3 comments
ADR .eu - Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
Reguli Suplimentare ADR ale Curţii de Arbitraj de pe lângă Camera Economică a Republicii Cehe
şi Camera Agricolă a Republicii Cehe
| 1
A GENERALITĂŢI………………………………………………………………………………………………………2
1 Competenţă …………………………………………………………………………………………………………2
2 Definiţii ………………………………………………………………………………………………………………2
3 Taxe şi instrucţiuni de plată……………………………………………………………………………………..2
4 Instrucţiuni de comunicare ………………………………………………………………………………………2
5 Semnăturile electronice…………………………………………………………………………………………..2
6 Perioade de timp…………………………………………………………………………………………………..2
B DESFASURAREA PROCEDURILOR ……………………………………………………………………………..3
1 Depunerea plângerii ………………………………………………………………………………………………3
2 Numirea administratorului cazului ……………………………………………………………………………..3
3 Prezentarea răspunsului………………………………………………………………………………………….3
4 Procedurile de numire ale Membrilor Juriului………………………………………………………………..3
5 Declaraţia ……………………………………………………………………………………………………………4
6 Formulare…………………………………………………………………………………………………………..4
7 Audieri in personam……………………………………………………………………………………………….4
8 Decizia Juriului ……………………………………………………………………………………………………..4
9 Corectarea greşelilor de copiere………………………………………………………………………………..4
10 Publicarea deciziei …………………………………………………………………………………………………4
11 Limite ale numărului de cuvinte ………………………………………………………………………………..5
C PREVEDERI FINALE…………………………………………………………………………………………………6
1 Amendamente ……………………………………………………………………………………………………..6
2 Data intrării în vigoare ……………………………………………………………………………………………6
3 Lista anexelor ………………………………………………………………………………………………………6
ANEXA A: PLANUL TAXELOR ……………………………………………………………………………………………7
ANEXA B: LISTA FORMULARELOR…………………………………………………………………………………….9
ANEXA C: INSTRUCŢIUNI DE COMUNICARE……………………………………………………………………..12
ADR .eu - Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
Reguli Suplimentare ADR ale Curţii de Arbitraj de pe lângă Camera Economică a Republicii Cehe
şi Camera Agricolă a Republicii Cehe
| 2
A GENERALITĂŢI
1 Competenţă
(a) Relaţia cu Regulile ADR şi legislaţia UE. Aceste Reguli Suplimentare ADR trebuie înţelese şi
folosite împreună cu Regulile de Soluţionare a Disputei .eu, adoptate de Registru ("Regulile ADR"), cu
Directivele (CE) nr. 733/2002 şi nr. 874/2004 şi cu orice alte norme legislative aplicabile ale UE.
Aceste reguli suplimentare nu vor deroga de la Regulile ADR sau Directivele Uniunii Europene.
(b) Versiunea Regulilor Suplimentare. Versiunea acestor Reguli Suplimentare ADR, în vigoare la data
depunerii Plângerii, se va aplica în procedura administrativă astfel începută.
2 Definiţii
Provider înseamnă Curtea de Arbitraj de pe lângă Camera Comercială a Republicii Cehe şi Camera Agricolă
a Republicii Cehe.
Orice alt termen definit în Regulile ADR va avea acelaşi înţeles atunci când este folosit în aceste Reguli
Suplimentare ADR.
3 Taxe şi instrucţiuni de plată
Taxele aplicabile pentru procedurile administrative şi instrucţiunile de plată obligatorii sunt specificate în
Anexa A la prezentele Reguli şi sunt afişate pe website-ul Providerului. Providerul poate acorda, în cazuri
justificate, reduceri pentru preţurile aplicabile. Condiţiile pentru obţinerea reducerilor vor fi publicate pe
website-ul Providerului.”
4 Instrucţiuni de comunicare
Părţilor li se va cere să adere la instrucţiunile de comunicare conţinute în Anexa C la prezentele Reguli.
5 Semnăturile electronice
Atunci când o Parte este obligată să prezinte Providerului o copie pe suport fix, această obligaţie poate fi, de
asemenea, îndeplinită atunci când Partea utilizează semnături electronice avansate1 bazate pe un certificat
calificat1, în scopul semnării şi depunerii documentelor respective via platforma on-line a Providerului.
Providerul poate include condiţii suplimentare pentru uzul semnăturilor electronice în cursul Procedurilor ADR
în Anexa C a Regulilor Suplimentare ADR (Instrucţiuni de Comunicare).
6 Perioade de timp
Expirarea oricărei perioade de timp date are loc la miezul nopţii (24.00) al ultimei zilei din perioada de timp
respectiva. Când ultima zi a unui termen limită prescris de Regulile ADR şi/sau Regulile Suplimentare ADR nu
este Zi Lucrătoare, perioada de timp se va extinde automat pentru a include următoarea Zi Lucrătoare de
după ultima zi a termenului limită.”
1 Aşa cum sunt definite în Directiva 1999/93/EC privitoare la Cadrul comunitar pentru semnături electronice
ADR .eu - Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
Reguli Suplimentare ADR ale Curţii de Arbitraj de pe lângă Camera Economică a Republicii Cehe
şi Camera Agricolă a Republicii Cehe
| 3
B DESFASURAREA PROCEDURILOR
1 Depunerea plângerii
(a) Plângerea trebuie să includă toate elementele enumerate în paragraful B1(b) al Regulilor ADR.
(b) Formularul pentru plângere. În conformitate cu paragraful B1(b)(17) al Regulilor ADR, i se va cere
Reclamantului să îşi pregătească Plângerea folosind Formularul pentru plângere inclus în lista
formularelor conţinută de Anexa B la prezentele Reguli şi afişat pe website-ul Providerului.
© Numărul de exemplare. Atunci când o Parte trebuie să trimită Providerului materiale pe suport fix,
aceasta se va face în trei (3) exemplare împreună cu un (1) original al acestei trimiteri.
(d) Limba Procedurii ADR. În conformitate cu paragraful A3 © al Regulilor ADR, toate componentele
importante ale documentaţiei Regulilor ADR, toate componentele relevante ale documentaţiei
prezentate ca parte a Plângerii (inclusiv toate anexele şi listele) trebuie să fie sau în limba Procedurii
ADR, sau însoţite de o traducere în limba Procedurii ADR.
2 Numirea administratorului cazului
(a) Inştiinţarea. Providerul va înştiinţa Părţile despre numele şi detaliile pentru contactarea unui
membru al personalului său care va fi Administratorul Cazului şi care va fi responsabil pentru toate
problemele administrative legate de dispută şi pentru comunicările către Juriul ADR.
(b) Responsabilităţi. Administratorul Cazului poate acorda asistenţă administrativă Juriului sau
Membrului/ilor Juriului, însă nu va avea autoritatea de a decide în chestiuni de substanţă privitoare la
dispută.
3 Prezentarea răspunsului
(a) Răspunsul trebuie să includă toate elementele enumerate în paragraful B3(b) al Regulilor ADR.
(b) Formularul pentru răspuns. În conformitate cu paragraful B3(b)(9) al Regulilor ADR, Pârâtului i se va
cere să îşi pregătească Răspunsul folosind Formularul pentru răspuns inclus în lista formularelor
conţinută de Anexa B la prezentele Reguli şi afişat pe website-ul Providerului.
4 Procedurile de numire ale Membrilor Juriului
(a) Candidaţii Părţii. Atunci când unei Părţii i se cere să prezinte numele a 3 (trei) candidaţi pentru a fi
luaţi în considerare pentru numirea de către Provider ca Membru al Juriului (adică în conformitate cu
paragrafele B1(b)(4), B3(b)(4) şi B4© ale Regulilor ADR), acea Parte va oferi numele şi detaliile
pentru contactare ale celor trei candidaţi ai săi, în ordinea preferinţelor sale. La numirea unui Membru
al Juriului, Providerul va respecta, în măsura disponibilităţii, ordinea preferinţelor indicată de Parte.
(b) Preşedintele Juriului. Membrul Juriului numit în conformitate cu paragraful B4(d) al Regulilor ADR
din lista Membrilor Juriului a Providerului va fi Preşedintele Juriului, coordonând Juriul.
© Neîndeplinirea obligaţiilor Pârâtului. Atunci când Pârâtul nu prezintă un Răspuns sau nu trimite
plata prevăzută în paragraful B3© al Regulilor ADR până la termenul limită specificat de Provider,
Providerul va trece la numirea Juriului.
ADR .eu - Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
Reguli Suplimentare ADR ale Curţii de Arbitraj de pe lângă Camera Economică a Republicii Cehe
şi Camera Agricolă a Republicii Cehe
| 4
5 Declaraţia
În conformitate cu paragraful B5 al Regulilor ADR, înainte de numirea ca Membru al Juriului, candidatului i
se va cere să prezinte Providerului o Declaraţie de independenţă şi imparţialitate folosind formularul inclus în
lista formularelor conţinută de Anexa B la prezentele Reguli şi afişat pe website-ul Providerului.
6 Formulare
În plus faţă de Formularul pentru plângere în privinţa Plângerii (Secţiunea B1(b) de mai sus) şi de Formularul
Răspuns în privinţa Răspunsului (Secţiunea B3(b) de mai sus), Părţilor li se va cere să utilizeze pentru
celelalte comunicări, în timpul Procedurii ADR, documentele-formular prevăzute în Anexa B la prezentele
Reguli şi afişate pe website-ul Providerului.
7 Audieri in personam
În caz că Juriul stabileşte, la libera sa discreţie, că o audiere personală este necesară, audierea se va
desfăşura prin tele-conferinţă, video-conferinţă sau web-conferinţă pe adresa de CHAT a Providerului dacă
ambele Părţi sunt de acord cu utilizarea acestei tehnologii; altfel, audierea se va desfăşura in personam la
locul specificat de Juriu. Juriul va anunţa Părţilor cu şapte (7) zile înainte că audierea mai sus menţionată se
va desfăsura, mentionand inclusiv data, ora şi locul electronic sau fizic unde va avea loc.
8 Decizia Juriului
Decizia Juriului va îndeplini cerinţele prevăzute la articolul B13 al Regulilor ADR şi se va conforma tuturor
cerinţelor formale conţinute de aceste Reguli Suplimentare ADR, cu excepţia limitei numărului de pagini
conform paragrafului 11 de mai jos unde Juriul îşi va exercita libera sa discreţie. Un model de decizie este
inclus în lista de formulare conţinută de Anexa B la prezentele Reguli şi afişat pe website-ul Providerului.
