64 comments
Comment from: Nicoleta Micu
Am citit articolul de mai sus, am participat si ieri seara la gala, dar am o intrebare, conf. Ordonantei Guvernului 130/2000, Art. 12. - Dispozitiile art. 3-4, ale art. 7-10 si ale art. 11 alin. (1) nu se aplica contractelor privind:
a) vanzarea de produse alimentare, de bauturi sau de produse de uz curent utilizate in gospodarie, livrate cu regularitate de catre comerciant la domiciliul, resedinta sau la locul de munca al consumatorului;
ce se intelege de fapt prin aceasta exceptie, ca produsele alimentare nu se returneaza sau ca exceptia se aplica doar contractelor care fac obiectul trimiterilor care au o anumita regularitate? practic prima comanda de produse alimentare a unui client poate fi acceptata la retur?
Multumesc pentru raspuns.
“În ceea ce privește contractele de servicii care fac obiectul unui drept de retragere, consumatorul nu suportă nici un cost pentru serviciile prestate, în totalitate sau parțial, în cursul perioadei de retragere.”
Adica un client poate beneficia de un serviciu 10 zile gratis dupa care sa nu mai plateasca? Dar daca serviciul contractat a fost prestat in intregime pe decursul celor 10 zile? Poate cineva care a beneficiat deja de el sa mai ceara banii inapoi, avand in vedere ca un serviciu “nu se poate returna", iar munca ramane facuta?
Comment from: bogdan
@ Nicoleta - interesanta intrebarea.
Textul articolului nu e foarte fericit. Eu cred ca e vorba de o implementare traducere gresita a directivei. In engleza directiva zice ” to contracts for the supply of foodstuffs, beverages or other goods intended for everyday consumption supplied to the home of the consumer, to his residence or to his workplace by regular roundsmen”
iar in romana
” contractelor de furnizare de produse alimentare, băuturi sau alte bunuri de consum curent
furnizate la domiciliului consumatorului, la reşedinţa acestuia sau la locul său de muncă
prin distribuitori stabili”
Deci cred ca este vorba de “regularitatea” distribuitorilor.
Eu interpretez ca nu se aplica Dreptul de denuntare unilaterala in cazul livrarii de astfel de produse.
Vezi ca si articolul asta e propus spre schimbare. Noua versiune
în cazul contractelor privind furnizarea de alimente, băuturi sau alte bunuri
destinate consumului curent în gospodărie, selectate în prealabil de către
consumator cu ajutorul unui mijloc de comunicare la distanță și livrate fizic la
domiciliul, reședința sau locul de muncă al consumatorului de către
comerciantul care vinde de obicei astfel de bunuri în propriul spațiu comercial;
Comment from: bogdan
@ Tudor.
Da, insa vezi si exceptiile prevazute in articolul 19, ca si articolul 12 cu privire la perioada de retragere.
Poti gasi solutia :-)
Comment from: Catalin
Salutare,
Bun articolul, subscriu parerilor enuntate mai sus conform carora legea are multe multe carente.
Problema pe care vreau sa o ridic se refera la art. 6, lit. f din Ordonanta nr. 130/2000. acolo se spune ca prezenta ordonanta nu se aplica in cazul comertului electronic.
Am cautat in legislatie si nu am reusit sa gasesc o definitie a termenului de “comert electronic”
Ok, daca in cazul Livemag, nu se poate vorbi de comert electronic ci doar de magazin online, dat fiind ca plata nu se poate face electronic, in cazul Strollers, se poate intr-adevar vorbi si de comert electronic.
Ma poate, va rog ,lamuri cineva cum sta treaba cu aplicabilitatea acestei ordonante in situatiile clasice de comert electronic, adica atunci cand plata se face online iar clientul primeste factura electronica?
Problema este ca in cazul comertului electronic, comerciantul pierde bani buni in caul unei returnari, deoarece trebuie sa plateasca din buzunar comisioanele pentru operatorul de plati, in jur de 4% la cumparare si inca 4% la retur.
Multam fain.
