13 comments
Comment from: Doro
Foarte interesant articolul, multumim pentru explicatii. As avea o intrebare, in cadrul campaniei… este vanzatorul obligat sa mai afiseze vreun fel de alte informatii sau termeni si conditii (specifici Black Friday) pe site?
Comment from: bogdan
@Doro - obligatiile legale sunt doar cele stabilite prin OG 99 - citata in primul raspuns. In rest - este treaba magazinului. De obicei sunt termeni speciali pt Black friday, pt ca pot sa difere de termenii contractuali obisnuiti.
In orice caz, magazinul nu poate impune niste termeni de blackfriday care incalca legislatia specifica consumatorului (de ex. ca nu mai ai voie sa returnezi produsul in 10 zile)
Comment from: Sakura
Trusted.ro cred că ar fi mai util să monitorizeze preţurile, nu uptime-ul. Anul trecut am prins promoţii mincinoase pe siteuri certificate Trusted.ro, reduceri care se clamau (mult) mai substanţiale decât au fost în realitate. Anul acesta nu ştiu deoarece nu m-a interesat nici un produs şi deci nici nu am urmărit nimic.
Comment from: marius
interesentă inițiativa celor de la gpec, eu însumi am creat o aplicație ce a monitorizat pe 22 noiembrie disponibilitatea și timpul de răspuns al unora din site-urile participante la black friday. rezultatele se pot găsi pe http://blackfriday.picat.ro/ (pe 22 noiembrie se puteau vedea în timp real). există grafice din care se poate vedea cum s-au prezentat magazinele online pe durata înregii zile și ce fluctuații au avut.
Comment from: bogdan
@Sakura - nu ai cum sa monitorizezi toate preturile de la 150 de magazine inscrise - pur si simplu trebuie sa dezvolti o aplicatie extrem de puternica care sa faca doar asta. Culmea e ca anul trecut nu am primit nicio reclamatie oficiala la Trusted.ro pe acest subiect legat de BF.
In plus criteriile Trusted.ro nu includ partea legata de promotii, pentru ca nu ai cum sa ii verifici in mod continuu pe toti cei inscrisi.
@marius - interesant, pe baza pe ping ai facut aplicatia?
Comment from: marius
@bogdan
nu, ping nu garantează că un site este disponibil sau nu. am ales să fac un request http ca să verific ce cod se returnează.
Comment from: Sakura
Bogdan, agregatoarele de preţuri o fac, doar că în alt scop.
Legat de reclamaţii… Poate n-ar fi o idee rea să se verifice de 1-2x/an renumele de pe internet a magazinelor înscrise, ceea ce magazinele serioase fac şi singuri. Dacă stau şi aşteaptă reclamaţii… clar. La cum se văd lucrurile, încep să am impresia că Trusted.ro nu face nimic altceva decât să emită o factură pentru dreptul de folosire a acelui logo verde. Dar nu au nici o treabă cu încrederea propriu-zisă pe care o merită sau nu un magazin atestat Trusted.ro
În timp ce scriam rândurile de mai sus mi-am adus aminte că am avut probleme în garanţie la un alt magazin atestat Trusted.ro. Produsul era DOA (dead on arrival). Nu prea am ce să le reprosez, decât lentoarea cu care s-au mişcat. A durat fix 59 de zile până am ajuns în posesia produsului funcţional (un banal HDD, nu vreo raritate exotică). Nu am mai recitit demult legislaţia privitoare la garanţie, că s-ar putea să fi depăşit binişor nişte termene.
Acum stau şi mă gândesc: până acum poate a fost doar ghinion, dar dacă mai am o experienţă neplăcută cu vreun magazin înscris în Trusted.ro…
Comment from: Sakura
Imi cer scuze, tot uit ca aici nu este permisa folosirea diacriticelor limbii romane :(
Comment from: bogdan
@Sakura - dar sa stii ca o facem - analizam de 2 ori pe an modul cum indeplinesc criteriile noastre, ca si de fiecare data cind aflam - fie pe vreo plangere directa, fie pe o plangere undeva pe Internet - ca s-ar putea sa se incalce unul din ele.
Ca urmare a acestor analize, unora le-am retras marca (ne-am si certat cu unii, ne-au facut habotnici)… ca altceva nu putem sa le facem.
In acelasi timp nu suntem nici vreo autoritate, ca sa dea amenzi, si suntem doar 3 oameni (part-time) care ne ocupam de proiect. Suntem atenti la ce comunicam ref la Trusted - si anume ca verificam 19 criterii, nimic in plus.
Si niciunde nu putem sa scriem garantam ca toata lumea ca avea o experienta placuta cu toate magazinele - pentru ca nimeni nu iti va putea vreodata garanta acest lucru.
PS: sa stii ca se vad bine diacriticele tale…
Comment from: Sakura
Ok, mulţumiri pentru răspuns.
Până la urmă şi magazinele ar trebui să înţeleagă că au cumpărători care urmăresc o vreme produsele înainte de a lansa comanda (din motive financiare, de oportunitate, nehotărâre etc) şi dacă fac promoţii false acestea nu întotdeauna scapă neobservate.
Încă ceva, mi-am mai amintit o păţanie tot cu un magazin trusted.ro: prezenţa pe site a produselor neaflate în stoc. M-au sunat cu clasica poveste, nu e dar poate doriţi altceva. Nu, nu am dorit. Măcar aceştia a doua zi au făcut curăţenie şi au eliminat o mulţime de produse aflate se pare în situaţie similară.
Acum mi se văd şi mie bine diacriticele, imediat după postare însă aveam semne de întrebare în loc de î şi â. Ieri la fel.
Iar acum după ce am dat preview, în fereastra de editare ăşţ sunt înlocuite cu codul html corespunzător. Ciudat, dar dacă până la urmă merge este în regulă.
Comment from: Lore
Buna, am si eu o intrebare: Ce inseamna 10 zile lucratoare pentru returnarea produsului? Daca magazinul online are programul afisat de luni pana sambata ( duminica liber), se iau in considerare si sambetele?
Comment from: bogdan
@Lore
Nu cred ca se iau in considerare si simbetele, pt ca se iau in considerare zilele lucratoare pt consumator - nu pentru magazin.
Comment from: Lore
Multumesc pt raspuns, in principiu ma interesa daca mai pot returna azi un produs primit in 3 decembrie dimineata. Multumesc