9 Corectarea greşelilor de copiere
În termen de şapte (7) zile de la primirea deciziei, o Partea poate, prin notificarea scrisă a Juriului şi a
celeilalte Părţi, să ceară Juriului să corecteze în decizie orice greşeli de calcul, de copiere sau de tipografie
sau orice erori de naturăa similară. Orice astfel de corectări vor fi trimise în scris Părţilor şi vor deveni parte a
deciziei.
Juriul poate corecta din proprie iniţiativă orice erori de tipul celor la care se face referinţă în paragraful
preceden,t în termen de şapte (7) zile de la data deciziei luate.
10 Publicarea deciziei
Providerul va informa Părţile, Registrul şi Registratorul/ii interesat/ţi despre decizia Juriului. Registratorul/ii
interesat/ţi va/vor fi informat/ţi despre decizia Juriului prin publicarea acesteia. Providerul va publica decizia
completă pe website-ul său, menţionând cel puţin următoarele:
(a) Numele Domeniului disputat şi care face obiectul Plângerii;
(b) Numărul cazului;
© Reclamantul şi Pârâtul.
Decizia va fi publicată în limba Procedurii ADR. Privitor la Procedurile ADR care nu se desfăşoară în limba
engleză, Providerul va publica, de asemenea, traducerile însoţitoare neoficiale în limba engleză ale unor
decizii ADR selectate.
ADR .eu - Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
Reguli Suplimentare ADR ale Curţii de Arbitraj de pe lângă Camera Economică a Republicii Cehe
şi Camera Agricolă a Republicii Cehe
| 5
11 Limite ale numărului de cuvinte
Membrii Juriului vor face eforturi rezonabile de aderare la următoarele linii directoare în ceea ce priveşte
lungimea deciziilor:
(a) Limita numărului de cuvinte conform paragrafului B1(b)(10) al Regulilor ADR va fi de 5,000 cuvinte.
(b) Limita numărului de cuvinte conform paragrafului B3(b)(6) al Regulilor ADR va fi de 5,000 cuvinte.
© Limita numărului de cuvinte conform paragrafului B12(e) al Regulilor ADR va fi de 5,000.
ADR .eu - Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
Reguli Suplimentare ADR ale Curţii de Arbitraj de pe lângă Camera Economică a Republicii Cehe
şi Camera Agricolă a Republicii Cehe
| 6
C PREVEDERI FINALE
1 Amendamente
Cu excepţia Regulilor ADR, Providerul poate amenda aceste Reguli Suplimentare ADR la libera sa discreţie.
2 Data intrării în vigoare
Aceste Reguli Suplimentare ADR se aplică în toate cazurile depuse după data de 1 ianuarie 2007.
3 Lista anexelor
Anexa A: Planul taxelor;
Anexa B: Lista formularelor;
Anexa C: Instrucţiuni de comunicare.
ADR .eu - Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
Reguli Suplimentare ADR ale Curţii de Arbitraj de pe lângă Camera Economică a Republicii Cehe
şi Camera Agricolă a Republicii Cehe
| 7
ANEXA A: PLANUL TAXELOR
Taxele Curţii de Arbitraj Cehe (CAC) pentru dispute legate de .eu
Taxe pentru Membrii
Juriului Taxe totale
Numărul de Nume de Domeniu
implicate în Plângere
Un
Membru Trei Membri
Taxe
administrative
ale CAC Un
Membru
Trei
Membri
(a) 1 până la 2 nume de domeniu 1,000
Preşedinte: 1,500
Fiecare alt
Membru: 750
850/710 1,850 3,710
(b) 3 până la 5 nume de domeniu 1,200
Preşedinte: 1,700
Fiecare alt
Membru: 950
940/770 2,140 4,370
© 6 până la 9 nume de domeniu 1,400
Preşedinte: 1,900
Fiecare alt
Membru: 1,150
1,020/820 2,420 5,020
(d) 10 nume de domeniu sau mai multe
A se decide în
consultaţie cu
CAC
(e) Cerere de schimbare a limbii 600 500 1,100
(f) Contestarea retragerii Plângerii
pentru deficienţe administrative
600 500 1,100
Curtea de Arbitraj Cehă va acorda o reducere de 10% pentru Taxele ADR aplicabilă Părţilor care utilizează
semnături electronice avansate pentru a semna şi depune documentele lor procedurale respective în
timpul Procedurilor ADR.
Curtea de Arbitraj Cehă va acorda o reducere substanţială pentru Taxele ADR privind Procedurile ADR care
au încetat înainte de termen. Mai specific, când o cerere este retrasă în conformitate cu paragraful
Paragraph B2 (b) al Regulilor ADR sau când o Procedură ADR încetează înainte ca Juriul să fie numit, CAC va
reţine o taxă procedurală egală cu cota-parte a CAC din totalul Taxei ADR şi va rambursa restul Taxelor
ADR Părţilor respective.
Curtea de Arbitraj Cehă va rambursa Taxele ADR aplicabile pentru depunerea unei contestari a deciziei
CAC de a înceta o Procedură ADR din motiv de deficienţe administrative dacă Juriul decide în favoarea
Reclamantului.
Note explicative:
(a) Toate taxele menţionate mai sus sunt exprimate în EUR, inclusiv TVA pentru taxele Membrilor Juriului.
Curtea de Arbitraj Cehă nu este plătitoare de TVA.
(b) Taxele pentru nume de domeniu multiple sunt aplicabile doar pentru Procedurile ADR în care sunt
implicaţi ca Părţi acelaşi Reclamant şi acelaşi Pârât şi dacă aceeaşi limbă a Procedurii ADR este
aplicabilă pentru toate numele de domeniu disputate.
ADR .eu - Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
Reguli Suplimentare ADR ale Curţii de Arbitraj de pe lângă Camera Economică a Republicii Cehe
şi Camera Agricolă a Republicii Cehe
| 8
© Taxa Administrativă CAC pentru disputele (a) – (f) de mai sus este compusă din (i) o taxă pentru
acoperirea costurilor administrative ale Centrului ADR; şi (ii) o taxă pentru acoperirea costurilor
suplimentare legate de obligaţia de a administra Procedurile ADR în toate limbile oficiale ale UE.
(d) Toate taxele sunt scadente înainte de data completării, prin transfer bancar în următorul cont al Curţii
de Arbitraj Cehe: IBAN CZ87 0400 0000 0035 9413 0024; cod S.W.I.F.T. : ZIBA CZPP, simbol variabil:
[numărul cazului]
ADR .eu - Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
Reguli Suplimentare ADR ale Curţii de Arbitraj de pe lângă Camera Economică a Republicii Cehe
şi Camera Agricolă a Republicii Cehe
| 9
ANEXA B: LISTA FORMULARELOR
No Formular notă
A
A1 Plângere
A2 Notificarea taxelor neachitate
A3 Încetare datorită neachitării taxelor
A3_1 Cerere de verificare a EURid
A3_2 Listă de verificare a conformităţii administrative - Plângere
A4 Confirmare de primire a Plângerii
A5 Suspendare - Încetare a Plângerii
A6 Notificarea deficienţelor din Plângere
A7 Cerere Modificata La fel ca A1
A8 Încetare datorită Plângerii defectuoase
A9
Notificarea Plângerii şi începerea Procedurii ADR
A9_a Notificarea Plângerii şi începerea Procedurii ADR
A10 Răspuns
A11 Confirmare de primire a Răspunsului
A11_1 Listă de verificare a conformităţii administrative - Răspuns
A12 Notificarea deficienţelor din Răspuns
A13 Răspuns modificat - referitor la A10
A14 Notificarea neîndeplinirii obligaţiilor Pârâtului
A15 Contestarea Notificării neîndeplinirii obligaţiilor Pârâtului
A16
Confirmare de primire a Contestarii Notificării neîndeplinirii obligaţiilor
Pârâtului
A17 Notificarea Reclamantului de a alege candidaţii pentru Juriu
A18 Selecţia Candidaţilor pentru Juriu de către Reclamant
A19
Selecţia Membrului Juriului + Declaraţia de acceptare şi Declaraţia de
imparţialitate şi independenţă
A20 Notificarea numirii Juriului şi a datei planificate a deciziei
A21 Contestarea unui Membru al Juriului
A21_1
Confirmare de primire a recuzarii unui Membru al Juriului + Notificarea
celeilalte Părţi şi a Membrului Juriului despre recuzare
A22 Răspuns la Recuzarea unui Membru al Juriului
A23 Decizie privind Recuzarea unui Membru al Juriului
A24 Trimiterea dosarului cazului Juriului ADR
A25 Decizie interimară
ADR .eu - Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
Reguli Suplimentare ADR ale Curţii de Arbitraj de pe lângă Camera Economică a Republicii Cehe
şi Camera Agricolă a Republicii Cehe
| 10
A26 Dovezile suplimentare ale Pârâtului
A26_1 Confirmare de primire a Dovezilor suplimentare
A27 Răspunsul Reclamantului la Dovezile suplimentare
A28 Decizia La fel ca A25
A29 Anunţarea Activării plângerilor suspendate
A30 Notificare despre continuarea suspendării
A31 Notificarea încetării Plângerii suspendate
A32 Informaţii despre cont
A33 Cerere de prelungire a Perioadei de Timp
A34
Notificare celeilalte Părţi despre Cererea de prelungire a Perioadei de
Timp
A35 Decizie privitoare la Cererea de prelungire a Perioadei de Timp
A36 Cerere de negociere a Concilierii
A37 Decizie de suspendare datorită negocierilor de conciliere
A38 Cerere de activare a Procedurii ADR
A39 Anunţarea activării Procedurilor ADS
A40 Comunicare nestandard
No Form note
B
B1 Cerere de schimbare a limbii Procedurii ADR
B2 Notificarea neplăţii taxelor.doc
B3 Notificarea încetării datorită neplăţii
B4 Confirmare de primire a cererii
B4_1 Cerere de verificare a EURid
B5 Notificarea cererii şi a începerii procesului schimbării limbii
B6 Răspuns la Cerere
B7 Confirmare de primire a Răspunsului
B8
Selecţia Membrului Juriului + Declaraţia de acceptare şi Declaraţia de
imparţialitate şi independenţă La fel ca A19
B9 Notificarea numirii Juriului şi a datei planificate a deciziei La fel ca A20
B10 Recuzarea unui Membru al Juriului La fel ca A21
B10_1
Confirmare de primire a recuzarii unui Membru al Juriului + Notificarea
celeilalte Părţi şi a Membrului Juriului despre recuzare
La fel ca
A21_1
B11 Răspuns la Recuzarea unui Membru al Juriului La fel ca A22
B12 Decizie privind Recuzarea unui Membru al Juriului La fel ca A23
ADR .eu - Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
Reguli Suplimentare ADR ale Curţii de Arbitraj de pe lângă Camera Economică a Republicii Cehe
şi Camera Agricolă a Republicii Cehe
| 11
B13 Trimiterea dosarului cazului Juriului ADR La fel ca A24
B14 Decizie referitoare la limba solicitata a procesului
No Form note
C
C1 Contestarea încetării Plângerii din motiv de deficienţe administrative.doc
C2 Notificarea neplăţii taxelor.doc
C3 Notificarea încetării datorită neplăţii
C4 Confirmare de primire a Contestarii încetării
C4_1 Cerere de verificare a EURid La fel ca A3_1
C5
Selecţia Membrului Juriului + Declaraţia de acceptare şi Declaraţia de
imparţialitate şi independenţă La fel ca A19
C6 Notificarea numirii Juriului şi a datei planificate a deciziei La fel ca A20
C7 Recuzarea unui Membru al Juriului La fel ca A21
C7_1
Confirmare de primire a recuzarii unui Membru al Juriului + Notificarea
celeilalte Părţi şi a Membrului Juriului despre recuzare
La fel ca
A21_1
C8 Răspuns la Recuzarea unui Membru al Juriului La fel ca A22
C9 Trimiterea dosarului cazului Juriului ADR La fel ca A24
C10 Decizie privind Recuzarea unui Membru al Juriului La fel ca A23
C11 Decizie privind retragerea administrativă
ADR .eu - Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
Reguli Suplimentare ADR ale Curţii de Arbitraj de pe lângă Camera Economică a Republicii Cehe
şi Camera Agricolă a Republicii Cehe
|12
ANEXA C: INSTRUCŢIUNI DE COMUNICARE
Dacă nu este specificat altfel în Regulile ADR şi/sau în Regulile Suplimentare, orice comunicare scrisă în
cadrul Procedurilor ADR se va face prin mijloacele preferate declarate de Reclamant, respectiv de Pârât.