Catalin
Comment from: Catalin
… ok, am mai cautat pe acest site (foarte fain de altfel) si mi-am raspuns singur. art 32 din legea 365
Catalin
Comment from: Catalin
OK, m-am convins cum e treaba cu alin. 6,lit. f dar totusi mai sunt si alte dileme.
spre exemplu in vanzarea de bilete la spectacole. daca biletul a fost achizitionat electronic cu, sa spunem 3 zile inainte de spectacol. ce se intampla daca omul nu se prezinta la spectacol si doreste apoi returnarea produsului? sau daca face cererea de returnare a produsului in timpul spectacolului?
mi se pare un domeniu pe care legea nu-l acopera deloc.
catalin
Comment from: Florin
am si eu o mica intrebare..daca ma poate lamuri cineva, si anume:
“daca un client cumpara un produs de pe un magazin online - sa zicem o camera de supraveghere CCTV - si o testeaza cateva zile..dupa care vrea sa o returneze deoarece isi da seama nu atinge claritatea pe care si-o doreste el, cu toate ca produsul are toate specificatiile tehnice pe site si functioneaza la paramaetrii normali”
se aplica legea 130/2000 referitoare la returnarea produsului si restituirea banilor?
Multumesc anticipat!
Si mai sunt cazurile in care un client cumpara un produs de la un magazin virtual…iar la 2-3 zile…in limita celor 10 zile, gaseste acelasi produs la un alt magazin, dar mult mai ieftin. In cazul acesta cum se procedeaza?
Comment from: bogdan
@ Catalin, bravo, ai gasit singur raspunsul. :-) (eu il scrisesem si in lege, ar trebui sa-l pun cu bold)
Ref la vinzarea biletelor la spectacole, vezi exceptia de la art 12 lit b
@ Florin
1. Da, OG 130/2000 nu cere sa ai un motiv pt care sa returnezi bunul.
2. Daca pretul ar fi motivul care l-ar avantaja, poate sa o faca. In practica daca face calculele cu privire la faptul ca trebuie sa plateasca pentru returnarea bunului - poate sa nu iasa asa bine.
Comment from: Florin
Cum spunea si @catalin, referitor la art. 6 alin f) in legatura cu comertul electronic, am inteles ca s-a republicat aceasta OG 130/2000 in data de 27.12.2009 si s-a scos acest pct f)
stiti ceva legat de asta?
Comment from: Florin
aa…gata..am cautat si eu art 32 legea 365, vad ca la asta se refera. mersi frumos. scz pentru deranjul de aici
Comment from: mishu15
sal…am si eu o nelamurire daca ma duc si cumpar un aparat electronic de undeva nu il pot returna si sa cer bani inapoi?…dar va rog atentie nu pe internet ci personal…daca l-am cumparat stricat nu il pot returna in 10zile inapoi si sa imi primesc bani inapoi?
nu mai retin si cred ca e important de precizat cum e cu costurile de transport ? daca intra sau nu sub incidenta legii ?
de asemenea costurile de retur ale produsului ? cad in sarcina cumparatorului sau vanzatorului ?
Comment from: simi
Mai sus Florin a avut o intrebare la care si eu am o nelamurire.
Am cumparat produsul X de la firma Y prin internet. Am primit produsul X l-am desigilat si l-am folosit un pic constatand ca nuimi satisface dorintele mele. Vreau sa il returnez numai ca in contract se specifica ca se poate returna produsul numai daca nu este desigilat sau folosit.
Dat fiind ca in lege nu vad sa se specifice o astfel de conditie, cum se poate trata cu comerciantul in acest caz din moment ce clauza lui este (din pct-ul meu de vedere) ilegala. Teoretic raspunsul este in articol dar totusi. Se poate considera o folosire de 2 zile ca alterare a produsului initial?
Comment from: bogdan
@mishu15, daca ai cumparat produsul stricat ai sase luni sa il duci inapoi - e vorbe de garantiile legale si comerciale.
@adiz - Doar costurile de transport ale returului cad in sarcina consumatorului. Restul - in sarcina magazinului online.
@simi - si din punctul meu de vedere clauza respectiva este ilegala. Depinde totusi de produs - daca e vorba de chiloti, mi-as schimba parerea :-)
Comment from: simi
@Bogdan. :) nu..nu sunt chiloti. Este vorba de un telefon mobil de la Vodafone. L-am testat vreo 2 zile incercand sa ii fac pe plac celui ce mi l-a cumparat dar nu am putut deloc sa ma obisnuiesc cu el.
