4 comments
Comment from: Olivian BREDA
O parte din informațiile de acolo sunt foarte necesare (date fiscale).
O parte din informații sunt nice-to-have, dar nu obligatorii. Sunt de gust. Te ajută, dar ai putea zice nu (Capital Social, sigle parteneri - trusted.ro, de exemplu).
În fine, o parte însemnată pot fi grupate într-un FAQ.
Întrebarea care se pune e următoarea - merită să pui în pagina de contact și FAQ?
Aparent, voi ziceți că da, că e de bine.
Iar eu îți zic asta - uită-te pe ce a pățit Rand Fhiskin când a încercat să pună un auto-responder cu un FAQ prin email:
http://moz.com/rand/making-email-more-scalable/
În opinia mea, riscul de a pune în pagina de contact FAQ e că te poate (potențial, e un risc) face mai puțin sociabil, și prietenos, și disponibil să răspunzi.
Eu văd asta ca pe un ? - te poate ajuta, dar îți poate face și rău. Te ajută că:
- Ajută vizitatorii să găsească rapid informația.
- Te scutește de telefoane pe care poate nu le dorești.
Te încurcă pentru că:
- Pari ne-prietenos, pari că nu ai timp de clienți.
Cu acest risc în față, nu aș face din asta mai mult decât o sugestie.
SAU
Aș face FAQ vizibil la click “Vezi aici o listă cu întrebări frecvente".
Și aici, fie cu JavaScript care afișează o casetă, fie cu overlayer, fie cu pop-up, fie cu link, să afișeze text.
Pun o parte din comentariu, modificat, pe blogul meu.
Comment from: bogdan
Mersi Olivian de comentariu.
Intai o clarificare importanta - noi zicem ca important este sa fie in pagina de contact SAU FAQ SAU in ce pagina vrei tu. Doar sa fie usor accesibila din orice pagina a site-ului si sa aiba toate informatiile respective.
Dupa cum ziceam si mai sus - mare parte sunt oricum obligatorii dpdv legal - capitalul social cf legii 31/1990. Pina si aderarea la orice cod de conduita sau element simular e obligatoriu de afisat cf legii 365/2002.
Modul cum decide magazinul sa le implementeze este treaba lui, important e sa fie toate in acelasi loc - sa nu cauti de nebun prin tot site-ul.
PS: Eu, personal, insa nu as recomanda FAQ-ul pentru aceste informatii din citeva motive:
- de obicei este un document lung in care ar trebui de fapt sa iti cauti intrebarea care te intereseaza, pe cind noi sugeram un raspuns imediat si usor de inteles
- multa lume din afara domeniului Internet nu intelege notiunea de FAQ sau chiar cea din romana de “intrebari frecvente” (pentru ca nu exista inainte de site-uri) deci sunt sanse mari sa NU se uite acolo pentru informatiile pe care le cauta.
Comment from: Olivian BREDA
OK, de acord și mulțumesc. :)
Comment from: Adrian Munteanu
Bogdan, dacă nu greşesc, prin Legea 441/2006 firmele sunt obligate să aibă publicate pe site: denumirea, forma juridică, sediul social,numărul din registrul comerţului şi codul unic de înregistrare, capitalul social.