Dacă o asemenea formă de comunicare preferată sau prevăzută este forma electronică, sau în absenţa unor
asemenea specificaţii, orice comunicare scrisă trebuie realizată via platforma noastră on-line protejată,
accesibilă pe acest website. Dacă forma de comunicare preferată sau prevăzută va fi prin mail înregistrat sau
serviciu de curierat (sau telex sau fax), toate comunicările scrise trebuie să fie în copie, cu o copie trimisă via
platforma on-line. În acest caz, comunicarea electronică trebuie să fie, de asemene,a tipărită şi trimisă prin
poştă sau fax pe adresa Curţii de Arbitraj de pe lângă Camera Economică a Republicii Cehe şi Camera
Agricolă a Republicii Cehe.
Pentru a putea comunica via platforma noastră on-line, aveţi nevoie să deschideţi şi/sau să obţineţi contul
dumneavoastră de utilizator şi să primiţi un cod de logare unic. În acest scop citiţi, vă rugăm, informaţiile
noastre din rubrica Descriere/Ajutor.
ADR .eu - Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
Reguli Suplimentare ADR ale Curţii de Arbitraj de pe lângă Camera Economică a
Republicii Cehe şi Camera Agricolă a Republicii Cehe
ANEXA A: PLANUL TAXELOR
Taxele Curţii de Arbitraj Cehe (CAC) pentru dispute legate de .eu
Taxe pentru Membrii
Juriului Taxe totale
Numărul de Nume de Domeniu
implicate în Plângere
Un
Membru Trei Membri
Taxe
administrative
ale CAC Un
Membru
Trei
Membri
(a) 1 până la 2 nume de domeniu 1,000
Preşedinte: 1,500
Fiecare alt
Membru: 750
850/710 1,850 3,710
(b) 3 până la 5 nume de domeniu 1,200
Preşedinte: 1,700
Fiecare alt
Membru: 950
940/770 2,140 4,370
© 6 până la 9 nume de domeniu 1,400
Preşedinte: 1,900
Fiecare alt
Membru: 1,150
1,020/820 2,420 5,020
(d) 10 nume de domeniu sau mai multe
A se decide în
consultaţie cu
CAC
(e) Cerere de schimbare a limbii 600 500 1,100
(f) Contestarea retragerii Plângerii
pentru deficienţe administrative
600 500 1,100
Curtea de Arbitraj Cehă va acorda o reducere de 10% pentru Taxele ADR aplicabilă Părţilor care utilizează
semnături electronice avansate pentru a semna şi depune documentele lor procedurale respective în
timpul Procedurilor ADR.
Curtea de Arbitraj Cehă va acorda o reducere substanţială pentru Taxele ADR privind Procedurile ADR care
au încetat înainte de termen. Mai specific, când o cerere este retrasă în conformitate cu paragraful
Paragraph B2 (b) al Regulilor ADR sau când o Procedură ADR încetează înainte ca Juriul să fie numit, CAC va
reţine o taxă procedurală egală cu cota-parte a CAC din totalul Taxei ADR şi va rambursa restul Taxelor
ADR Părţilor respective.
Curtea de Arbitraj Cehă va rambursa Taxele ADR aplicabile pentru depunerea unei contestari a deciziei
CAC de a înceta o Procedură ADR din motiv de deficienţe administrative dacă Juriul decide în favoarea
Reclamantului.
Note explicative:
(a) Toate taxele menţionate mai sus sunt exprimate în EUR, inclusiv TVA pentru taxele Membrilor Juriului.
Curtea de Arbitraj Cehă nu este plătitoare de TVA.
(b) Taxele pentru nume de domeniu multiple sunt aplicabile doar pentru Procedurile ADR în care sunt
implicaţi ca Părţi acelaşi Reclamant şi acelaşi Pârât şi dacă aceeaşi limbă a Procedurii ADR este
aplicabilă pentru toate numele de domeniu disputate.
© Taxa Administrativă CAC pentru disputele (a) – (f) de mai sus este compusă din (i) o taxă pentru
acoperirea costurilor administrative ale Centrului ADR; şi (ii) o taxă pentru acoperirea costurilor
suplimentare legate de obligaţia de a administra Procedurile ADR în toate limbile oficiale ale UE.
(d) Toate taxele sunt scadente înainte de data completării, prin transfer bancar în următorul cont al Curţii
de Arbitraj Cehe: IBAN CZ87 0400 0000 0035 9413 0024; cod S.W.I.F.T. : ZIBA CZPP, simbol variabil:
[numărul cazului]
Reguli de Soluţionare Alternativă a Disputei .eu ( “Reguli ADR")
1
A GENERALITĂŢI………………………………………………………………………………………………………3
1 Definiţii ………………………………………………………………………………………………………………3
2 Comunicări şi perioade de timp ………………………………………………………………………………..4
3 Limba procedurilor ………………………………………………………………………………………………..5
4 Aplanarea disputei sau alte motive pentru încheierea procedurii ………………………………………6
5 Procedurile judecătoreşti…………………………………………………………………………………………7
6 Taxe ………………………………………………………………………………………………………………..7
B CONDUCEREA PROCEDURILOR ………………………………………………………………………………..8
1 Plângerea ……………………………………………………………………………………………………………8
2 Anunţarea plângerii ……………………………………………………………………………………………..10
3 Răspunsul …………………………………………………………………………………………………………11
4 Numirea Juriului şi timpul pentru decizie …………………………………………………………………..12
5 Imparţialitatea şi independenţa ……………………………………………………………………………..13
6 Înaintarea dosarului Juriului ………………………………………………………………………………….13
7 Competente generale ale Juriului …………………………………………………………………………….14
8 Alte declaraţii …………………………………………………………………………………………………….14
9 Audieri personale ………………………………………………………………………………………………..14
10 Nerespectarea termenelor …………………………………………………………………………………….14
11 Baza pentru decizie ……………………………………………………………………………………………..14
12 Luarea deciziei şi forma deciziilor …………………………………………………………………………….16
13 Comunicarea deciziei Părţilor …………………………………………………………………………………17
14 Executarea deciziei ……………………………………………………………………………………………..17
C PREVEDERI FINALE……………………………………………………………………………………………….18
1 Excluderea răspunderii …………………………………………………………………………………………18
2 Amendamente …………………………………………………………………………………………………..18
3 Data intrării în vigoare ………………………………………………………………………………………….18
Reguli de Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
("Reguli ADR")
2
Procedurile Soluţionării alternative a disputei pentru soluţionarea disputelor conform paragrafului 22(1)(a) şi
(b) al Directivei Comisiei (CE) nr. 874/2004 din 28 aprilie 2004 care stabileşte regulile politicii publice
referitoare la implementarea şi funcţiile Domeniului de cel mai înalt nivel .eu şi principiile după care se
conduce înregistrarea vor fi guvernate de aceste Reguli ADR şi de Regulile Suplimentare ADR ale Providerului
care administrează Procedurile ADR, în măsura în care sunt disponibile şi afişate pe pagina sa de web.
Interpretarea şi aplicarea acestor Reguli ADR se va face în lumina cadrului legal al UE, care va prevala în caz
de conflict.
Reguli de Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
("Reguli ADR")
3
A GENERALITĂŢI
1 Definiţii
În aceste Reguli ADR:
ADR înseamnă o soluţionare alternativă a disputei.
Procedura ADR este o procedură iniţiată în conformitate cu Regulile Procedurale.
Plângerea reprezintă documentul, inclusiv toate anexele, pregătit de Reclamant pentru a iniţia o acţiune
conform Procedurii ADR.
Reclamant înseamnă Partea care iniţiază o Plângere referitoare la înregistrarea unui domeniu .eu sau care
cere schimbarea limbii Procedurii ADR.
Data începerii procedurii ADR este data la care toate condiţiile următoare sunt îndeplinite:
(a) o Plângere corespunzătoare din punct de vedere administrativ a fost depusă în mod corespunzător
împotriva Providerului; şi
(b) taxa corespunzătoare pentru Procedura ADR este achitată.
Deţinătorul numelui domeniului este o persoană juridică sau fizică care deţine o înregistrare activată a
unui nume de domeniu .eu.
Directivele Uniunii Europene se referă la Directiva (CE) nr. 733/2002 a Parlamentului European şi a
Consiliului din 22 aprilie 2002 referitoare la implementarea Domeniului de cel mai înalt nivel .eu1 şi la
Directiva Comisiei (CE) nr. 874/2004 din 28 aprilie 2004 care stabileşte regulile politicii publice referitoare la
implementarea Domeniului de cel mai înalt nivel .eu şi principiile care guvernează înregistrarea2 şi la oricare
alte directive ulterioare care ar înlocui, modifica sau completa asemenea reguli şi principii.