Comment from: Anca
as vrea sa ma ajutati cu un raspuns … am particitat la un concurs … si ca sa pot participa la extragerea finala trebuia sa-mi aleg o carte … acolo nu era mentionat ca va trebui sa o platesc sau cat costa… acum mi-a venit hartie sa o platesc ca daca nu vor fii transferate la oficiul de recuperare a datoriilor … cum sa procedez (pentru ca eu nu am nevoie de cartile alea pentru ca nu imi sunt de nici un folos si nu as da bani pe carti care pentru mine nu au nici o valoare). Multumesc deocamdata. Astept raspunsul d-voastra.
Comment from: bogdan
Daca nu ati comandat o carte, fiind de acord cu un pret nici nu trebuie sa o platiti - probabil tot “concursul” e un fel de inselatorie ca sa cumparati o carte.
Deci puteti sa ignorati raspunsul lor. Si ce naiba este “oficiul de recuperare al datoriilor". ??
Comment from: Daniel
sunt intr-o problema.Am cumparat de pe internet un set studio foto,produs pe care bineinteles l-am desfacut l-am probat si am decis imediat ca doresc sa returnez produsele pentru calitatea nesatisfacatoare a acestora(la unul dintre stative s-a rupt un surub la prima manevrare!).Am impachetat si am returnat produsul exact asa cum l-am primit(mai putin surubul care s-a rupt) dar comerciantul ma acuza si pentru alte deteriorari mai grave,desi sustine ca coletul a ajuns intact.Cum sa procedez in acest caz sa-mi recuperez banii?
Comment from: bogdan
Daca nu ajungeti la o solutie amiabila, puteti apela la Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor - ANPC - daca sunteti persoana fizica.
Daca l-ati cumparat pe persoana juridica, trebuie sa mergeti in instanta, dupa ce analizati contractul dintre cele 2 parti.
Comment from: Horatiu
Am cumpărat de pe internet o tricicletă pt. copii, dar este prea mică pentru pitica mea. Azi, sunt 3 zile lucrătoare de cand am primit-o si de atunci în fiecare zi iau legătura telefonic cu site-ul de unde am cumpărat iar ei îmi spun că o să mă sune mâine cu soluția la problema mea (eu am sugerat să-mi trimită alta mai mare, sau alt model), dar deja fac asta de 3 zile. Ce să fac? Vă mulțumesc.
Comment from: bogdan
@horatiu - notificati-i oficial ca vreti sa returnati produsul. Daca ei nu doresc acest lucru, nu aveti alta solutie decit sa apelati la ANPC.
Comment from: dalia
Ma intereseaza daca cele de mai sus sunt valabile daca am cumparat produsul on-line pe Persoana Fizica Autorizata, si in ce conditii pot returna produsul in acest caz.
Cu multumiri
Comment from: bogdan
Nu, un PFA este comerciant, nu persoana fizica (deci consumator). Deci daca cumva site-ul nu ofera aceasta facilitate si persoanelor juridice, atunci nu aveti aceasta optiune de returnare.
Comment from: Cristina
Ma intereseaza cum putem sa ne protejam de clientii rauvoitori, care achizitioneaza produse, le folosesc pentru o ocazie si le returneaza fara nici o problema . Este vorba in special de incaltaminte si imbracaminte … in special incaltamintea cu toc . In plus, ei afirma ca deja erau folosite produsele.Asa ceva este de neconceput.
Oare nu se poate face o cerere din partea mai multor magazine online care doresc schimbarea legii(macar introducerea ideii de a putea returna un produs doar daca se afla in starea initiala -neuzat,nedeteriorat,cu etichetele atasate )? Se pare ca acum clientii sunt cei care abuzeaza de legi.
Comment from: Razvan
am cumparat de la Lidl o husa auto si mi s-a refuzat returul dupa 3 zile pe motiv ca termenul e 24h. am sunat la Bucuresti la ei si mi-au spus ca poate o sa rezolve si ma anuntea in 10 zile. mai fac o adresa scrisa inainte sa ma duc la OPC sau se considera ca i-am anuntat oficial deja? multumesc
Comment from: bogdan
Am impresia ca ai cumparat offline. Noi vorbim aici de cumparaturile online.
