16 comments
Comment from: Huitzilopochtli
Salut,
Bogdan tot ce ti s-a intimplat tie legat de faza cu reclamele pt biletul de avion puteau fi evitate foarte usor. Ce draq ca nu vorbim de niste neaveniti. Firefox-ul are la Unelte-Optiuni-Confindentialitate doua bife importante:
*accepta cookie-uri de la siteuri
*accepta cookie-uri de la terti
Trebuiau debifate. La ce imi trebuie o directiva europeana alambicata si greu de inteles atunci cind pot sa ma protejez singur ?
Comment from: marius florea
@adib nu cred ca mica analiza este pentru cei tehnici care cauta si instaleaza varianta de a bloca cookies de la terti sau site-uri ci pentru mass internauti care la noi sunt undeva pe 7 mil de pax.varianta nu-mi place in aglomeratie deci nu circula cu transportul in comun nu functioneaza. directiva europeana se refera la marea majoritate care constientizeaza intr-o mica masura sau mai mare acest fenomen.din pct de vedere advertising acesta este un “tool util” pentru ca imi da o imagine de ansamblu asupra ce isi doreste acest individ prin accesarile pe care le face. deci trebuie gasita o varianta echilibrata astfel incat sa ponderam ambele interese.
salut
Ref. la: “datele tale personale sunt monezile de aur pentru publicitate online.”
Cred că mai corect ar fi fost “Comportamentul tău online este comoara de aur pentru publicitatea online.”
Pentru că elementele 3rd party (în mare parte scripturi JS) nu au access la formularele pe care le completezi online, date din sesiune, … etc.
Nu „se colectează” CNP-ul din formulare de plată… :)
În mare parte un server de reclame stochează pe computerul clientului un identificator (pentru ei suntem: “af35d6r541t55t” sau “t5y4ty156rty"). Pe server în dreptul identificatorului este istoricul siteurilor vizitate, acțiuni, etc.
Fără CNP, fără nume, fără prenume, fără aresă, (preferabil) fără IP, …etc…
Comment from: bogdan
@Huitzilopochtli - WAW! Phorm in Romania ?!? - asta merita o discutie separata!! te rog, daca ai mai multe detalii da-le pe email la contact at legi-interbet.ro
@adib - daca stii despre ce este vorba, da - te poti proteja. Cati sunt ca tine? Daca acele casute ar fi debifate by default la orice browser nu mai aveam discutia asta. Dar este exact invers - in plus situatia face ca sa vrei sa le pastrezi doar pe unele.
@eradical - un identificator care contina suficiente elemente de comportantal care sa poata duca (daca s-ar vrea) la identificare indirecta a personael reprezinte date cu caracter personal - nu trebuie neaparat sa fie nume,prenume, adresa, sau chiar IP.
@bogdan De acord. Atunci când sunt suficiente elemente de comportament prin care să se poată identifica indirect persoana - devine discutabil… și ar trebui informați consumatorii și aici sunt f.f. multe posibilități.
Numai cât am scris acest răspuns și am „născocit” câteva posibilități.
Soluții sunt… decente pentru ambele părți.
Ce este trist este că la noi „factorii de decizie” nu înțeleg ce trebuie să „reglementeze”…
Comment from: bogdan
@eradical -
Ce este trist este că la noi „factorii de decizie” nu înțeleg ce trebuie să „reglementeze”…
Corect, tocmai de aceea avem nevoie de dezbatere publica - pentru a intelege ce reglementam si cum reglementam. Culmea este ca exista grupuri interesate a contribui la aceasta dezbatere din ambele parti.
Si totusi… luam decizii pripite…
“Ca sa fim 100% clari, nimeni nu te identifica printr-un cookie ca tu esti Popescu Ionel sau Gigel, ci ca pot sa-ti faca un profil amanuntit pe urma carora cistiga bani frumosi.”
Nu te poate identifica imediat, dar avand suficiente informatii adunate in timp cred ca s-ar putea identifica exact persoana. Sa luam cazul AdWords. Sunt foarte multe site-uri care au AdWords deci google cam stie ce site-uri accesezi. Daca la asta se mai adauga si cautarile, IP-ul si eventual profilul de pe retele sociale (una chiar in proprietatea google) cred ca avand un soft suficient de complex s-ar putea obtine nu neaparat numele caci acela nu este chiar atat de important pentru nimeni ci adresa, relatii de rudenie, interese. Cam tot ce conteaza despre un om si ce in final il identifica.
Bogdan,
Interesanta discutia si intreg Topic-ul, de altfel…
Referitor la comportamentul online si posibilitatea de identificare a unei persoane, eu ii dau dreptate lui eRadical. De fapt, acelasi comentariu as fi vrut sa-l fac si eu, numai ca mi-a luat-o inainte !
Comportamentul online, atat cat poate fi “retinut” de un Cookie, nu are suficiente informatii astfel incat o persoana sa fie identificabila ori identificata.
Intr-adevar, asa cum spunea un alt comentator pe forum, versiunile mai noi ale browserelor, ofera utilizatorilor posibilitati multiple de a “gestiona” astfel de cookies. Asadar, aici cred ca este o falsa problema de privacy….