Registru înseamnă entitatea însărcinată de Comisia Europeană cu organizarea, administrarea şi
managementul .eu, desemnată conform procedurii stabilite în Articolul 3 al Directivei (CE) nr. 733/2002.
Jurisdicţie reciprocă înseamnă o jurisdicţie judecătorească în localitatea
(a) sediului principal al Registratorului (cu condiţia ca Paratul să fi supus Înţelegerea sa de Înregistrare
acelei jurisdicţii pentru soluţionare judecătorească a disputelor referitoare la sau rezultând din
utilizarea numelui domeniului, şi cu condiţia ca judecătoria astfel desemnată să fie situată în cadrul
Uniunii Europene) sau
(b) adresei Paratului aşa cum apare pentru înregistrarea numelui domeniului în baza de date Whois a
Registrului în momentul depunerii Plângerii către Provider sau aşa cum este primită de la Registru de
către Reclamant dacă asemenea informaţie nu este disponibilă în baza de date Whois a Registrului,
© sediului principal al Registrului în cazul Procedurilor ADR împotriva Registrului 3.
Juriu înseamnă un juriu ADR numit de un Provider pentru a decide în privinţa unei Plângeri referitoare la
înregistrarea numelui unui domeniu .eu.
Membru al juriului înseamnă o persoana numita de un Provider pentru a fi membru al unui Juriu.
Parte înseamnă un Reclamant sau un Parat; Părţi înseamnă ambii.
Reguli Procedurale înseamnă aceste Reguli ADR, Regulile ADR Suplimentare ale Providerului şi Directivele
Uniunii Europene. În caz de conflict între oricare din aceste reguli, Directivele Uniunii Europene au prioritate.
Provider înseamnă un prestator de servicii de soluţionare a disputelor, selectat de către Registru.
1 O.J L 113 din 30.04.2002, pagina 1.
2 O.J. L 162 din 30.04.2004, pagina 40.
3 O.J. L 12 din 16.01.2001, pagina 1
Reguli de Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
("Reguli ADR")
4
Registrator înseamnă o entitate la care Paratul are înregistrat un nume de domeniu care face subiectul
unei Plângeri.
Înţelegere de înregistrare înseamnă înţelegerea dintre un Registrator şi un deţinător al unui nume de
domeniu.
Politică de înregistrare înseamnă Politica de Înregistrare a Numelui Domeniului .eu editată de Registru.
Parat înseamnă un deţinător al unei înregistrări de nume de domeniu .eu (sau moştenitorii legali ai
deţinătorului sau Registrul în cazul unei Proceduri ADR împotriva Registrului) faţă de care este iniţiată o
Plângere şi/sau o cerere de schimbare a limbii Procedurilor ADR.
Răspuns înseamnă documentul, inclusiv toate anexele, depus de Parat ca reacţie la alegaţiile declarate în
Plângere în conformitate cu aceste Reguli ADR şi cu Regulile Suplimentare ADR.
Perioada de Apel Sunrise înseamnă o perioadă de 40 zile în timpul căreia poate fi depusă o Plângere
împotriva deciziei Registrului de a înregistra un nume de domeniu în timpul perioadei Sunrise, aşa cum este
specificat în Regulile Sunrise.
Reguli Sunrise înseamnă Politica de Înregistrare .eu şi Termenii şi Condiţiile pentru cererile de nume de
domeniu depuse în timpul perioadei eşalonate de înregistrare date de Registru.
Reguli Suplimentare ADR înseamnă regulile adoptate de Providerul ce administrează Procedurile ADR
pentru a completa aceste Reguli ADR.
Termeni şi Condiţii înseamnă Termenii şi Condiţiile de Înregistrare a Numelui Domeniului .eu editate de
Registru.
Data completării înseamnă un moment în timp la care următoarele condiţii sunt îndeplinite:
(a) o Plângere sau o cerere de schimbarea limbii Procedurilor ADR a fost depusă corespunzător
Providerului; şi
(b) taxa corespunzătoare pentru Procedurile ADR a fost primită de Provider.
Zile lucrătoare înseamnă toate zilele de luni până vineri, cu excepţia celor care sunt sărbători de stat în
ţara în care Providerul sau oricare dintre părţi, după cum poate fi cazul, este subiectul unei obligaţii de a
adera la o altă perioadă de timp, aşa cum este specificat în aceste Reguli ADR.
2 Comunicări şi perioade de timp
(a) La trimiterea unei Plângeri către Parat, va fi responsabilitatea Providerului să folosească mijloace
disponibile rezonabile calculate pentru ca aceasta să-i fie adusă efectiv la cunoştiinţă Paratului.
(b) Providerul îşi va îndeplini obligaţia de înştiinţare efectiva: (i) trimiţând Plângerea sau un aviz cu
informaţii despre cum poate fi accesată Plângerea (de exemplu în cazul unei platforme on-line operată
de Provider) Paratului, utilizând mijloacele prevăzute în aliniatul © de mai jos, pe adresa pe care
Registrul i-a comunicat-o Providerului pentru deţinătorul numelui domeniului înregistrat, sau la sediul
Registrului în cazul unei Plângeri împotriva deciziei Registrului; şi (ii) în caz că Paratul nu confirmă
primirea comunicării electronice făcută în conformitate cu punctul (i) anterior în decurs de cinci (5) zile
de la trimiterea comunicării, prin trimitere recomandată a Plângerii prin servicii poştale sau de curierat,
trimitere pre-plătită şi aviz de primire solicitat, pe adresa/ele specificată/e la punctul (i) anterior.
© Dacă nu este specificat altfel în aceste Reguli ADR, orice comunicare scrisă către Reclamant, Parat sau
Provider prevăzută conform acestor Reguli ADR, se va face prin mijloacele preferate declarate de
Reclamant, respectiv de Parat, sau în absenţa unor asemenea specificaţii:
(1) electronic via Internet, cu condiţia ca o înregistrare a transmisiei să fie disponibilă; sau
(2) prin telex sau fax, cu o confirmare a transmisiei; sau
(3) prin serviciu poştal sau de curierat înregistrat, trimitere pre-plătită şi aviz de primire solicitat.
Reguli de Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
("Reguli ADR")
5
(d) Oricare Parte poate actualiza detaliile sale de contact anunţând Providerul şi Registrul.
(e) Dacă aceste Reguli ADR nu prevăd altfel, toate comunicările prevăzute de aceste Reguli ADR vor fi
considerate primite în conformitate cu această prevedere:
(1) dacă s-a făcut via Internet, la data la care comunicarea a fost transmisă, cu condiţia ca data
transmisiei să fie verificabilă; sau
(2) dacă a fost livrată prin fax, la data arătată pe confirmarea transmisiei; sau
(3) dacă s-a făcut prin serviciu poştal sau de curierat înregistrat, la data marcată pe confirmarea de
primire, sau dacă nu este posibilă livrarea comunicării în acest fel, la expirarea a douăsprezece
(12) zile de la înmânarea comunicării unui prestator de servicii poştale sau de curierat.
(f) Va fi responsabilitatea expeditorului să păstreze înregistrările faptului şi circumstanţelor livrării, care
vor fi puse la dispoziţia Providerului pentru inspecţie, precum şi în scop de raportare.
(g) Sistemul de înregistrare al mesajelor de date al Providerului va fi considerat a fi un raport valabil în
absenţa oricărei dovezi de proastă funcţionare a sistemului Providerului.
(h) Dacă aceste Reguli ADR nu prevăd altfel, toate perioadele de timp calculate conform acestor Reguli
ADR încep la cea mai timpurie dată la care comunicarea este considerată ca fiind efectuată în
conformitate cu paragraful A2(e) .
(i) La cererea unei Părţi, depusă înainte de expirarea perioadei/lor de timp relevantă/e, Providerul şi,
după numirea sa, Juriul, pot - la libera discretie - prelungi perioadele de timp prevăzute în aceste
Reguli ADR care sunt aplicabile Părţilor în circumstanţe excepţionale sau pe baza înţelegerii ambelor
Părţi. Providerul şi, după numirea sa, Juriul vor lua o decizie asupra oricărei asemenea perioade de
prelungire limitată.
(j) Nicio Parte sau oricine acţionează în numele ei nu se va angaja în orice comunicare unilaterală cu
Juriul. Toate comunicările dintre o Parte, pe de o parte, şi Juriu sau Provider, pe de altă parte, vor fi
trimise unui administrator al cazului numit de Provider prin mijloacele şi în modul prevazut în Regulile
Suplimentare ADR ale Providerului.
(k) Orice comunicare într-o Procedură ADR iniţiată de către
(1) un Juriu către o Parte se va face prin intermediul Providerului;
(2) o Parte se va face prin intermediul Providerului;
(3) Provider către oricare Parte sau de către o Parte după Data începerii Procedurii ADR va fi
copiată de către Provider şi trimisă celeilalte Părţi şi Juriului.
(l) În cazul în care o Parte care trimite o comunicare primeşte o notă de nelivrare a comunicării, Partea
va anunţa prompt Providerului circumstanţele acestei note.
3 Limba procedurilor
(a) Limba Procedurilor ADR trebuie să fie una dintre limbile oficiale ale UE. Dacă nu este consimţit altfel
de către Părţi, sau specificat altfel în Înţelegerea de Înregistrare, limba Procedurilor ADR va fi limba
Înţelegerii de Înregistrare pentru numele de domeniu disputat. În absenţa unei înţelegeri între părţi
Juriul, la libera discretie, luând în considerare circumstanţele excepţionale ale Procedurii ADR, poate
decide pe baza cererii scrise a Reclamantului, depusă înainte de iniţierea Plângerii, ca limba Procedurii
ADR să fie diferită de limba Înţelegerii de Înregistrare pentru numele de domeniu disputat.
(b) Procedura referitoare la cererea de schimbare a limbii Procedurii ADR se va desfăşura precum
urmează:
(1) Cererea va fi trimisă Providerului pe suport fix şi în formă electronică şi va:
Reguli de Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
("Reguli ADR")
6
(i) specifica informaţiile conform paragrafelor B1 (b)(2), (b)(3), (b)(5), (b)(6), şi (b)(7) ale
Regulilor ADR;
(ii) specifica schimbarea solicitată a limbii Procedurii ADR;
(iii) specifica circumstanţele excepţionale care ar justifica o astfel de schimbare a limbii
Procedurii ADR;
(iv) va conchide cu o declaraţie conform paragrafului B1(b)(15) al Regulilor ADR.