Oricum e bine sa discuti cu comerciantul inainte de a face plangere.
Comment from: Florin
am cumparat de la Domo online un TV Panasonic de 50″.
la primire am constatat ca TV-ul este defect, nu functioneaza mai mult de 5 min.
Domo refuza sa-l inlocuiasca si ma trimite cu el la service.
nu mi se pare normal sa repar un produs nou.
existat vreo posibilitate de ai convinge sa-mi inlocuiasca TV-ul?
ei se leaga de faptul ca ambalajul trebuie sa fie intact pt. a-l returna(mai putin folia care era peste cutie, restul este intact)
Comment from: Marius
Am o problema cu Compania Orange. Mi-au facut o oferta prin de internet mobil prin telefon. Am primit coletul cu stickul prin curier rapid. Iar acum vreau sa renunt la abonament deoarce am inteles gresit (zic ei) sau m-am mintit (zic eu). Se poate sa il returnez in termne de 10 zile?
Comment from: bogdan
@Florin - cerinta ambalajului original este una abuziva din partea lor, din punctul meu de vedere - aveti dreptul sa il returnati.
@Marius - Da, pt cazurile legate de comunicatii electronice, vezi ca se aplica mai nou OUG 111/2011 si autoritatea competenta este ANCOM.
Comment from: Ionut
Salut si felicitari pentru tot ce prestati pe acest blog.
Un scurt sfat intr-o speta, va rog:
Am chizitionat un touch-screen pentru un telefon de la un magazin on-line (comanda, cos de cumparaturi, am fost sunat si confirmat comanda, mi s-a livrat cu o firma de curierat).
Pe factura imi apar 2 repere: pretul produsului si costurile de livrare.
Am platit ambele repere(am chitanta de la curier) si am desfacut produsul care este bulk, dar avea folii de plastic de protectie pentru manevrare pe care le-am scos pentru a instala produsul si am constatat ca prezinta niste zgarieturi. Nu ma deranjeaza, am continuat si instalat produsul dar nu sunt multumit de el. Vreau sa-l returnez, dar la telefon mi s-a raspuns ca, pentru ca am dat foliile jos, nu mai pot face acest lucru. Pe site, la notificarea de retur sunt fortat sa aleg una dn trei optiuni printr-un pop-up box, dar nici una nu corespunde 100% intentiei mele (la retur mentioneaza -15% din vcaloare produs). Altfel spus, doar daca sunt binevoitori si accepta returul (ceea ce mi-au motivat telefonic ca nu o vor face) voi pierde taxa de curier si 15% din valoarea produsului. In plus, nu accepta sa le livrez personal produsul, “obligandu-ma” sa apelez la aceeasi firma de curierat prin care mi-au livrat (practic nu pot face dovada a ceea ce pun in cutie si ce constata ei la primire-pot zice ca am pus cartoane :) - printr-un proces verbal de predare primire si platesc si curierul). Dupa cum vad eu aplicarea legii, ar trebui sa-mi accepte predarea personala, sa imi returneze factura integrala(cu tot cu costul de transport al livrarii initiale) in termen de 30 zile. Astept cat mai urgent o parere. Multumesc,
I
Comment from: Ionut
Nu am mentionat si faptul ca in 2 zile plec din tara si revin peste 2 saptamani, asa ca trebuie sa rezolv astazi problema…
Comment from: Mircea
Dar o lege care sa apere comerciantii cand va apare? Noi platim taxe peste taxe, chirii, salarii, iar legea nu ne protejeaza deloc. Au aparut clienti care numai din asta se intretin, schimba la 10-30 zile televizoare, laptopuri, haine iar noi ramanem cu ele, ca furnziorul nu le primeste inapoi, doar suntem persoana fizica. Ar trebui ca legea sa prevada si anumite reglementari privind posibilitatea asta de retur, daca un dement vrea sa isi schimbe de 10 ori telefonul, eu trebuie sa ii fac pe plac, pentru ca asta e legea? Ma intalnesc zilnic cu imbecili care au aflat si ei de ANPC si care cred ca noi suntem pe lume doar sa ii servim pe ei.
Comment from: Mircea
“doar suntem persoana juridica", scuze
Comment from: Sorin Ibrian
Salut!
