15 comments
Comment from: Paul
Explicarea cuvantului link
http://ro.wikipedia.org/wiki/Link
Cred ca ati fi putut face un comentariu mai constructiv in loc sa fiti pretios. Mai toata lumea care traieste in secolul XXI si foloseste internetul stie ce este un link.
In plus renuntati la a mai crede ca DEX-ul inregistreaza automat toate cuvintele folosite in limba romana. DEX-ul e facut tot de oameni si este updatat (adus la zi pentru pretiosi) o data la cativa ani.
Comment from: Dan
rel="nofollow” si nema SEO :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Nofollow
Eu am auzit si de amenzi date firmelor de catre garda financiara pentru motivul ca site-ul web nu continea datele de identificare ale firmei (nume, adresa, CUI, J si chiar capitalul social). Asta in baza unei prevederi legale (nu o stiu) care zice ca toate documentele emise de firma trebuie sa contina aceste date. Site-ul web este un document electronic, nu?
Asa ca nu mi-as face griji ca nu se gaseste cineva sa dea o amenda si pentru link (sau legatura, cum ii zice in ro :) ).
Comment from: bogdan
Imago, am mai scris despre asta:
- exista dispozitii specifice in Legea societatilor comerciale si una specifica in legea comertului electronic pentru site-urile de acest gen.
orice masura care ar aduce venituri la buget e binevenita (pt. guvernanti) in vremuri de criza…
pe de alta parte nu uitati ca si buticul din coltul strazii este “obligat” sa afiseze numerele de telefon pentru protectia consumatorului
Comment from: Sakura
N-aş avea nimica împotriva linkului cerut (mai ales dacă ar fi spre o secţiune anume), dar mă deranjează teribil faptul că ANPC nu face NIMIC pentru a pune la punct comerţul online. De exemplu majoritatea siteurilor de comerţ electronic abundă de produse care nu mai sunt pe stoc de ani de zile sau nici n-au fost vreodată pe stoc ori de abia au fost anunţate de producător şi mai trec luni de zile până ajung şi în România. Toate astea cu intenţia de a mai atrage câţiva vizitatori care pierd timp preţios şi care trebuie să dea nenumărate telefoane de confirmare pentru a găsi, poate, undeva pe stoc produsul dorit. Eu zic că aceste practici se încadrează lejer la reclamă mincinoasă sau practici comerciale abuzive, iar ANPC nu mişcă un deget de ani de zile…
Aşa că treaba cu linkul e doar de imagine cum sunt de fapt majoritatea acţiunilor lor, în realitate îi doare-n cot de consumatori. Vedeţi telefonul de la linia verde, cu o lună în urmă timp de câteva săptămâni a fost nefuncţional. Am sunat în draci de pe diverse reţele pentru că aveam nevoie de consiliere într-o problemă legată de Poştă şi tot ce obţineam era mesajul de număr inexistent.
Comment from: Victor
Am clienti cu siteuri online care vand doar catre persoane juridice - nu au casa de marcat si lucreaza exclusiv cu firme… ei trebuie sa puna oare linkul si cu ce ajuta.
Sigur ca va fi cu rel="nofollow” dar sunt de acord ca pe internet multi nu au nici cel mai mic interes sa aiba grija de consumatori.
Un simplu exemplu - de la unul din cele mai vizitate siteuri din ro: GSP are si o sectiune de vanzari masini unde sunt mii de anunturi false - f. multe masini la 0, 100, 200 de euro. Mi-e neclar ce se intampla daca imi cere mai mult cel care a dat anuntul - nu e oare escrocherie… De la clientii din tarile civilizate stiu ca pretul afisat este pretul maxim la care pot vinde - daca e din greseala pretul mai mic e belea…
poate asta ar fi mai interesant de promovat in legislatie - dar si putina educatie consumatorilor nu strica… am impresia ca multi nu isi cunosc drepturile…
Comment from: filip
Sincer, mi se pare o masura prostesca, tipic romaneasca. De ce nu ar fi obligati atunci si comerciantii traditionali sa aiba in magazin un telefon de pe care consumatorul sa poata apela gratis ANPC?