(2) Providerul va confirma primirea cererii Reclamantului, cu condiţia primirii taxelor datorate
conform prevederilor de mai jos şi, dacă este cazul, va informa Registrul despre Data
completării conform paragrafului B1(e) al Regulilor ADR, având aceleaşi consecinţe ca în
conformitate cu paragraful B1(e) al Regulilor ADR.
(3) Providerul îl va înştiinţa pe Parat despre cererea de schimbare a Procedurii ADR în decurs de
cinci (5) zile de la primirea taxelor achitabile conform prevederilor de mai jos.
(4) Paratul va avea dreptul să trimită un răspuns Providerului în decurs de douăsprezece (12) zile
de la data anunţării cererii de schimbare a limbii Procedurii ADR. Răspunsul va fi trimis pe
suport fix şi în formă electronică.
(5) Providerul va confirma primirea răspunsului din partea Paratului şi va numi un singur Juriu
pentru a decide asupra cererii. Paragraful B5 se aplică in mod corespunzător.
(6) Juriul va emite o decizie dacă permite sau nu schimbarea limbii Procedurii ADR în decurs de
douăsprezece (12) zile de la data numirii sale. Decizia Juriului va fi definitivă şi fără drept de
apel. Decizia va fi comunicată Părţilor fără întârziere.
(7) În cazul în care Reclamantul depune Plângerea în decurs de treizeci (30) Zile lucrătoare de la
primirea deciziei conforme paragrafului (b)(6) anterior, Data completării cererii de schimbare a
limbii Procedurii ADR se va aplica luând în cosiderare Plângerea, cu condiţia ca taxa
corespunzătoare să fie achitată.
© Toate documentele, inclusiv comunicările efectuate ca parte a Procedurii ADR vor fi în limba Procedurii
ADR. Juriul poate să nu ia în consideraţie documentele depuse în alte limbi decât limba Procedurii ADR
fără a solicita traducerea acestora. Orice comunicare din partea Providerului care, prin conţinutul său,
nu poate fi considerată ca echivalând documentelor procedurale (cum ar fi scrisori de introducere cu
care Providerul trimite documente procedurale, sau avize automate ale sistemului generate de cererea
Providerului) va fi făcută în limba Pocedurii ADR sau în limba engleză.
(d) Providerul şi, după constituirea sa, Juriul, din oficiu sau la cererea unei Părţi, poate ordona ca orice
documente depuse în limbi diferite de limba Procedurii ADR să fie însoţite de traducerea integrală sau
parţială în limba Procedurii ADR.
4 Aplanarea disputei sau alte motive pentru terminarea procedurii
(a) Se va înţelege că Procedurile ADR vor fi încheiate deîndată ce Juriul a primit o confirmare de la
ambele Părţi că o înţelegere a fost încheiată între Părţi în privinţa obiectului disputei.
(b) Dacă Părţile doresc să negocieze o aplanare a disputei, Reclamantul poate cere ca Providerul sau,
după constituirea sa, Juriul să suspende Procedura ADR pentru o perioadă limitată. Perioada de
suspendare poate fi extinsă de Juriu la cererea Reclamantului. Orice astfel de suspendare nu va
prejudicia obligaţia Juriului de a înainta decizia sa privitoare la Plângere Providerului în perioada de
timp specificată în paragraful B12(b) de mai jos. Procedura ADR se va relua automat la primirea unei
cereri din partea Paratului sau a Reclamantului sau la expirarea unei astfel de perioade de timp
limitate şi specificate.
Reguli de Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
("Reguli ADR")
7
© Juriul va termina Procedura ADR dacă ia cunoştiinţă de faptul că disputa ce face subiectul Plângerii a
fost încheiată prin hotărâre definitivă de un tribunal cu jurisdicţie competentă sau de un organ
alternativ de soluţionare a disputelor.
(d) Juriul va suspenda Procedura/ile ADR conform paragrafelor B1(f) , B2(e) şi B3(d) de mai jos.
5 Procedurile judecătoreşti
Conducerea Procedurii ADR nu va fi prejudiciată de nicio procedură judecătorească, cu excepţia prevederilor
paragrafului A4© anterior.
6 Taxe
(a) Reclamantul va plăti Providerului o taxă iniţială fixă, în concordanţă cu Regulile Suplimentare ADR.
Până când nu primeşte această taxă iniţială, Providerul nu este obligat să întreprindă nicio acţiune în
privinţa Plângerii. Dacă Providerul nu a primit taxa în termen de zece (10) zile de la data avizului de
neachitare a taxei, Plângerea va fi considerată retrasă şi Procedura ADR anulată.
(b) Reclamantul care iniţiază o cerere de schimbare a limbii Procedurii ADR conform articolului A3 anterior
sau care iniţiază o recuzare a retragerii Plângerii datorită deficienţelor administrative conform
paragrafului B2© de mai jos va plăti Providerului taxe separate în conformitate cu Regulile
Suplimentare ADR. Dacă Providerul nu a primit taxa în decurs de cinci (5) zile de la data avizului de
neachitare a taxei, cererea va fi considerată retrasă.
© Paratul care alege, conform paragrafului B3(b)(4), ca disputa să fie decisă de un Juriu format din trei
membri, decât de un Juriu cu un singur membru ales de Reclamant, va plăti Providerului o taxă
suplimentară specificată în Regulile Suplimentare ADR. În toate celelate cazuri, Reclamantul va
suporta toate taxele Providerului.
(d) În circumstanţe excepţionale, de exemplu în cazul în care are loc o audiere personală, Providerul va
cere Părţii sau Părţilor care solicită acest lucru să plătească taxe suplimentare care, după constituirea
sa, vor fi stabilite în consultaţie cu Juriul înainte de a planifica o astfel de audiere.
(e) Cu excepţia prevederilor paragrafului B1(f) de mai jos, taxele plătite nu sunt rambursabile.
Reguli de Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
("Reguli ADR")
8
B CONDUCEREA PROCEDURILOR
1 Plângerea
(a) Orice persoană sau entitate poate iniţia o Procedură ADR prin depunerea unei Plângeri în conformitate
cu Regulile Procedurale oricărui Provider. O Plângere poate fi depusă:
(1) împotriva unui Deţinător de Nume de Domeniu faţă de al cărui nume de domeniu este iniţiată
Plângerea; sau
(2) împotriva Registrului.
Pentru evitarea dubiilor, până când numele domeniului faţă de care este iniţiată Plângerea nu a fost
înregistrat şi activat, o parte poate iniţia o Procedură ADR doar împotriva Registrului.
(b) Plângerea va fi depusă pe suport fix şi în formă electronică şi:
(1) Va cere ca Plângerea să fie depusă pentru decizie în Procedura ADR în conformitate cu Regulile
Procedurale;
(2) Va indica numele, adresa poştală şi cea de e-mail şi numerele de telefon şi de fax ale
Reclamantului şi ale oricărui reprezentant autorizat să acţioneze în numele Reclamantului în
Procedura ADR;
(3) Va specifica modalitatea de comunicare preferată cu Reclamantul în Procedura ADR (inclusiv
persoana de contact, mijloacele de comunicare şi adresa);
(4) Va stabili dacă Reclamantul alege ca dispută să fie soluţionată de un Juriu format dintr-un
membru sau din trei membri şi, în cazul în care Reclamantul alege un Juriu format din trei
membri, va indica numele a trei candidaţi ce pot servi ca unul din Membrii Juriului (aceşti
candidaţi pot fi aleşi din lista de membri ai juriului a Providerului responsabil cu procedurile); în
măsura maximă realizabilă, aceşti candidaţi nu ar trebui să fi fost implicaţi în ultimii trei (3) ani
în vreo Procedură ADR anterioară în care Reclamantul a fost Parte;
(5) Va indica numele Paratului şi, în cazul unei Proceduri ADR împotriva unui Deţinător de Nume de
Domeniu va prezenta toate informaţiile (inclusiv orice adrese poştale şi de e-mail şi numere de
telefon şi de fax) cunoscute Reclamantului despre cum poate fi contactat Paratul sau orice
reprezentant al Paratului, inclusiv informaţiile pentru contactare bazate pe raporturile anterioare
Plângerii, suficient de detaliate pentru a-i permite Providerului să trimită Plângerea Paratului,
aşa cum prevede paragraful A2(a)A2(a);
(6) Va specifica numele domeniului/ilor care face/fac obiectul Plângerii;
(7) Va identifica Registratorul/ii la care este/sunt înregistrat(e) numele domeniului/ilor la data
depunerii Plângerii (nu se aplică în cazul Plângerilor depuse împotriva deciziei/ilor Registrului
anterioare înregistrării numelui de domeniu disputat);
(8) În caz că Plângerea este depusă împotriva deciziei/ilor Registrului, va identifica decizia/ile
disputate ale Registrului şi va indica dacă decizia disputată se referă sau nu la înregistrarea unui
nume de domeniu în cadrul Perioadei Sunrise.
(9) Va specifica numele faţă de care un drept este recunoscut sau stabilit de dreptul naţional al
unui stat membru şi/sau de dreptul comunitar. Pentru fiecare astfel de nume, va descrie exact
tipul de drept(uri) revendicat(e), va specifica legea sau legile, precum şi condiţiile în care acest
drept este recunoscut şi/sau stabilit.
(10) Va descrie, în conformitate cu aceste Reguli ADR, baza pe care se face această Plângere
inclusiv, în special,
(i) În cazul unei Proceduri ADR împotriva Deţinătorului Numelui Domeniului referitoare la
numele domeniului faţă de care este iniţiată Plângerea:
Reguli de Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
("Reguli ADR")
9
A. de ce numele domeniului este identic sau înşelător de similar numelui sau numelor
referitor la care un drept sau drepturi sunt recunoscute sau stabilite de dreptul
naţional şi/sau de dreptul comunitar (aşa cum este specificat şi descris în
conformitate cu paragraful B 1 (b) (9)); şi, fie
B. de ce numele domeniului a fost înregistrat de deţinătorul său fără drepturi sau
interese legitime referitor la numele domeniului care face obiectul Plângerii; fie
C. de ce numele domeniul ar trebui să fie considerat ca fiind înregistrat sau folosit cu
rea credinţă.
(ii) În cazul unei Proceduri ADR împotriva Registrului, motivele pentru care o decizie luată de
Registru intră în conflict cu Directivele Uniunii Europene.