Acum 5 zile am achizitionat de pe internet de la un comerciant o tableta (un iPad). Problema este ca abia azi am observat o fisura de 7 mm pe o parte din plastic. In tot acest timp am folosit tableta si nu prezinta nici cea mai mica urma de uzura. Comerciantul mi- a spus ca trebuia sa ii informez despre problema in termen de 48 de ore de la primirea produsului. Oare mai am dreptul de a returna produsul in acel termen de 10 zile?
Multumesc!
Comment from: bogdan
Da, ai - daca nu vrea pe 10 zile, merge si pe obligatia de garantie - nu e normal ca in 5 zile sa aiba o fisura! (si oricum nu trebuia sa anunti in 48 de ore - nu exista un astfel de termen legal.)
Comment from: anda
Buna,
am si eu o problema. am comandat un telefon mobil, dual sim, care da tot felul de erori. l-am trimis pe retur inapoi, am mentionat ca vreau returnarea banilor, si dupa ce l-au primit in service, dupa 2 zile imi spun ca au constatat 2 mici zgarieturi pe carcasa, si trebuie sa imi traga 50 ron din pret. Nu am fost de accord, fiindca eu l-am trimis inapoi fara zgarieturi, sunt convinsa. Am cumparat imediat ce l-am primit husa si folie de protectie ptr ecran. L-am si inapoiat cu folia de protectie pe ecran.
M-am trezit acuma cu curierul la usa cu telefonul, si mesaj de la ei, ca telefonul a fost in service si e ok si ca nu se incadreaza in politica lor de retur, nu il accepta inapoi doar daca accept scaderea 50 ron.
Nu am ridicat coletul, coletul e inca la curier. Am facut sesizare la OPC. E ok ca nu am ridicat coletul?
Am trimis telefonul la ei in intervalul celor 10 zile, la ei a mai stat 2 sau 3 saptamani…
Nu stiu ce sa fac,,, OPC-ul mi-a transmis sa astept raspunsul lor prin posta in interval de 30 de zile…
Mentinoez, ca am cumparat multe de la firma asta, televozoare, laptopuri, boxe… nu am inapoiat niciodata nimic, fiindca am fost multumita, dar acuma chiar nu era ok…
Comment from: Ingrid
Buna,
Cartile in format electronic cumparate online se supun aceleiasi politici de retur de 10 zile? ex: am o librarie online si vand ebook-uri; clientul cumpara o carte, o descarca pe tableta, o citeste si in cateva zile o returneaza si vrea banii inapoi. Nu a primit produsul defect, zgariat, pur si simplu nu i-a placut cartea(sa spunem)
Multumesc
Comment from: bogdan
Din pacate - da, si cartile in format electronic se supun acestei legi.
Singura varianta este sa-l consideram o inregistrare audio (daca este e-book) sau un program informatic si atunci se aplica exceptie de la litera d
” d) contracte de furnizare a inregistrarilor audio, video sau a programelor informatice, in cazul in care au fost desigilate de catre consumator; :
Comment from: monel
Va rog sa-mi dati si mie un sfat. Sunt persoana fizica, am vandut un produs de imbracaminte al meu, dar neutilizat, nou ambalat, pe internet pe un website care permite astfel de vanzari. Cumparatorul a vazut produsul, l-a probat, l-a acceptat, mi-a platit pe loc. Acum dupa aproximativ o luna ma suna ca vrea banii inapoi si doreste sa returneze produsul. Si sunt inclinat sa cred ca l-a purtat in aceasta perioada. Ce pot face? Multumesc.
Comment from: Radu
Buna ziua,
Cum se aplica aceasta prevedere in cazul produselor cosmetice?
Clientul cumpara o pasta de dinti, o foloseste in intervalul de 10 zile, apoi spune ca nu i se potriveste sau ca nu ii place gustul si eu sunt obligat sa ii accept returul si sa ii restitui banii?
Dar in cazul produselor organice, al caror termen de valabilitate curge din momentul deschiderii?
Sa zicem ca accept returul, pentru ca asa scrie in lege. Eu ca si comerciant, nu pot sa revand acel produs. Ce siguranta pot sa ii ofer urmatorului client?
