9 comments
Comment from: Andrei Cristian Petcu
noi nu avem o clauză echivalentă “safe harbor” ca în DMCA?
Comment from: bogdan
@Andrei
Cred ca faci o confuzie. DMCA e doar pentru chestiuni legate de drepturi de autor.
Aici il acuza de defaimare. Noi avem ceva in legea 365/2002 in sensul la care probabil te referi tu - dar aici cealalta parte e din SUA.
Lol. ColonHelp, sau cum să faci 7 milioane de dolari pe an din tărâțe. Genial.
mi se pare ceva iesit din comun, compania data in judecata nu raspunde personal pentru blogurile gazduite… daca si dorau sa se judece, trebuia sa-i dea in judecata pe blogeri…parerea mea
Comment from: Petra
As zice ca la probleme de social media, trebuie consultat departamentul de relaţii publice, nu de resurse umane :)
Comment from: bogdan
Dreptate ai! :-)
Comment from: Colonul Pandorei
De ce nu e bine sa deschizi Colonul Pandorei.
Iata trei comentarii pertinente legate de procesul Zenyth Pharmaceuticals vs Automattic Inc., colectate de pe blogul lui Chinezu. Responsabilitatea pentru afirmatiile facute apartine in intregime autorilor comentariilor!
Camelia Camet:
Este foarte amuzant ca tocmai cei de la ColonHelp acuza pe cineva de nerespectarea legii, cand ei sunt maestri in batjocorirea legilor industriei de suplimente alimentare din Romania.
Ma uit umita cu cat tupeu scriu pe ambalajul lor despre bolile pe care le trateaza cu un supliment alimentar. Pentru cei care nu stiu, in Romania si in toata lumea civilizata, un supliment alimentar este asociat cu alimentele si producatorul nu are voie sa atribuie produsului propietati de vindecare a unei boli. Desigur aceasta nu a contat nicodata pt ColonHelp sau alte produse ale Zenyth Pharmaceuticals…
De parca nu ar fi fost suficient, o alta lege (neinteresanta pt cei de la Zenyth) spune ca nu ai voie sa te folosesti in publicitatea la un supliment alimentar de o vedeta, un medic sau un lider de opinie care sa indemne oamenii sa foloseasca produsul. Ce au facut cei de la Zenyth? l-au platit pe d-nul Prof. univ. Dr. Gheorghe Mencinicopschi, pe d-na Carmen Bruma , pe d-na Simona Balanescu ca ambasadori ai produselor lor. Ilegal in Romania, dar un detaliu minor pt Zenyth si toate produsele lor, gen ColonHelp. ..
Dar sa fim mai intelegatori si sa avem clementa cu avocatii Zenyth caci nu au avut timp sa analizeze propia ograda de ilegalitati, fiind foarte ocupati cu blogosfera…
PS Legile: Codului de reglementare a continutului audiovizual, Art.144; HOTARARE nr. 106 din 7 februarie 2002 privind etichetarea alimentelor
——————————————-
Mihai:
din punct de vedere tehnic , daca tot am o diploma de medic in biblioteca, pot sa spun ca studiile prezentate sunt in articolul respectiv sunt oarecum logice si nu-ti trebuie prea multa medicina ca sa stii ca acea placa mucoida nu exista in oameni decat daca faci ceva expres pentru asta. De fapt si studiile alea demonstreaza intr-un fel ca apa-i uda… dar cateodata trebuie si astfel de demonstratii.
Ce nu pot eu sa inteleg cum o companie pharma care se presupune ca stie ce are in portofoliu ia decizia sa dea in judecata un blog cvasianonim si fara influenta. Adica lucrurile sunt clare din toate punctele de vedere si totusi ei decid sa mearga in instanta. pentru mine e dincolo de capacitatea mea de intelegere.
ar fi un mic PS: In Romania companiile pharma au ajuns la concluzia ca e mult mai ieftin sa angajezi licentiati in economie decat personal cu pregatire pharma/med si cum nu exista niciun fel de legislatie in domeniu care sa ingradeasca astfel de practici. astfel ca si cunostintele lor in domeniul medical sunt limitate la ce primesc din companie sa prezinte la altii :D
——————————————-
Lazy Pawn:
În primul rând, legislația europeană face o distincție clară între fapte și opinii. Dacă pe blogul meu anonim scriu că Icsulescu a furat un porc, gazda blogului poate fi forțată să divulge identitatea mea, pentru că am făcut o afirmație faptică fără dovezi, care îl poate afecta pe respectivul. Dacă însă scriu că, după părerea mea, lui Icsulescu nu-i stă bine cu mustață, instanța nu poate forța dezvăluirea identității mele, pentru că nu există un delict de opinie. Atenție, chiar dacă opinia mea este una pur subiectivă, nedocumentată, răutăcioasă — legal nu pot fi atacat.
În al doilea rând, se face clar distincția între persoane și bunuri. Un produs nu poate fi calomniat, nu are onoare. Și dacă scriu că ultimul model de la BMW este o mașină de toată jena, cei de la BMW nu pot să mă atace. Este opinia mea despre un produs oarecare de pe piață.
În cazul nostru particular, cei de la Zenyth nu au avut nici cea mai mică intenție de a combate afirmațiile punctuale, cu susținere științifică, ale bloggerului anonim. Au recurs doar la practici de tip intimidare și băgarea pumnului în gură, lucru absolut inacceptabil. Gafa de PR este uriașă. Puteau liniștiți să ignore un blog nu foarte popular, pe care oricum targetul lor format din gospodine naturiste homeopate nu l-ar fi citit niciodată.
Comment from: Dana
Este un subiect cara va inceta odata cu pronuntarea sentintei definitive si irevocabile. Eu asa cred.
Mda, desi politicienii nu prea par atinsi de el, efectul Streisand sigur nu face bine companiilor