(11) Va specifica, în conformitate cu aceste Reguli ADR, căile de atac urmărite (vezi paragraful B11
(b) şi © de mai jos);
(12) Dacă Reclamantul cere transferul numelui domeniului, se vor prezenta dovezi că Reclamantul
îndeplineşte criteriile generale de eligibilitate pentru înregistrare prevăzute în paragraful 4(2)(b)
al Directivei (CE) nr. 733/2002;
(13) Va identifica orice alte proceduri legale începute sau terminate, având legătură cu oricare dintre
numele domeniilor care fac obiectul Plângerii;
(14) Va afirma că Reclamantul se va supune, luând în considerare orice recuzare a unei decizii în
Procedura ADR ce revocă sau transferă numele domeniului, jurisdicţiei tribunalelor în cel puţin o
Jurisdicţie Reciprocă specificată în conformitate cu prevederile paragrafului A1;
(15) Se va încheia cu următoarea declaraţie, urmată de semnătura Reclamantului sau a
reprezentantului său autorizat:
“Reclamantul garantează că toate informaţiile prezentate aici sunt complete şi exacte.
Reclamantul este de acord cu procesarea datelor sale personale de către Provider în măsura
necesară îndeplinirii exacte a responsabilităţilor Providerului prevazute in prezenta declaratie.
Reclamantul este, de asemenea, de acord cu publicarea deciziei complete (inclusiv a datelor
personale conţinute în decizie) emise în Procedura ADR iniţiată de această Plângere, în limba
Procedurii ADR şi într-o traducere neoficială în limba engleză asigurată de Provider.
Reclamantul este, de asemenea, de acord ca revendicările sale şi caile de atac referitoare la
înregistrarea numelui domeniului, disputa sau soluţionarea disputei să fie direcţionate numai
împotriva deţinătorului numelui domeniului, renunţând prin aceasta la toate revendicările şi caile
de atac împotriva
(i) Providerului, ca şi împotriva directorilor, funcţionarilor, angajaţilor, consilierilor şi agenţilor
săi, cu excepţia cazului unei infracţiuni deliberate;
(ii) Membrilor Juriului, cu excepţia cazului unei infracţiuni deliberate;
(iii) Registratorului, cu excepţia cazului unei infracţiuni deliberate; şi
(iv) Registrului, ca şi împotriva directorilor, funcţionarilor, angajaţilor, consilierilor şi agenţilor
săi, cu excepţia cazului unei infracţiuni deliberate.”
(16) I se vor ataşa orice documente sau alte dovezi, inclusiv orice dovezi privitoare la drepturile pe
care se bazează Plângerea, împreună cu o listă de indexare a acestor dovezi.
(17) Va include toate formularele prescrise de Regulile Suplimentare ADR şi se conforma oricăror
cerinţe formale conţinute în Regulile Suplimentare ADR, inclusiv oricărei limite de numere de
cuvinte.
© Plângerea poate avea legătură cu unul sau mai multe nume de domeniu, cu condiţia ca Părţile şi limba
Procedurii ADR sunt aceleaşi.
Reguli de Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
("Reguli ADR")
10
(d) Providerul va confirma primirea Plângerii de la Reclamant, cu condiţia primirii taxelor cuvenite de mai
sus.
(e) Imediat cum va fi posibil după Data depunerii, însă în niciun caz mai târziu de cinci (5) zile de la Data
Depunerii şi înainte de anunţarea Paratului conform articolului B2 de mai jos, Providerul va informa
Registrul despre identitatea Reclamantului şi numele domeniului implicat. După primirea informaţiei de
la Provider, Registrul va bloca numele domeniul disputat în conformitate cu Termenii şi Condiţiile
înregistrării numelui domeniului .eu.
(f) Orice Procedură/i ADR împotriva unui Deţinător de Nume de Domeniu cu o Dată a Depunerii mai
târzie, având legătură cu acelaşi/aceleaşi nume de domeniu, va/vor fi suspendată/e în aşteptarea
rezultatului Procedurii ADR iniţiată de Reclamaţia cu Data Depunerii cea mai timpurie. Dacă într-o
asemenea Procedură ADR, Juriul decide să-i aprobe Reclamantului caile de atac solicitate, toate
Procedurile ADR suspendate vor inceta şi orice taxe plătite vor fi rambursate. Dacă în Procedura ADR
Juriul respinge Plângerea, Providerul va activa Plângerea imediat după Data Depunerii. Providerul va
anunţa respectivului/ilor Reclamant/ţi incetarea, activarea sau suspendarea în continuare a
Plângeri(lor) lor, în scris, în termen de cinci (5) zile de la data luării deciziei Juriului referitoare la
Plângerea anterioară.
(g) În cazul în care o Procedură ADR este iniţiată împotriva Registrului, cu o Dată a Depunerii mai târzie
decât o altă Procedură ADR împotriva Registrului referitoare la aceeaşi decizie luată de Registru,
Procedura ADR împotriva Registrului cu Data Depunerii mai târzie va inceta şi orice taxe plătite vor fi
rambursate.
(h) Nimic din cele menţionate în paragraful 15, alin. (i) - (iii) anterior, nu îl împiedică pe Reclamant să
iniţieze o Procedură ADR împotriva Registrului atunci când o decizie luată de Registru este în conflict
cu Directivele Uniunii Europene.
(i) În cazul unei Proceduri ADR împotriva Registrului, orice cerere a Reclamantului de documente sau alte
informaţii referitoare la decizia Registrului recuzată în Procedura ADR trebuie să fie făcută direct
Registrului, în conformitate cu Politica de Înregistrare.
2 Anunţarea plângerii
(a) Providerul va revizui Plângerea pentru conformitatea administrativă cu Regulile Procedurale şi cu
Directiva (CE) nr. 733/2002 şi, în cazul conformităţii, va trimite Plângerea (împreună cu o scrisoare
însoţitoare explicativă prevăzută de Regulile Suplimentare ADR ale Providerului) Paratului, în modul
prevazut la paragrafele A2(a) şi A2(b), în decurs de cinci (5) Zile lucrătoare după primirea taxelor ce
trebuie achitate de Reclamant în conformitate cu paragraful A6.
(b) Dacă Providerul stabileşte că Plângerea nu este conformă administrativ cu Regulile Procedurale, va
anunţa prompt Reclamantului natura deficienţelor identificate. Dacă deficienţele pot fi corectate,
Reclamantul va avea şapte (7) zile în timpul cărora să corecteze orice astfel de deficienţe şi să depună
o Plângere modificată după care, dacă nu este corectată, Providerul îl va informa pe Reclamant că
Procedura ADR este considerată retractată din motiv de deficienţă administrativă şi fără a prejudicia
depunerea unei Plângeri diferite de către Reclamant.
© Reclamantul poate recuza retractarea Plângerii sale din motiv de deficienţă administrativă în
conformitate cu paragraful B2(b) anterior. Procedura referitoare la o asemenea recuzare va decurge
după cum urmează:
(1) Cererea îi va fi depusă Providerului pe suport fix şi în formă electronică în decurs de 5 zile de la
primirea informaţiei despre retractare şi:
(i) va specifica informaţiile conforme paragrafelor B1(b)(2), B1 (b)(6) şi B1 (b)(8) (dacă este
cazul) din Regulile ADR;
(ii) va specifica anularea solicitată a retractării Plângerii din motiv de deficienţă
administrativă;
Reguli de Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
("Reguli ADR")
11
(iii) va specifica motivele anulării solicitate;
(iv) se va încheia cu o declaraţie conform prevederilor paragrafului B1(b)(15) din Regulile
ADR.
(2) Providerul va confirma primirea cererii Reclamantului, cu condiţia primirii taxelor datorate
conform prevederilor paragrafului A6(a) de mai sus şi va numi un Juriu cu un singur membru
pentru a decide în privinţa cererii. Paragraful B5 se aplică în mod corespunzător.
(3) Juriul va emite în decurs de douăspezece (12) zile de la data numirii sale o decizie dacă se
permite sau nu recuzarea solicitată. Decizia Juriului va fi definitivă şi fără drept de apel. Decizia
va fi comunicată Reclamantului fără întârziere.
(d) Providerul va anunţa imediat Reclamantului, Paratului şi Registrului Data începerii Procedurii ADR.
(e) Providerul va suspenda Procedura ADR până când procedurile specificate în paragrafele B2(b) şi B2©
de mai sus nu sunt încheiate.
3 Răspunsul
(a) În decurs de treizeci (30) Zile lucrătoare de la data prezentării Plângerii conform paragrafului A2(b) ,
Paratul va trimite Providerului un Răspuns.
(b) Răspunsul va fi prezentat pe suport fix şi în formă electronică şi:
(1) Va indica numele, adresa poştală şi cea de e-mail şi numerele de telefon şi de fax ale Paratului
şi ale oricărui reprezentant autorizat să acţioneze în numele Paratului în Procedura ADR;
(2) Va specifica modalitatea de comunicare preferată cu Paratul în Procedura ADR (inclusiv
persoana de contact, mijloacele de comunicare şi adresa);
(3) Dacă Reclamantul a ales în Plângere un Juriu format dintr-un membru (vezi paragraful B1(b)(3),
va afirma dacă Paratul alege în schimb ca disputa să fie soulţionată de un Juriu format din trei
membri;
(4) Dacă Reclamantul sau Paratul alege un Juriu format din trei membri, va indica numele şi
detaliile pentru contactare a trei candidaţi ce pot servi ca unul din Membrii Juriului (aceşti
candidaţi pot fi aleşi din orice listă de membri ai juriului a Providerului; în măsura maximă
realizabilă, aceşti candidaţi nu ar trebui să fi fost implicaţi în ultimii trei (3) ani în vreo Procedură
ADR anterioară în care Paratul a fost Parte);
(5) Va identifica orice alte proceduri legale care au fost începute sau incheiate având legătură cu
oricare dintre numele domeniilor care fac obiectul Plângerii;
(6) Va descrie, în conformitate cu aceste Reguli ADR, baza pe care se face această Răspuns.
(7) Se va încheia cu următoarea declaraţie, urmată de semnătura Paratului sau a reprezentantului
său autorizat:
“Paratul garantează că toate informaţiile prezentate in prezenta declaratie sunt complete şi
exacte.
Paratul este de acord cu procesarea datelor sale personale de către Provider în măsura
necesară îndeplinirii exacte a responsabilităţilor Providerului menţionate in prezenta declaratie
Paratul este, de asemenea, de acord cu publicarea deciziei complete (inclusiv a datelor
personale conţinute în decizie) emise în această Procedură ADR, în limba Procedurii ADR şi întro
traducere neoficială în limba engleză asigurată de Provider.
