Iar se schimba legile ...
Cum bramureala legislativa motivata de integrarea in UE (ca in realitate sunt si alte motivari)continua - remarcam astazi si alte acte normative modificate cu toptanu pe ultima suta de metri a anului 2005 :
a) Prin OUG 190/2005 se modifica vreo 15 (cincisprezece) acte normative din diverse domenii. Printrele ele si citeva modificari ( mai ales abograri ) de articole din diverse acte normative in domeniul proprietatii industriale .
Intre ele se abroga si Articolul 144 din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 60 din 26 martie 1996, cu modificările şi completările ulterioare.
Acestea prevedea punerea in miscare a actiunii penale la unele infractiuni numai prin plingere prealabila ;
" Art. 144. — In cazul infractiunilor prevazute la art. 139^9 , 140 si 141, actiunea penala se pune in miscare la plangerea prealabila a persoanei vatamate, in sensul prezentei legi. Impacarea partilor sau retragerea plangerii inlatura raspunderea penala."
Vezi legea la http://www.legi-internet.ro/lgdraut.htm
b) Cartea electronica de identitate se amina din nou - de data asta pina la 1 Ianuarie 2009
( vezi mai jos OUG 188/2005 pentru aceasta modificare si alte modificari ale OG 69/2002 privind regimul juridic al cărţii electronice de identitate)
ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 188 din 21 decembrie 2005 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 69/2002 privind regimul juridic al cărţii electronice de identitate
Având în vedere existenţa unor factori de natură obiectivă care determină imposibilitatea introducerii, respectiv eliberării şi utilizării cărţilor electronice de identitate începând cu data de 1 ianuarie 2006, aşa după cum prevede Ordonanţa Guvernului nr. 69/2002 privind regimul juridic al cărţii electronice de identitate, republicată, între care se numără:
- actuala configuraţie a Sistemului naţional informatic de evidenţă a persoanelor, care nu permite implementarea unor proiecte de natură să asigure suportul tehnic necesar producerii, eliberării şi utilizării cărţii electronice de identitate, în scopul generalizării acestei activităţi la nivel naţional;
- necesitatea reconfigurării sistemului informatic în consonanţă cu exigenţele europene, realizării compatibilităţii depline între toate bazele de date privind documentele care conţin date cu caracter personal, eliberate în sistemul ghişeului unic, creşterii gradului de securizare şi siguranţă a emiterii documentelor de identitate, realizării premiselor logistice necesare actualizării on-line a Registrului naţional de evidenţă a persoanelor;
- necesitatea realizării unei documentări temeinice privind soluţiile cu aplicabilitate adoptate de statele din Spaţiul Schengen cu experienţă în domeniul de referinţă, care să ţină seama şi de recomandările Uniunii Europene privind emiterea centralizată a documentelor ce conţin date cu caracter personal şi care să aibă ca finalitate crearea unui instrument complex, de natură a simplifica relaţia cetăţeanului cu autorităţile şi de a face mai eficientă activitatea acestora din urmă,
- efortul financiar pe care îl implică un asemenea demers, care nu poate fi susţinut decât în contextul organizării unei licitaţii internaţionale şi finanţării operaţiunilor de către câştigătorul licitaţiei, cu recuperarea cheltuielilor pe măsura emiterii documentelor,
ţinând seama de importanţa adoptării unor reglementări care să asigure atât cadrul instituţional necesar, cât şi posibilitatea implementării soluţiilor tehnice optime,
întrucât toate aceste elemente vizează interesul public şi constituie situaţii extraordinare, a căror reglementare nu poate fi amânată,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
Articol unic
Ordonanţa Guvernului nr. 69/2002 privind regimul juridic al cărţii electronice de identitate, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 844 din 15 septembrie 2004, se modifică şi se completează după cum urmează:
1.Alineatul (1) al articolului 1 va avea următorul cuprins:
"Art. 1
(1) Începând cu data de 1 ianuarie 2009, se introduce cartea electronică de identitate."
2.Articolul 3 va avea următorul cuprins:
"Art. 3
Cărţile electronice de identitate se eliberează începând cu data de 1 ianuarie 2009."
3.Alineatul (2) al articolului 4 va avea următorul cuprins:
"(2) Asigurarea cu echipamente şi programe informatice a autorităţilor şi instituţiilor publice se va realiza eşalonat, astfel:
a) în municipiile reşedinţă de judeţ, până la data de 31 iulie 2010;
b) în celelalte municipii şi oraşe, până la data de 31 decembrie 2011;
c) în comune, până la data de 31 decembrie 2012."
4.După articolul 7 se introduc două noi articole, articolele 8 şi 9, cu următorul cuprins:
"Art. 8
(1) Pentru confecţionarea cărţii electronice de identitate se abilitează Secretariatul General al Guvernului, prin Regia Autonomă «Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat», în calitate de producător, să organizeze în colaborare cu Ministerul Administraţiei şi Internelor procedura de licitaţie, în conformitate cu prevederile legale privind achiziţiile publice.
(2) Licitaţia se organizează, în condiţiile legii, în vederea desemnării unui furnizor unic care va asigura:
a) confecţionarea centralizată a cărţilor electronice de identitate şi distribuirea lor către serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor, în vederea eliberării acestora către cetăţeni;
b) dotarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor cu tehnica de calcul necesară preluării datelor şi imaginii cetăţenilor, precum şi transmiterii electronice a conţinutului securizat, astfel generat;
c) dotarea Centrului Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor cu tehnica de calcul necesară administrării bazelor de date privind evidenţa persoanelor, precum şi transmiterii-recepţionării, în mod securizat, a informaţiilor aferente gestionării acestei baze de date.
(3) Sumele necesare finanţării proiectului se asigură de către furnizorul declarat câştigător în urma licitaţiei şi se restituie de către beneficiarii interni, pe măsura emiterii cărţilor electronice de identitate.
Art. 9
(1) Stabilirea şi actualizarea contravalorii cărţii electronice de identitate se face de către producător, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice.
(2) Contravaloarea cărţii electronice de identitate se încasează prin virament către o unitate bancară cu care Regia Autonomă «Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat» a încheiat contracte în acest scop.
(3) Cota-parte din contravaloarea cărţii electronice de identitate, aferentă eliberării acesteia de către serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor, se virează acestora, în baza contractelor încheiate cu Regia Autonomă «Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat»."
-****-
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat
Ministrul delegat pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Mihai Alexandru Voicu
Ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei,
Zsolt Nagy
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 1189 din data de 29 decembrie 2005
Eu am impresia ca astia paseaza cartela electronica de la o administratie la alta. Nu m intereseaza de ce o fac, chiar imi pare bine, dar as dori si eu ca romanii sa fie informati asupra faptului ca unele tari ale uniunii au refuzat-o(ca Grecia)si daca se poate sa stim si de ce!