Cine imi acopera pierderile in aceste cazuri?
Ar trebui sa fie detaliata procedura pe mai multe clase de produse, sa nu se puna in aceeasi oala televizoare, chiloti si produse cosmetice.
Multumesc,
Radu
Comment from: pb
Buna ziua!
Am tot citit Ordonanta nr. 130/2000 (republicata), privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta, dar tot nu am reusit sa ma lamuresc.
Avem urmatoarea situatie.
S-a vindut online un dvd auto. Acesta s-a montat pe masina. Deci prezinta urma mari de uzura din cauza sistemului de prindere pe masina. Acesta clar nu mai poate fi vindut ca produs nou. Nu mai are nici accesoriile sigilate.
Consumatorul a hotarit denuntarea contractului in baza Ordonanta nr. 130/2000.
Ca si comercianti, suntem aparati de vreo lege care sa ne acorde dreptul sa restituim o suma mai mica egala cu uzura?
Daca il primea si dorea sa il returneze, intelegeam. Dar a fost montat, folosit 5-6 zile apoi a hotarit ca nu il mai doreste.
Comment from: Alina A
Buna seara,
Va rog sa ma ajutati.Am achizitionat online, un produs de ingrijire personala(placa de par) de pe site-ul celor de la FLANCO.Dupa ce am primit produsul care nu era sigilat cu o folie sau orice alt material care se poate considera sigiliu (era intr-o cutie de carton a placii) am realizat ca produsul nu se ridica la asteptarile mele.Am decis sa cer restituirea banilor iar reactia angajatilor a fost sub limita asteptarilor.Am ajuns sa vorbesc cu un manager/sef raion care intr-un final mi-a pus placa in mana si mi-a spus sa fac ce vreau cu ea motivand faptul ca, placa de par are o zgarietura.Avand in vedere faptul ca, produsul a fost cumparat online si acesta are o zgarietura, acest defect poate proveni si din alte cauze, exlusiv vina mea.Cum pot proceda pentru a primi banii inapoi?Mentionez ca dupa o asemenea atitutine din partea angajatilor nu mai doresc sa schimb produsele.
Comment from: George
Daca am ridicat produsul(o tablet) din magazin(domo) si nu sunt multumit de cum functioneaza, o pot returna in 10 zile ?
Multumesc
Comment from: bogdan
@ george - da, daca ai cumparat-o online si doar ai ridicat produsul din magazin.
Comment from: George N.
Daca am comandat online un produs IT (plata s-a facut in momentul ridicarii din Showroom) si dupa 5 zile am descoperit ca acesta nu functioneaza normal, cum se procedeaza ?
Multumesc
Comment from: MIRCEA
Buna ziua,
Am cumparat si eu on-line pe PFA o imprimanta care nu corespunde descrierilor din prospect ce pot face? Ca PJ cei de la magazin spun ca nu imi pot face retur. Si totusi produsul nu corespunde nevoilor mele si nici a descrierii de pe site si din prospect
Comment from: bogdan
@George N. - il duci inapoi, produsul este inca in garantie.
@Mircea - PFA-ul este profesionist, nu consumator. Dar daca descrierile produsului sunt eronate, ar trebui sa poate fi adus la confirmitate de catre producator sau comerciant (daca nu vor de bunavoie, insa solutia este doar in instanta)
Comment from: Cosmin
Buna ziua, am cumparat de pe okazii.ro , de la o persoana fizica o placa de sunet profesionala, m-am intalnit cu vanzatorul in oras, i-am dat banii, mi-a dat placa si cand am ajuns acasa am constatat ca aceasta nu functioneaza. l-am sunat pe vanzator, i-am spus ca nu functioneaza si imi vreau banii inapoi, iar el mi-a zis a probat placa inainte sa plece de acasa si ca placa functiona. Ce fac in cazul acesta, la cine pot apela si am vreo sansa sa-mi recuperez banii ? Multumesc pentru ajutor!
Comment from: Florin
@Bogdan - de unde ai scos-o cu “PFA persoană juridică"?? PFA = persoană FIZICĂ autorizată, este o calitate, nu o formă de organizare, nu ai statut, patrimoniu, asociați etc.
Nici vorbă de persoană juridică.