Paratul renunţă prin aceasta la oricare şi la toate revendicările şi caile de atac legate de actuala
Procedura ADR împotriva
Reguli de Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
("Reguli ADR")
12
(i) Providerului, ca şi împotriva directorilor, funcţionarilor, angajaţilor, consilierilor şi agenţilor
săi, cu excepţia cazului unei infracţiuni deliberate;
(ii) Membrilor Juriului, cu excepţia cazului unei infracţiuni deliberate;
(iii) Registratorului, cu excepţia cazului unei infracţiuni deliberate; şi
(iv) Registrului, ca şi împotriva directorilor, funcţionarilor, angajaţilor, consilierilor şi agenţilor
săi, cu excepţia cazului unei infracţiuni deliberate.”
(8) I se vor ataşa orice documente sau alte dovezi, inclusiv orice dovezi privitoare la drepturile pe
care se bazează Paratul, împreună cu o listă de indexare a acestor dovezi.
(9) Va include toate formularele prevazute de Regulile Suplimentare ADR şi se va conforma oricăror
cerinţe formale conţinute în Regulile Suplimentare ADR, inclusiv oricărei limite de numere de
cuvinte.
© Dacă Reclamantul a ales ca disputa să fie soluţionată de un Juriu format dintr-un membru şi Paratul
alege un Juriu format din trei membri, Paratului i se va cere achitarea unei taxe în conformitate cu
prevederile paragrafului A6(b). Această plată se va efectua împreună cu depunerea Răspunsului către
Provider. În cazul în care plata solicitată nu se efectuează, disputa va fi soluţionată de un Juriu format
dintr-un membru.
(d) Providerul va confirma Paratului primirea Răspunsului. Dacă Providerul stabileşte că Răspunsul nu este
conform administrativ cu Regulile Procedurale, va anunţa prompt Paratului natura deficienţelor
identificate. Dacă deficienţele pot fi remediate, Paratul va avea şapte (7) zile în timpul cărora să
corecteze orice astfel de deficienţe şi să depună un Răspuns modificat, după această perioadă
Răspunsul va fi considerat nedepus de către Parat. Providerul va suspenda Procedura ADR până când
oricare dintre următoarele două acţiuni are loc: (i) primeşte Răspunsul modificat sau (ii) perioada de
timp menţionată în acest paragraf expiră.
(e) Providerul va înainta fără întârziere Răspunsul corespunzător din punct de vedere administrativ
Reclamantului.
(f) Dacă Paratul nu depune un Răspuns sau depune doar un Răspuns incomplet din punct de vedere
administrativ, Providerul va anunţa Părţile despre neîndeplinirea obligaţiilor de către Parat. Providerul
va trimite Juriului, pentru informarea sa, şi Reclamantului Răspunsul incomplet din punct de vedere
administrativ depus de Parat.
(g) Paratul poate recuza anunţul Providerului privitor la neîndeplinirea obligaţiilor de către Parat printr-o
adresă scrisă către Provider depusă în termen de cinci (5) zile de la primirea anunţului neîndeplinirii
obligaţiilor de către Parat. Providerul va confirma primirea recuzării Paratului şi va trimite Juriului
recuzarea Paratului în decurs de trei (3) zile de la primirea ei. Recuzarea Paratului va fi luată în
considerare de Juriu conform propriului discernământ ca parte a procesului de luare a unei decizii.
Dacă Juriul confirmă că Răspunsul este incomplet din punct de vedere administrativ, Juriul poate
soluţiona disputa doar pe baza Plângerii.
(h) Nimic din cele menţionate în paragraful 7, alin. (i) - (iii) anterior, nu îl împiedică pe Parat să iniţieze o
Procedură ADR împotriva unei decizii luate de Registru care este în conflict cu Directivele Uniunii
Europene.
4 Numirea Juriului şi timpul pentru decizie
(a) Membrii juriului vor fi selectaţi conform procedurilor interne ale Providerilor. Ei vor avea calificarea
adecvată şi vor fi aleşi în mod obiectiv, transparent şi nediscriminatoriu. Fiecare Provider va menţine şi
publica o listă disponibilă public privind membrii şi calificările lor.
(b) Dacă nici Reclamantul, nici Paratul nu a ales un Juriu format din trei membri (paragrafele B1(b)(3) şi
B3(b)(4), Providerul va numi un singur Membru din lista sa de membri.
Reguli de Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
("Reguli ADR")
13
© Afară de cazul in care a ales deja un Juriu format din trei membri, Reclamantul va depune la Provider,
în decurs de cinci (5) zile de la comunicarea unui Răspuns în care Paratul alege un Juriu format din
trei membri, numele şi informaţiile pentru contactarea a trei candidaţi ce pot servi ca unul din Membrii
Juriului. Aceşti candidaţi pot fi aleşi din oricare listă de membri ai juriului a Providerului; în măsura
maximă realizabilă, aceşti candidaţi nu ar trebui să fi fost implicaţi în ultimii trei (3) ani în vreo
Procedură ADR anterioară în care Reclamantul a fost Parte.
(d) În cazul în care ori Reclamantul, ori Paratul alege un Juriu format din trei membri, Providerul va numi
un Membru din lista de candidaţi depusă de Reclamant, un Membru din lista de candidaţi depusă de
Parat şi un Membru din lista sa de candidaţi. Dacă oricare dintre Părţi nu depune la timp lista sa de
candidaţi, Providerul va numi încă un Membru din lista sa de Membri.
(e) După ce întregul Juriu este numit, Providerul va informa Părţile despre identitatea Membrilor numiţi şi
data până la care, în absenţa unor cicumstanţe excepţionale, Juriul va trimite Providerului decizia sa
privitoare la Plângere.
5 Imparţialitatea şi independenţa
(a) Membrii Juriului nu vor avea interese personale sau economice în rezultatul disputei şi îşi asumă
răspunderea de a soluţiona disputa conform principiilor bunei credinţe, corectitudinii şi a diligentei
cuvenite. Membrii Juriului vor păstra caracterul confidenţial al informaţiilor dezvăluite acestora în
cursul Procedurilor ADR.
(b) Membrul Juriului va fi imparţial şi independent şi va dezvălui Providerului, înainte de a accepta
numirea, orice circumstanţe care dau naştere unor îndoieli justificate despre imparţialitatea sau
independenţa Membrului Juriului. Dacă în orice moment al Procedurii ADR apar noi circumstanţe care
pot da naştere unor îndoieli justificate despre imparţialitatea sau independenţa unui Membru al
Juriului, acel Membru va dezvălui prompt aceste circumstanţe Providerului. Într-un asemenea caz,
Providerul va avea întreaga libertate să numească un Membru înlocuitor.
© Pe langă cele de mai sus, Părţile pot, de asemenea, contesta numirea unui Membru al Juriului. Partea
care contestă un Membru va explica Providerului motivele sale pentru contestare. Contestaţia va fi
depusă în decurs de două (2) zile de la primirea înştiinţării privitoare la numirea Membrilor Juriului sau
după ce a aflat despre circumstanţe care dau naştere unor îndoieli justificate despre imparţialitatea
sau independenţa Membrului Juriului.
(d) Când un Membru al Juriului a fost contestat de o Parte, cealaltă Parte şi/sau Membrul contestat vor fi
îndreptăţiţi să trimită un răspuns. Acest drept va fi exercitat în decurs de două (2) zile de la primirea
comunicării la care se referă paragraful anterior.
(e) Providerul va decide în privinţa contestaţiei şi decizia sa va fi definitivă şi fără drept de apel.
6 Înaintarea dosarului Juriului
Providerul va înainta dosarul Juriului imediat după ce Membrul Juriului este numit, în cazul unui Juriu ce
constă dintr-un membru, sau imediat după ce ultimul Membrul al Juriului este numit, în cazul unui Juriu
format din trei membri.
Reguli de Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
("Reguli ADR")
14
7 Competente generale ale Juriului
(a) Juriul va conduce Procedura ADR în modul pe care îl va considera potrivit, în conformitate cu Regulile
Procedurale. Juriul nu este obligat, dar îi este permis, la libera discretie, să conducă propriile
investigaţii în privinţa circumstanţelor cazului.
(b) În toate cazurile, Juriul va asigura tratarea corectă şi cu egalitate a Părţilor.
© Juriul va asigura derularea expeditivă adecvată a Procedurii ADR .
(d) Juriul va determina, la libera discretie, admisibilitatea, relevanţa, importanţa şi greutatea probelor.
8 Alte declaraţii
În plus faţă de Plângere şi Răspuns, Juriul poate solicita sau permite, la libera discretie, alte declaraţii sau
documente de la oricare dintre Părţi.
9 Audieri personale
Nu vor exista audieri personale (inclusiv audieri prin intermediul tele-conferinţei, video-conferinţei şi webconferinţei).
Decizia va fi înmânată pe baza documentelor sau a altor tipuri de dovezi scrise, dacă Juriul nu
stabileşte, la libera discretie şi ca urmare a unor circumstanţe excepţionale, că o asemenea audiere este
necesară pentru luarea unei deciziii în privinţa Plângerii.
10 Nerespectarea termenelor
(a) În situaţia în care o Parte nu respectă oricare dintre perioadele de timp stabilite de aceste Reguli ADR
sau de Juriu, Juriul îşi va continua activitatea până la luarea unei decizii în privinţa Plângerii şi poate
considera această nerespectare ca un motiv pentru acceptarea cerinţelor celeilalte Părţi.
(b) In cazul in care prezentele Reguli ADR nu prevăd altfel, dacă o Parte nu îndeplineşte o prevedere sau
o cerere conform acestor Reguli ADR, Regulilor Suplimentare ADR, sau orice cerere din partea Juriului,
Juriul va trage din aceasta concluziile pe care le consideră potrivite.
11 Baza pentru decizie
(a) Juriul va soluţiona o Plângere pe baza declaraţiilor şi documentelor depuse şi în conformitate cu
Regulile Procedurale.
(b) Căile de atac disponibile conform unei Procedurii ADR în care Paratul este Deţinătorul Numelui
Domeniului, nume de domeniu în legătură cu care a fost iniţiată Plângerea, se vor limita la revocarea
numelui/or de domeniu disputat(e) sau, dacă Reclamantul satisface criteriile generale de eligibilitate
pentru înregistrare, stabilite în paragraful 4(2)(b) al Directivei (CE) nr. 733/2002, la transferarea
numelui/or de domeniu disputat(e) către Reclamant.
