai agresiv si mai curajos decat cel manifestat de Google. Microsoft, Yahoo si AOL stau prost la capitolul oferte agresive, atractive si, din fericire pentru Google, nu cred ca isi vor schimba politica. Cat despre piata romaneasca de profil imi este greu sa cred in vreun miracol. Piata restransa, politici marketing neatractive, nu stiu ce sa spun! V-om vedea!