Pe partea asta se pleaca de la prezumtia de vinovatie, iar pe de alta parte taximetristii tepari sunt prezenti la 2 metri de iesirea din vama la Otopeni sa-ti ia 300 de RoN pe o cursa pana la Baneasa si in 19 ani nu i-a deranjat nici un ministru sau guvern sau autoritate.
Urmarea o sa fie acceasi ca in cazul obligatiei prevazute de legea societatilor comerciale ca pe site sa apara anumite mentiuni obligatorii (denumirea, forma juridica, sediul social, numarul din registrul comerţului si codul unic de înregistrare): mai nimeni n-o sa stie, si putini se vor conforma. Mai ales ca nu exista sanctiuni.
Comment from: Silvia Axinescu
Cred ca sanctiunea nerespectarii acestui Ordin o da OG nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor – nerespectarea obligatiei de informare a consumatorilor (art. 50 lit. d – amenda de la 2.000 la 20.000 lei]. La fel se intampla (sau art b sa se intample ) si in cazul nerespectarii Ordinuluiu nr. 92/2007 legat de continutul minim al contractelor preformulate.
Comment from: bogdan
Da, Silvia - cred ca ai dreptate - o astfel de interpretare este posibila pt ca art. 18-25 din legea precizata de tine nu sunt extrem de precise. Si totusi e o interpretare putin fortata, cita vreme acolo se vb. de informarea cu privire la produse si servicii si nu cu privire la cine e autoritatea competenta.
Eu nu cred ca OG 21/1992 are vreo legatura. Dreptul de informare al consumatorului e prevazut la art. 3 si 18 cu referire la “caracteristicile esenţiale ale produselor şi serviciilor". Mi se pare totusi destul de clar faptul ca informarea are ca obiect identificarea si caracterizarea produselor si serviciilor oferite, iar nu vreo autoritate in domeniu.
Comment from: dragos
Toata lumea este cu ochii pe legislatia referitoare la agentii economici cu magazine online si nimeni nu publica si popularizeaza care sunt obligatiile cumparatorului. Cea mai importanta obligatie a lor fiind aceea de a-si declina adevarata identitate si datele personale reale atunci cand cumpara online, in caz contrar contractul la distanta nefiind valabil. Suntem in 2009 oameni buni, nu va mai dati CNP-uri false pt ca factura emisa persoanelor fizice TREBUIE sa contina aceasta informatie. Cumparatorii romani sunt bolnavi de scenarita, daca vad campul CNP in formularul de comanda fug de pe site ca pisica de apa. Nu vreau sa amintesc initiativa unor personaje care au magazine online f populare si la un seminar se lauda cu faptul ca mai bine e amendat de garda financiara decat sa ceara cnp-ul clientilor
Comment from: CRIS
imi cer scuze, probabil ca va voi supara dar cred e bine sa fim realisti.
comertul electronic este cel care contribuie substantial la reducerea costurilor pentru multi dintre noi. e normal ca situatia sa fie un pic mai neclara (stocurile) deoarece piata este f.f. dinamica si previziunile nu pot fi exacte. in plus cine se planage ca da telefon de confirmare dupa parerea mea este dus, orice se face pe baza de confirmare, oriunde in lume de la doctor, service auto pana la frizerie.
sa fim seriosi sunt exagerari al unor oameni oarecum dezamagiti de diverse situatii insa realitatea este alte: cu ajutorul online treburile merg mult mai repede, mult mai bine, in caz de probleme majoritatea returneaza banii si garantiile sunt oarecum k deoarece toti au frica opc sau a proceselor.
treaba cu linkul iar este o frectie la picior de lemn. daca vor sa faca baie de multime de ce nu o fac pe banii lor, in fon ei sunt cei care trebuie sa schimbe mentalitatea oamnilor si sa le aduca la cunostinta legislatia si cei care vand online.
Nu va suparati, ce este acela link?
http://dexonline.ro/search.php?cuv=link