Comment from: bogdan
@Cosmin - e o intrebare buna, daca cel care a vindut o face in mod regulat, atunci eu zic ca este un comerciant, deci este supus obligatiilor legate de vinzarea la distanta (deci poti apela inclusiv la ANPC), daca e o persoana obisnuit care si-a vindut un produs personal, atunci nu cred ca s-ar aplica.
@Florin - mai citeste. OUG 44/2008 cu modificari si completari. Art 7 din legea 71/2011 - PFA este un profestionst (comerciant) si nu un consumator, deci nu i se aplica legislatia in domeniul protectiei consumatorului.
Comment from: Neacsu Robert
Am si eu o intrebare; daca am achizitionat un produs de pe un magazin online, pe persoana juridica, se poate sa il returnez in 10 zile; produsul si ambalajul fiind in stare excelenta?
Comment from: Alexandru
Salutare am si io o intrebare,prin iulie sau august anul trecut am achizitionat un dvd care cred ca a fost o inselaciune, curierul mia adus produsul acasa, am platit si mia dat produsul, iar cand am vrut sal returne am fost refuzat, ma poate ajuta cineva sa recuperez suma de bani platita?
Comment from: Ramona
Buna ziua
daca doresc sa returnez un telefon cumparat online care insa nu mai are folia de protectie ecran , mi se poate refuza returul .Mentionez ca este in termenul de 10 zile specificat de lege.
Multumesc
Comment from: anfa
Buna! Am cump o placa de par de la domo si mi-a jumulit jumatate de par are niste suruburi pusr aiurea. Am vrut ds o returnez dupa 2 zile si nu vor pt ca am cump cu card avantaj. Nu inteleg ce leg are?
Comment from: Stefana
Buna ziua. Va rog frumos sa ma ajutati intr-o problema: am cumparat de la emag, joi, un robot de bucatarie(plus extra garantia de un an). L-am testat(am folosit si storcatorul si blenderul), iar a doua zi, dorind sa il folosesc din nou, nu mai mergea. Deloc. Nu mai facea nici un contact, nimic. Am sunat la emag,a venit curierul, a constatat si el problema( m-a ajutat cu impachetatul produsului), iar acum(marti), cei de la emag imi spun ca tehnicienii lor nu au constatat NICI o defectiune, produsul poatefi folosit si mi-l vor trimite inapoi. Le-am zis ca vreau banii, ca e clar ca produsul a fost reparat, dar mi-au spus ca nu se poate pentru ca e un obiect de bucatarie, FOLOSIT si e o conditie scrisa pe site-ul lor(cum ca obiectele electronice de bucatarie nu pot fi returnate,daca au fost folosite, eu doar incercand produsul). Au zis ca se vor mai consulta cu tehnicienii lor si vor reveni cu un raspuns. Va multumesc
Comment from: Cristi
Daca un client vrea sa faca retur la un produs cumparat de pe un site web, este instiintat ca trebuie sa furnizeze un cod IBAN pt a primi banii dar dispare pt mai mult de 30 de zile?
Practic, dupa 34 de zile revine cu codul IBAN.
Mai are dreptul la retur?
Conditiile de retur - cu 10 zile lucratoare - sunt afisate pe site la Termeni si Conditii.
Comment from: Cristi
Revin cu o completare: clientul a facut o cerere de retur la telefon. In acel moment clientul a fost instiintat ca trebuie sa faca scris cererea pe fax / email iar cererea sa contina si un numar IBAN unde sa poate fi returnati banii.
Practic, prima notificare scrisa de la client a fost primita dupa 33 de zile. Mai are drept la retur in aceste conditii?
La telefon i s-a spus ca se poate face retur - si asa si era - dar daca respecta aceste limite.
Comment from: Anca
Buna seara,
Am si eu o problema cu o clienta!
din data de 14 Mai 2014 ne-a contactat pentru achizitionarea unor placi ceramice,a mentionat telefonic ca doreste sa vada modelul,textura ,culoarea etc.