Parerea mea este ca sunt avute in vedere, prin Directiva (si chiar si prin propunerea de OUG), masuri legale de securitate.
Sau, cel putin, masuri de aruncat in “ceata” utilizatorul care-si pune prea multe intrebari sau isi face prea multe probleme din acest punct de vedere….:)
Comment from: georgica_softpedia
Salut. Eu am postat pe forumul softpedia. N-am alte informaţii în plus, tot ce am aflat am postat acolo. Dacă ai nevoie de anumite clarificări de ordin tehnic, mă poţi contacta acolo pe forum cu un PM.
Comment from: Andra
Cookies fac posibila acumularea si corelarea de informatii cu alte date care duc la forme de profiling ale utilizatorului. Companiile de publicitate se bazeaza pe ele in desfasurarea cu mare acuratete si in mod discret a activitatilor de profiling.
Iar in acest context devin extrem de relevante probleme de genul behavioral targeting si data mining. Asadar au o implicatie foarte mare asupra vietii private a individului. Propunerile ca acordul utilizatorului referitor la procesare sa fie exprimat prin folosirea setărilor adecvate ale unui browser sau ale unei alte aplicaţii au mai existat si sunt binevenite. Relevant este sa se realizeze informarea adecvate a utilizatorului de rand.
Iar pentru a realiza aceasta balanta intre interesul legitim al industriei de publicitate online si interesul la fel de legitim al consumatorilor de a le fi respectata viata privata trebuie respectat si analizat acelasi principiu al proportionalitatii ce joaca un rol important atunci cand se pun in balanta viata privata si libertatea de exprimare.
Cat priveste consimtamantul, Grupul de Lucru Art. 29 si nu doar acesta a subliniat intr-una din opiniile sale faptul ca modelul opt-out nu poate fi folosit drept baza solida pentru obtinerea consimtamantului informat si neechivoc al persoanei vizate. Caci ramanerea in pasivitate care marcheaza acordul poate rezulta din neglijenta sau imprudenta. S-a subliniat ca doar modelul opt-in in care persoana trebuie sa dea dovada de o conduita activa ar trebui folosit pentru obtinerea unui consimtamant valabil ce sa poata justifica o prelucrare legitima a datelor personale.
Comment from: bogdan
@Mersi Georgica - incerc sa obtin si eu mai multe date si sa postez ceva.
Comment from: Ovidiu
Nici acum nu am inteles de ce pe toate site-urile scrie “Acest site foloseste cookie-uri". Din punct de vedere tehnic un cookie este stocat de client si trimis de fiecare data catre server. Dar acelasi lucru se poate face si adaugand un parametru in toate linkurile pe care utilizatorul da click. Se pot realiza exact aceleasi lucruri si fara cookie-uri. Plus ca nu inteleg cum defineste legea “informaţiile deja stocate în echipamentul terminal". Odata ce ai vizualizat o pagina este clar ca ai descarcat-o in terminal. Daca dai click pe orice din pagina, trimiti datele catre site (indiferent ca sunt stocate in cookie, in url sau intr-un camp de formular).
Stie cineva la ce se refera exact aceasta lege? Orice site care foloseste cookie-uri tb sa afiseze acel mesaj? Daca nu folosesc cookie-uri, dar de exemplu, autentific userul cu parola, tot trebuie sa afisez mesajul?? Pentru ca orice autentificare presupune stocarea unui identificator pe calculatorul clientului.
Aceasta lege priveste si problemele de securitate sau doar pe cele de privacy?
Comment from: Florina
Buna,
Am citit postarea ta si vad ca te pricepi la asta in timp ce eu sunt mult pe dinafara si am o problema din care nu stiu cum sa ies.
Am primit instiintare de la Google Ads legat de Consimțământul pentru cookie-uri, si trebuie sa aplic asta pe 2 bloguri ale mele (unul cu retete si altul cu postari personale pe diverse subiecte). Problema este ca inafara de a posta cu ajutorul lui bloger nu prea am mare idee de calculator (sunt bata mai pe romaneste). Crezi ca ai putea sa ma indrumi si pe mine ce trebuie sa fac, unde sa intru si cum sa fac sa apara mesajele alea care informeaza lumea de cookie-urile de pe blog si sa-si dea acordul sau nu?
Iti multumesc anticipat.
Florina
Comment from: Marcel
Mi-a plăcut articolul doar că a trebuit să trec printr-o pagina “403 Forbidden - We have identified that you have been refered here by a known or supposed spammer” - dar am ajuns aici printr-un motor de cautare. Cum sa fie un motor de cautare spammer?
Comment from: Reparatii frigidere
Eu am citit articolul cu mare interes pentru a intelege mai bine dece primesc tot felul de oferte de la firme ce nu cunosc care imi ofera pt site ajutor legat de consimtamantul pt cookie sumele sunt si de 200euro .Cred ca sunt multi sarlatani nu stiu ce sa cred nu ma pricep ,eu repar frigidere si atat Cu respect.
Salut Bogdan,
Ce parere ai de asta:
http://forum.softpedia.com/index.php?showtopic=810348&st=0