© Principala cale da atac disponibilă conform unei Proceduri ADR în care Paratul este Registrul va fi
anularea deciziei disputate luate de Registru. Juriul poate decide în cazuri alocate conform Regulilor
Procedurale, Politicii de Înregistrare, Regulilor Sunrise şi/sau Termenilor şi Condiţiilor ca numele
domeniului în cauză să fie transferat, anulat sau atribuit. Totuşi, luând în considerare orice decizie a
Registrului legată de un drept anterior invocat în timpul perioadei eşalonate de înregistrare, asemenea
măsuri de transferare şi atribuire vor fi luate de Juriu doar dacă Reclamantul este următorul aplicant
pe lista pentru numele de domeniu în cauză şi subiect al deciziei Registrului cum că Reclamantul
satisface toate criteriile stabilite în Directivele Uniunii Europene şi a activării ulterioare de către
Registru a numelui domeniului în numele Reclamantului care este următorul aplicant pe listă.
Reguli de Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
("Reguli ADR")
15
(d) Juriul va emite o decizie acordând căile de atac solicitate conform Regulilor Procedurale în situaţia în
care Reclamantul dovedeşte,
(1) în Procedura ADR în care Paratul este deţinătorul înregistrării numelui domeniului .eu faţă de
care a fost iniţiată, că
(i) Numele domeniului este identic sau înşelător de similar numelui referitor la care un drept
este recunoscut sau stabilit de dreptul naţional şi/sau de dreptul comunitar; sau
(ii) Numele domeniului a fost înregistrat de Parat fără drepturi asupra sau interes legitim
pentru acest nume; sau
(iii) Numele domeniului a fost înregistrat sau este utilizat cu rea credinţă.
(2) în Procedurile ADR în care Paratul este Registrul, decizia luată de Registru intră în conflict cu
Directivele Uniunii Europene.
(e) Oricare dintre următoarele circumstanţe, în special, însă fără limitări, dacă este considerată de Juriu ca
fiind dovedită pe baza evaluării tuturor probelor prezentate, va demonstra drepturile Paratului asupra
sau interesele sale legitime pentru numele domeniului în scopul paragrafului B11(d)(1)(ii):
(1) înainte de orice anunţare a disputei, Paratul a utilizat numele domeniului sau un nume
corespunzând numelui domeniului pentru oferirea de bunuri sau servicii sau a demonstrat
pregătirea pentru a face aceasta;
(2) Paratul, fiind o întreprindere, organizaţie sau persoană fizică, a fost cunoscut prin numele
domeniului, chiar şi în absenţa unui drept recunoscut sau stabilit de dreptul naţional al unui stat
membru şi/sau de dreptul comunitar;
(3) Paratul face uz legitim şi necomercial de numele domeniului, fără intenţia de a înşela
consumatorii sau de a face rău reputaţiei unui nume cu un drept recunoscut sau stabilit de
dreptul naţional al unui stat membru şi/sau de dreptul comunitar.
(f) În scopul paragrafului B11(d)(1)(iii):, următoarele circumstanţe, în special, însă fără limitări, dacă sunt
considerate de Juriu ca fiind prezente, vor fi o dovadă a înregistrării sau utilizării numelui domeniului
cu rea credinţă:
(1) circumstanţe indicând faptul că numele domeniului a fost înregistrat sau dobândit primordial în
scop de vânzare, închiriere sau de altfel de transferare a numelui domeniului unui deţinător de
nume faţă de care este recunoscut sau stabilit un drept de către dreptul naţional al unui stat
membru şi/sau de dreptul comunitar, sau unei autorităţi publice; sau
(2) numele domeniului a fost înregistrat pentru a împiedica deţinătorul unui asemenea nume faţă
de care este recunoscut sau stabilit un drept de către dreptul naţional al unui stat membru
şi/sau de dreptul comunitar, sau o autoritate publică, să reflecte acest nume într-un nume de
domeniu corespunzător, cu condiţia ca:
(i) Paratul a folosit repetat acest model de conduita; sau
(ii) numele domeniului nu a fost folosit într-un mod relevant pentru cel puţin doi ani de la
data înregistrării; sau
(iii) există circumstanţe în care, în momentul în care Procedura ADR a fost iniţiată, Paratul a
declarat intenţia sa de a utiliza numele domeniului faţă de care este recunoscut sau
stabilit un drept de către dreptul naţional al unui stat membru şi/sau de dreptul
comunitar, sau care corespunde numelui unei autorităţi publice, şi aceasta într-un mod
relevant, însă nu a reuşit să facă asta în decurs de şase luni din ziua în care a fost iniţiată
Procedura ADR;
(3) numele domeniului a fost înregistrat primordial în scopul perturbării activităţilor profesionale ale
unui concurent; sau
Reguli de Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
("Reguli ADR")
16
(4) numele domeniului a fost utilizat intenţionat pentru a atrage utilizatori ai Internetului, pentru
profit comercial, către website-ul Paratului sau către altă adresă on-line, prin crearea unei
probabilităţi de confuzie cu un nume faţă de care este recunoscut sau stabilit un drept de către
dreptul naţional al unui stat membru şi/sau de dreptul comunitar, sau care este numele unei
autorităţi publice, această asemănare apărând ca fiind sursa, susţinerea, afilierea sau aprobarea
unui website sau a unei adrese sau a unui produs sau serviciu pe website-ul sau adresa
Paratului; sau
(5) numele domeniului este un nume personal pentru care nu există o legătură demonstrabilă între
Parat şi numele de domeniu înregistrat.
12 Luarea deciziei şi forma deciziilor
(a) Deciziile Membrilor Juriului vor fi defitive, fără drept de apel şi obligatorii pentru Părţi, fără a fi în
detrimentul dreptului Părţilor de a iniţia o procedură judiciară într-o Jurisdicţie Reciprocă care va avea
consecinţe asupra implementării deciziei, aşa cum este descris în Termeni şi Condiţii.
(b) Juriul va înainta Providerului decizia sa privitoare la Plângere în decurs de o lună de la data primirii de
către Provider a Răspunsului corespunzător din punct de vedere administrativ sau de la trecerea
perioadei de timp pentru prezentarea lui.
© În cazul unui Juriu format din trei membri, decizia Juriului va fi luată prin majoritate simplă.
(d) Decizia Juriului va fi în scris, va prezenta motivele pe care se bazează, va indica data la care a fost
eliberată şi va menţiona numele Membrului/ilor Juriului. Dacă Juriul decide ca numele de domeniu
disputat să fie anulat sau transferat Reclamantului, va menţiona că decizia va fi aplicată de Registru în
decurs de treizeci (30) zile de la anunţarea deciziei Părţilor, dacă Paratul nu iniţiază proceduri juridice
într-o Jurisdicţie Reciprocă (vezi paragrafele B12(a) şi B14).
(e) Deciziile Juriului vor îndeplini cerinţele formale stabilite în Regulile Suplimentare ADR ale Providerului.
(f) Dacă Juriul ajunge la concluzia ca disputa nu ţine de scopul Directivei (CE) nr. 874/2004, va menţiona
acest lucru.
(g) Dacă Reclamantul
(1) a dovedit că numele domeniului este identic sau înşelător de similar unui nume referitor la care
Reclamantul posedă un drept recunoscut sau stabilit de dreptul naţional al unui stat membru
şi/sau de dreptul comunitar; şi
(2) nu a reuşit să dovedească absenţa drepturilor şi a interesului legitim al Paratului, aşa cum este
specificat în paragraful B11(d)(1)(ii) al acestor Reguli ADR; şi
(3) s-a bazat pe paragraful B11(f)(2)(iii) al acestor reguli ADR pentru a dovedi reaua credinţă; şi
(4) nu a reuşit să probeze reaua credinţă pe orice alte temeiuri;
Juriul va elibera o decizie interimară care va prezenta concluziile sale referitoare la punctele (1) - (4)
de mai sus şi care va suspenda procedurile pentru o perioadă de şase luni de la Data Depunerii. În
asemenea caz, (şi in cazul in care Paratul nu prezintă dovezi relevante până la data amânată şi
Reclamantul probează celelalte elementele cerute de paragraful B11(f)(2)(iii), Juriul va decide dacă îi
va aproba sau nu Reclamantului calea de atac solicitată. În orice circumstanţe, Juriul va lua o decizie
fără a face referire la paragraful B11(f)(2)(iii).
Toate probele prezentate de Parat trebuie să fie însoţite de o declaraţie de completitutide şi
corectitudine şi date Reclamantului. Reclamantul va avea dreptul să prezinte un răspuns la probele
Paratului în decurs de cincisprezece (15) zile de la primirea probelor.
(h) Dacă după analizarea prezentărilor Juriul decide că Plângerea a fost iniţiată cu rea credinţă, Juriul va
declara în decizia sa că Plângerea a fost depusă cu rea credinţă şi constituie un abuz al procedurii
administrative.
Reguli de Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
("Reguli ADR")
17
(i) Fiecare decizie a Juriului va conţine un scurt rezumat în limba engleză, în conformitate cu indicaţiile
pregătite de Provider.
13 Comunicarea deciziei Părţilor
(a) În decurs de trei (3) Zile lucrătoare de la primirea deciziei finale a Juriului, Providerul va comunica
întregul text al deciziei fiecărei Părţi, Registratorului/ilor interesat/ţi şi Registrului.
(b) Providerul va publica decizia completă pe un webside accesibil public.
14 Executarea deciziei
Executarea deciziei va respecta Termenii şi Condiţiile.
Reguli de Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
("Reguli ADR")
|18
C PREVEDERI FINALE
1 Excluderea răspunderii
Cu excepţia cazurilor de infracţiune deliberată, nici Providerul, nici Membrul Juriului nu vor fi responsabili
faţă de o Parte pentru orice faptă de omisiune legată de orice Procedură ADR conform acestor Reguli ADR.
2 Amendamente
Versiunea acestor Reguli ADR în vigoare la data depunerii Plângerii către Provider se va aplica Procedurii
ADR începută astfel. Providerul poate modifica aceste Reguli ADR în orice moment, după primirea aprobării
scrise prealabile a Registrului.
3 Data intrării în vigoare
Aceste Reguli ADR se aplică pentru toate Plângerile depuse la data de 7 decembrie 2005 sau dupăaceasta
dată.
ADR .eu - Soluţionare Alternativă a Disputei .eu
Reguli Suplimentare ADR ale Curţii de Arbitraj de pe lângă Camera Economică a Re