Am mers in depozitul central al producatorului 3 zile la rand cu aceasta clienta 3 zilea cate 5 ore aproximativ.Pana s-a hotarat a tinut toate liniile telefonice ocupate pentru detalii.Sa hotarat asupra modelelor in cursul zilei de Vineri venit la birou a achitat contravaloare facturii conform metrajului, mentionez ca este factura cu bon fiscal,urmand ca in cursul zilei de Sambata sa se faca livrarea la cerere mentionand ca atunci ii vin muncitorii. In momuntul in care soferul si delegatul au dus marfa la clienta aceasta a mentionat ca trebuie carata pana sus, aceasta locuind la etajul 6 mentionand ca nu i-au sosit muncitorii. ( serviciul acesta de manipulare nu a fost facturat).Livrarea si manipularea au fost facute Sambata ora 14.30. In aceasi zii la ora 16.00 a revin cu un telefon clienta in care specifica ca doreste o alta nuanta de gresie si faianta .
Am mers catre dansa, am ridicat intreaga cantitate, urmand ca astazi sa ridice altfel de modele.Am hotarat impreuna sa ne intalnim la depozitul central al importatorul sa isi aleaga alte placi ceramice.Lucru care nu s-a intamplat . Dansa a sosit cu un avocat care nu s-a prezentat si nu s-a legitimat mentionand ca isi doreste banii inapoi.Vreau sa mentionez ca nu s-a platit taxa de transport tur - retur si nici manipulare.va rog sa retineti ca pe site-ul nostru este mentionat la Termeni si Conditii ca nu se fac retururi pe anumite categorii de produse numai in cazul in care placile au defect din fabrica .
Doresc sa precizez ca aceasta clienta a tinut linia telefonica blocata in fiecare zii pana s-a hotarat ,lucru in care sau pierdut comenzi.Ne-a tinut peste programul de lucru atat pe noi cat si pe cei de la depozitul central al importatorului. Va rog sa imi dati un sfat cum anume va trebuii sa procedez.
Mentionez ca faianta ,gresia si decorurile aferente erau din acelasi lot, nu prezentau defecte si nici diferente de culoare.
Astept cu interes raspunsul dvs.
Va multumesc.
Comment from: mihaela stefan
Buna ziua! Am achizitionat online o un produs de ingrijire corporala ( o crema), utilizat din ea si nu are efectul laudat. Pot returna produsul si primi banii inapoi? In termenii si conditiile furnizorului se spune ca daca produsul a fost desigilat si utilizat,nu se poate returna. In speranta unui raspuns, multumesc anticipat
Comment from: Andreea
Buna ziua!
Odata cu intrarea in vigoare a noi ordinante, Ordonanța de Urgentă 34/2014 cum se aplica modificarile? Taxa de transport se restituie si pentru comenzile primite in sistem inainte de data de 13 iunie si la care returile au fost anuntate dupa data de 13 sau la comenzile intrate in sistem incepand cu 13?
Comment from: bogdan
@Andreea - Legea noua se aplica doar pentru contractele incheiate dupa 13 iunie.
Cea veche se aplica pentru cele incheiate pina pe 13.
Comment from: Geanina Banulescu
Azi am cumparat de la Domo (din magazin direct) o tableta dar la cateva ore am constat ca se inroseste ecranul. Vreau sa stiu daca exisa vreo reglemantare care sa imi dea dreptul sa cer la magazin sa mi se inlocuiasca tableta.
Comment from: Alina Romaniuc
Am inteles din articolul dvs, ca in cazul unui retur costurile implicate de retur trebuie suportate de catre cumparator. Insa ce se intampla in situatia in care produsul livrat nu corespunde descrierii oferita de vanzator? Pe scurt, inainte de a comanda o masa si doua scaune am solicitat vanzatorului confirmarea ca dimensiunile mesei permit scaunelor sa fie introduse sub ea. In realitate, dupa ce produsele au ajuns la mine, am constatat ca informatia furnizata fusese eronata, masa fiind mult prea mica in raport cu scaunele. Asadar am solicitat schimbul mesei cu una mai mare, care sa indeplineasca acea solicitare initiala. Vanzatorul insa a spus ca va trebui sa platesc si costurile de retur si noul cost de transport pentru masa mai mare, pe care de altfel as fi achizitionat-o de la bun inceput daca informatiile furnizate de vanzator erau corecte.
Asadar, in aceasta siuatie, exista posibilitatea sa solicit vanzatorului, in mod legal, acoperirea costurilor de schimb?